Twijfels over derde kinderwens - Wie herkent dit?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Abrikoos, 29 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    #161 tatie, 18 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2014
    Abrikoos 30 jr: praktische twijfel, abrikoosman nee, zoon 5, dochter 3
    Amethist: praktische twijfel, amethistman nee, dochter 3, zoon 2
    Cathy 35 jr: ja, cathyman deze ronde ja, dochter 7, zoon 4, nod 20-3
    Mamavan2of3 26 jr: ja, mamavan2of3man ja, dochter 8, dochter 6
    Memv2 34 jr: ja, maar deze maand niet(?), memvan2man twijfel, dochter 6, zoon 3
    Saz667 28 jr, praktische twijfel, saz667man twijfel voor nu, dochter 3, zoon 1
    Senna999: medische twijfel, senna999man medisch nee, dochter 2, zoon 8 mnd
    Sissefris 37 jr: ja, sissefrisman ja, zoon 15, dochter 10, nod 28-3
    Tatie 37 jr: ja, tatieman nee, zoon 5, dochter 2, (n)od 22-3
    Yummie: financiele twijfel, yummieman twijfel, zoon 5, dochter 1
    XXX1976 37 jaar; twijfel, xxx1976man twijfel, dochter 9, dochter 6

2. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Wat suf idd over de spreekbeurt van kids van S! Hier in groep 2 ookal boekbesprekingen hoor (wel op nivo van het kind hoor).

Myo, ik denk ook bij elk ziek kind of lastige fase, pfff gelukkig heb ik er maar 2 hahahaha
    Ook hebben mijn man en ik bij elk kind even een dipmoment (zeg maar behoorlijke ruzie) gehad en dat is ook wel een beetje logisch want bij elk kind moet je weer een evenwicht vinden.

De babytijd vinden wij ook lastig, maar dat liever dan van een dreumes bevallen.. auw!!

Als je denkt dat er vriendinnen afvallen omdat jullie geluk nog niet compleet is dan zijn het geen vriendinnen!!! Vrienden steunen je door dik en dun en je hoeft niet altijd elkaar plat te bellen, maar als je bij elkaar bent is het goed!

Donderdag mijn NOD, ik ben er wel klaar mee of een duidelijke streep of gewoon mijn regels, dan kan ik verder!!! grrrrr
    Duurt lang als je ongeduldig bent!!!

3. Abrikoos

Abrikoos Lid

29 jan 2014
    98
    0
    6
    @sissefris: Vreselijk zeg, om een miskraam mee te maken. Zeker als je dan al wat verder bent en al een hartje hebt gezien.
    Goed om te lezen dat jouw man uiteindelijk wel van gedachten veranderd is (of had ik dat al gezegd?) Ik kan me dat nu niet voorstellen bij mijn man.

@tatie: Ja herkenbaar. Mijn man zou zich er ook gewoon bij neerleggen als het 'per ongeluk' gaat. Jammer dat hij er niet gewoon voor wil gaan.
    Afgelopen maand heb ik het er (te) veel over gehad. Mijn man is gelukkig zeer begripvol en vindt dat niet erg. Het zijn niet echt gesprekken maar ik maakte regelmatig opmerkingen/grapjes, een beetje plagerig. Maar wel om te testen hoe hij er nu precies instaat. Hij kan wel lachen om de grapjes, maar we hebben ook een echt gesprek gehad waaruit blijkt dat hij het echt niet wil.
    Deze maand probeer ik het er niet over te hebben. Wie weet wat dat ooit nog brengt ;) Het helpt iig niet om het er heel veel over te hebben. Misschien helpt dat zaadjes planten van Caithy ook wel bij mijn man. (alhoewel mijn man gewoon blij is dat ik het er niet meer over heb waarschijnlijk :D)
    Ik heb dat ook een tijdje gehad, dat ik dacht dat mijn man wat minder 'tegen' was dan eerst. Misschien is dat ook wel, waarom zou hij anders het risico nemen om zonder condoom te vrijen. (uit lust zegt hij zelf :p) Hij heeft mij één keer heel veel hoop gegeven, 2 maanden geleden was dat. Toen zei hij, nadat ik hem allerlei praktische oplossingen bood, dat hij er nog eens goed over na zou denken. Want zo'n klein frummeltje zou toch ook wel weer leuk zijn. Toen kreeg ik, logisch lijkt me, weer heel veel hoop. Maar na een paar dagen gaf hij aan dat hij er over had nagedacht maar toch tot de conclusie kwam dat hij het niet wilde. (dat was echt een vreselijke avond, heb nog nooit zo hard gehuild)

@myo: Hihi, gelukkig had ik die gevoelens toen mijn jongste 10 maanden was nog niet. Dat lijkt me helemaal lastig. Wel grappig om te lezen dat jouw man juist wel wilt. Dat komt vast goed met jullie, in de toekomst.

@caithy: Herkenbaar, die dipmomenten. Dat hebben wij ook gehad ja. Mijn man heeft weleens gezegd dat hij het mss wel zou willen als we de eerste 2 jaar over zouden kunnen slaan. Ik denk dan, wat is nu 2 jaar op een heel leven? Maar goed...
    Oh je bent gewoon nog niet ongesteld joh, pfff ja die twijfels kunnen je dan gek maken he. Wel of niet? Ik duim iig voor je!

@lijstje: Ik wil liever niet met NOD in het lijstje. Niet dat het geheim is ofzo, maar ik ben nu eenmaal niet bezig met zwanger worden. Dan voelt het toch een beetje gek om er zo bij te staan. De kans dat ik zwanger raak is ook extreem klein. Maar voor degene die dat wel willen is het leuk om het erbij te zetten ja!

4. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Check en aangepast. Ik vind het inderdaad ook gek om zo nod te hebben staan bij mijn naam en ga natuurlijk ook gewoon ongesteld worden. Is er misschien een andere manier om aan te geven in welke fase van de cyclus de 'twijfelaars' zitten? Iemand een idee?

Nu snel weer even aan het werk. Later uitgebreidere reactie!

5. sissefris

sissefris Lid

11 mrt 2014
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joehoeeee.... een 8 voor haar spreekbeurt en een 8 voor haar toets.
    Ze hebben hier vanaf groep 6 spreekbeurten..en ja...ik was ook nerveus..... maar ze heeft het gefikt.
    Boekbesprekingen zijn vanaf groep 5... vind groep 2 wel heel vroeg daarvoor zeg...

Examen van mijn zoon was pittig zei hij,ben benieuwd.. hij is nu bij mijn vader... samen een cake aan het bakken voor een wedstrijd op school.

Ik zou denk ik pas een nod datum neerzetten als je echt bezig bent ervoor....

@Abrikoos.. ik werd ook wel is gek van mijn vent hoor,haha... gewoon nooit is een duidelijk antwoord.... ,maar het is uiteindelijk goed gekomen.

@Caithy... vervelend ook jouw miskraam... en lijkt me idd raar om het zo te zien... ik wilde het echt niet,heb meteen op doortrekken gedrukt en omdat ik de dinsdag erop toch een echo zou hebben heeft de vk toen ook verder niet gekeken.

Dipmomenten heeft iedereen wel lijkt me...de ene keer heftiger dan de andere keer....,

Ik vind de babytijd helemaal geweldig.. mijn zoon was met slapen een ramp hoor... maar toch.... zo het zo weer doen.

Ik ga ff lekker zitten nu,vanavond weer werken...

groetjesss

6. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    Hij roept zeker geen NEE meer, maar hij heeft ook nooit JA geroepen. Lekker verwarrend haha

7. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    Dank je haha. Zijn antwoord was na de geboorte van ons 2e kort maar krachtig NEE. Sinds een jaar heeft hij dat niet meer geroepen, maar hij zegt dus ook geen JA. Het is wel zo dat wij sinds vorig jaar ook een "zorgkind" hebben. Ons jongste heeft reuma, waarbij de kans op gehele genezing nihil is. Dit is ook een zeer belangrijke reden voor mij (en hoogstwaarschijnlijk ook voor mijn man) om te twijfelen.

8. sissefris

sissefris Lid

11 mrt 2014
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi allemaal...

Eigenlijk niet zoveel te melden vandaag...

xxx1976: Hoe oud is je jongste.. sorry als ik ergens overheen heb gelezen hoor.....

Ik heb hier nu een beetje menstruatieachtig gevoel in mijn onderbuik....., innesteling???
    Ben er nu zo bewust mee bezig.....,ga maar ff stofzuigen voor wat afleiding,hahaha

9. memv2

memv2 Actief lid

17 feb 2012
    331
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hey Dames!!

Nu even weer tijd om te reageren! Met mijn zoontje is alles goed gegaan en hij springt er alweer vrolijk op los. Ikzelf ben vooral moe van alle spanningen afgelopen maandag. We moesten wel erg lang wachten voor hij aan de beurt was. We moesten ons om 9 uur melden en om kwart over 12 werd hij eerst geholpen. Bedenk wel dat hij vanaf die avond ervoor niks meer mocht eten en om 7 uur die ochtend had hij voor het laatst gedronken. Hij had ook wat last van de narcose en nadat ze hem wat hadden gegeven tegen de misselijkheid ging het ineens veel beter. Om half 6 's avonds waren we eerst thuis. Ik was helemaal kapot. Nadat de kindjes op bed lagen ben ik als een blok in slaap gevallen op de bank :)

Leuk trouwens die lijstjes, ach en mijn nod hoeft er niet bij. We zijn immers niet echt bezig met zwanger worden ( helaas). Ik zit nu net na mijn ongi, ik ga het niet proberen bij te houden deze maand ;)

@ Caithy, ik hoop op een duidelijke streep voor je morgen! Hoe voel je je?

@sissefris, dat zijn mooie cijfers! Wat zullen ze trots zijn. Hier nog geen spreekbeurten, onze oudste zit in nog in groep 2. Ik heb vandaag de jongste opgegeven voor de basisschool.

@Myo & xxx1976, welkom!! Ik denk ook bij elke ziektefase.."gelukkig zijn er maar 2". Maar zodra het over is is dat gevoel ook weer weg natuurlijk. Lijkt me wel zwaar als ze alle drie ziek zijn. Maar dat is meestal maar eventjes. Dat weegt niet op tegen alle leuke momenten.

@xxx1976, het lijkt me heel zwaar om een zorgkindje te hebben. Heeft hij/zij ( sorry niet gelezen) veel medicijnen? Ik heb een tantezeggertje wat ook een zorgkindje is. Hij heeft een stofwisselingsziekte en zij zitten om de 4 weken met hem in het ziekenhuis omdat hij dan niks kan binnenhouden. Hij heeft ook lichamelijk een achterstand met name in de spiersterkte.
    Heeft je kindje veel pijn ervan?

Sorry dat ik niet op iedereen reageer....kom later wel eventjes weer :)

10. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    De oudste is 9,5 en de jongste is 6,5

11. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    Memv2: ze gebruikt dagelijks medicijnen, en wekelijks 2 injecties. Waar ze vrijwel zeker nooit meer van af zal komen

12. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Oh Abrikoos, dat lijkt me heel moeilijk als dat kleine beetje hoop zo plotseling onderuit wordt gehaald! Ik neem me ook altijd voor om er een periode echt over te zwijgen, want ik wil echt niet drammen. Maar inderdaad, als ik het er niet over heb, is mijn man heel blij en ‘vergeet’ mijn verlangen of denkt zelfs dat het misschien minder wordt. En ik wil zeker niet dat hij zich net zo rot voelt als ik, maar wel dat hij weet dat het voor mij geen afgesloten boek is, waar we niet meer over hoeven te praten. Blijft dus heel lastig om daar een evenwicht in te vinden. Konden we soms maar even vooruit spoelen om te zien hoe het afloopt en of onze mannen uiteindelijk ook net als die van Caithy en Sissefris ‘om’ gaan.

Mijn man heeft weinig met baby’s. Hij doet de dingen die dan moeten gebeuren, en ook met liefde, maar het valt hem zwaar. Als er na een zwangerschap een peuter uit zou kunnen komen, zou hij daar wel zo voor tekenen, denk ik ;) Dat vind ik dan ook weer suf, want die eerste twee jaar vliegt voorbij. Maar dan zegt hij dat de zwangerschap ook een zware periode is (heeft ie gelijk in) en dat het derde peuterjaar hem juist ook ‘tegen’ staat, omdat zo’n uk dan allerlei ideeen heeft en je er steeds achteraan moet. Ik moet wel eerlijk erbij zeggen dat mijn man ook echt een flink deel van de verzorging op zich neemt, ik denk dat de verdeling nu 40-60 procent is.

Mooie cijfers Sissefris! Je zult wel heel trots zijn. Ik had geen idee dat spreekbeurten ook al op de basisschool werden gedaan. Mijn oudste zit pas in groep 2. De babytijd vind ik aan de ene kant heerlijk, maar aan de andere kant vind ik het vooral steeds leuker worden als ze ouder worden. Dus van leuk, naar leuker eigenlijk ;)
    Spannend he, wat daarbinnen allemaal gebeurt!? Heb je normaal rond deze tijd nog geen menstruatieklachten?

XXX1976, kan me je twijfel voorstellen gezien de zorgen rondom de reuma van je jongste dochter. Wat naar voor haar en jullie. Komt reuma in de familie voor? Sorry als ik een vervelende vraag stel, maar ik weet eerlijk gezegd heel weinig van reuma.

Caithy, dat dipmoment had onze relatie ook, net na de geboorte van de kinderen. Vermoeidheid speelt daarbij bij ons ook een heeel grote rol. Kunnen we allebei helaas niet zo goed tegen ;)
    Hoe voel jij je vandaag?
    [FONT=&quot]
    Memv2, zo he, dat was een lange en zware dag! Gelukkig dat alles goed is gegaan. Wat heeft hij zich stoer gehouden!
    Ik moest even goed lezen: ik kende het woord tantezeggertje helemaal niet, maar vind het meteen een leuk woord. Hij is je neefje dus? Eens in de vier weken; wat erg! Hoe oud is hij? Lijkt me ook heel moeilijk als ouder als je kind nog niet echt begrijpt waarom dingen moeten gebeuren.[/FONT]

13. sissefris

sissefris Lid

11 mrt 2014
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha.... ik dacht ook al "tantezeggertje"... dat woord ken ik helemaal niet.

@xxx1976: Ik weet ook niet zoveel van reuma... mijn vriendin heeft weke delen reuma... maar "gewone" reuma weet ik weinig van.Behalve de medicijnen... welke beperkingen heeft ze erdoor... of kan ze nog krijgen? En is het erfelijk?

@memv2: pfff... zeker lange dag zeg... maar gelukkig hebben jullie het achter de rug!~

@tatie: Ik vind juist de tijd dat ze gaan lopen zwaar en eigenlijk wat minder...,zo zie je maar.. ieder heeft zijn voorkeuren.
    Ik weet nog wel dat we een dagje naar het strand waren en mijn dochter al lekker kon lopen... heb wel tig keer achter haar aan gelopen richting zee :)
    En uiteraard ben ik zeer trots op mijn kids... mijn zoon is vandaag tweede geworden met een bakwedstrijd... hij doet een consumtieve opleiding!
    Normaal geen klachten van te voren nee,pas altijd als de menstruatie doorbreekt....

Toedelssssss

14. sissefris

sissefris Lid

11 mrt 2014
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    @memv2 even nog... altijd weer een mijlpaal he... als ze uiteindelijk naar de basisschool gaan....

15. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    @tatie en @sissefris
    Ze heeft jeugdreuma (onstekingsreuma). Het komt, zover wij weten, verder niet voor in de familie. Het is altijd een actieve gezonde kind geweest, totdat zij vorig jaar binnen no time van top tot teen pijn had en verstijfd was. Ze kon niet eens alleen naar de wc etc. De diagnose was vrijwel direct gesteld. Ze gebruikt hele zware medicijnen en injecties. Die slaan gelukkig wel aan. Het zijn symptoombestrijders, en geen genezende medicaties.

Het klinkt misschien gek, maar de situatie van onze dochter heeft mij ook erg aan het denken gezet. Wij zijn binnen no time in een horror situatie beland. Eigenlijk moet je niet al te veel over de toekomst nadenken, je kunt echt niet voorspellen wat je te wachten staat. In dit geval gewoon doen wat je op DIT moment wilt doen (in dit geval een kinderwens in vervulling brengen).

16. sissefris

sissefris Lid

11 mrt 2014
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    xxx1976 jeetje...heel heftig zeg... hoe is ze er zelf onder?
    Die medicijnen.... ga er vanuit dat ze daar ook bijwerkingen van heeft of valt dat mee.

Wel mooi wat je zegt..... gewoon doen wat je op dit moment wilt doen.... je weet idd niet wat de toekomst brengt...

17. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    XXX1976 ik reageer ff op jou, want ik heb vroeger ook acute jeugdreuma gehad. Ik bleek te reageren op een bacterie die op mijn amandelen leefde, de toxines van die streptococ daarvoor was ik heel erg allergisch. Galbulten en jeuk en daarna vocht in gewrichten en je kan dan helemaal niets meer!!
    Het was echt heel naar en het heeft toen erg lang geduurd dat ze erachter kwamen, pas met 22 jarige leeftijd ben ik geopereerd en zijn mijn amandelen verwijderd, daarna nooit meer last!
    Ik voel zo me je meisje mee!!!!! <3

18. memv2

memv2 Actief lid

17 feb 2012
    331
    2
    0
    NULL
    NULL
    @xxx1976, wat ontzettend heftig en dat het zo maar kan ontstaan. Ik kan me voorstellen dat je heel erg in het nu leeft en niet over de toekomst na wilt denken. Ik hoop dat je wens snel in vervulling mag gaan.

@tatie, ik had beter neefje kunnen zeggen. Ik kom uit Friesland en hier zeggen we dus niet van neefje maar tantezeggertje. Hij is nu 4.5 jaar oud, en snapt gelukkig al heel veel. Hoogstwaarschijnlijk komt hij straks op een dieet. Bij hem komt het vanuit de lever, als hij ziek is is zijn lever ook erg vergroot. Zijn lichaam kan de opgeslagen energie in zijn lever 's nachts niet opnemen dus alle energie wordt uit zijn spieren gehaald en zodoende blijven die achter in ontwikkeling. Als zijn lichaam energie uit zijn spieren haalt dan verbrand hij zijn vetten, en door de afvalstoffen daarvan ( Ketonen) vergiftigd hij zichzelf en wordt ziek. En dat gebeurt nu steeds in een cyclus van 4 weken. Eerst was het 6 weken en nu dus 4 weken. Hij is ook maar erg klein en fijn maar wel een grote schattebout ;)

@Sissefris, ja ik vind de kleutertijd ook zo ontzettend leuk! Het zal wel even slikken zijn als de jongste echt heen mag. Dan heb ik niemand meer thuis. Dat geeft ook meer vrijheid maar ik denk ook dat ik me ontzettend ga vervelen;) En daarom nog meer ga verlangen naar een 3e.

@ Caithy, vandaag was je NOD toch? Heb je alweer getest?
    Wat is de dreumajeug ontzettend naar voor jou geweest. Maar natuurlijk wel mooi dat het met het verwijderen van je amandelen weg is gegaan.

Hier een rustig dagje, de kids spelen lekker buiten en het is echt heerlijk weer. Dus ik ga er even van genieten!

19. Amethist

Amethist Niet meer actief

Zo zeg! Ik moest veel teruglezen. Ik heb weinig onthouden ben ik bang.

Ik las e.e.a. over financiële "zorgen". Dat is iig iets waar ik me totaal niet mee bezig houd. Je kunt niet in de toekomst kijken en de kans bestaat ook dat je 2 kinderen niet kunt laten studeren omdat je bijvoorbeeld je baam kwijt raakt of who knows what. Dus om financiële redenen die eventueel in de toekomst op de loer kunnen liggen zou ik het nooit laten om aan een 3e te beginnen.

Gisteren bij mijn vader wezen eten, die was jarig. Mijn zusje en haar man waren er ook met mijn kleine (3 maanden) neefje. En de vriendin van mijn broertje is zwanger, dus baby's everywhere, hahaha. Maar echt joh, iedereen is aan het broeden. Ik heb 3 vriendinnen, 1 aangetrouwde nicht, 1 collega en mijn schoonzusje die zwanger zijn. Wat een timing zeg ;).

Oh, voor de lijst -> Ik ben 32.

20. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    #180 tatie, 20 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2014
    xxx1976, dat is dan nogal wat zeg, waar je dochter nu mee zit. Ik kan me heel goed voorstellen dat het juist ook doet beseffen dat niet alles te voorspellen/plannen is en dat je gewoon wil doen wat je heel sterk voelt dat goed is nu. Sterkte in ieder geval voor je meisje en jullie als ouders.

Caithy, wat verschrikkelijk dat je zo lange tijd die klachten hebt moeten hebben en dat ze er pas op je 22ste achter kwamen hoe ze de oorzaak konden verwijderen!
    Vandaag je uiterlijke nod, toch? Hoe staat het ervoor?

Memv2, juist tantezeggertje blijven zeggen hoor. Ik vind het juist leuk! En als ik een woord of uitdrukking niet ken, is het juist zo leuk om te puzzelen wat het betekent. Tantezeggertje is eigenlijk een heel 'logisch' woord, dat vond ik juist zo leuk. Je komt uit Friesland dus. Hadden we misschien ook al kunnen bedenken door je nickname ;) Leren je kinderen ook Fries?
    Wat een narigheid voor je neefje! Maar wel knap/fijn dat hij al goed beseft dat dokters er zijn om hem te helpen.

Amethist, jouw argumenten wat betreft financiele twijfels ga ik onthouden in een goed gesprek met mijn man! Dank je ;) ik kan me er in ieder geval helemaal in vinden.

Hier: vandaag begin van ongesteld geworden, dus ik had het inderdaad gewoon goed gevoeld. Toch wel een beetje jammer:)

Deel Deze Pagina