Best wel een beetje herkenbaar voor mij allemaal.... Maar hier komt er echt geen 3e meer, denk ik . Mijn vriend zegt het echt niet te willen, ik wil het uit praktische overwegingen niet, maar vooral niet omdat ik het eng vind om misschien een niet gezond kindje te krijgen. Ik had die angst al heel erg bij onze 2e en bij de 3e en 4e van mijn nichtje (gelukkig allemaal gezonde kindjes), maar als het een echt zorgenkindje zou worden zou ik me echt schuldig voelen. Ik durf het (nu in ieder geval) echt niet aan. Ik vind het stoer als iemand het wel durft en kan dan zelfs best een beetje jaloers zijn . Ik denk trouwens dat die babykriebels bij mij ook best wel komen door hoe het met Lisa is gelopen toen ze kleiner was met de sonde enzo. Wil het misschien wel onbewust om die reden overdoen, maar dan goed, net zoals bij Eva destijds. Maar dat is natuurlijk eigenlijk geen reden om nog een kindje te willen, al wil iedereen die nog een kindje wil het natuurlijk nog een keer graag meemaken .
Ook wij gaan voor een derde hier was eerst mijn man niet helemaal zeker. Maar hij is nu voor 100% om, en nu begin ik te twijfelen. Er komen ineens zoveel vragen idd een auto, slaapruimte, dagjes uit vakanties, verjaardagen en natuurlijk dan nog MIJN werk. Mijn man vind dat het dan beter is full-time te moederen ook gezien de prijsstijgingen van de opvang tot minstens de jongste op school zit. Ik zie dit helaas niet zo zitten. We kunnen het redden met alleen zijn inkomen alleen zouden we dan een flinke stap terug moeten doen. Mijn vraag is dus eigenlijk Wie is er gestopt met werken na de derde? en hoe is dit bevallen? En wanneer ga je of ben je weer gaan werken?
Wij gaan dus (waarschijnlijk) ook voor een derde, maar ik ben niet van plan om met werken te stoppen moet ik zeggen. Mijn werk vind ik niet altijd leuk, maar van thuiszitten zou ik gek worden denk ik. Dus geen ervaring hier.
hoi, Ik ben gestopt met werken toen ik zwanger was van ons 2e kindje. In begin zag ik allemaal beren op de weg . Dat we het niet financieel zouden redden e.d. Maar het gaat goed. We zitten zelfs te denken over een derde. Maar die twijfel of we dat financieel aan kunnen heb ik nu heel erg. Nu kunnen we nog leuke dingen doen e.d op vakantie en dagje weg. Hoe zal het gaan met een derde erbij? Dan nog de auto, we hebben net een kleinere auto aangeschaft. ruimte in huis hebben we wel. Op de zolder kunnen we nog 2 kamers maken. Maar ik wordt gek van de twijfel. De ene dag denk ik we gaan ervoor de andere dag weer totaal niet! Onze kids zijn nu bijna 4 en 2 jaar. Dus ik wil ook niet te lang wachten ivm het leeftijdsverschil. Maar zo te lezen ben ik niet de enige met twijfels. Succes allemaal met beslissen! Ik heb wel zoiets als ik begin volgend jaar nogsteeds een derde wil dan gaan we ervoor! Mijn man wil gelukkig ook, dus ik twijfel nog even een half jaartje en ga alles nog maar eens op een rijte zetten. Iemand verder nog tips om tot een besluit te komen?
Mijn man en ik hebben het er laatst ook over gehad. We willen heel graag een derde. En inderdaad ook hier veel twijfels. Kosten voor van alles en nog wat, gezondheid. Maar uiteindelijk komen de dingen zoals ze komen. Je kunt de dingen niet plennen. Je werk niet, je inkomen niet, kosten voor studies en vakanties niet. Het is allemaal zo veranderlijk als het weer. En misschien willen onze kinderen wel helemaal niet studeren.... Ik weet zeker dat als wij niet zouden kiezen voor een derde dat ik daar over tien jaar erg spijt van zou hebben. Het voelt gewoon nog niet compleet. Het zal nog wel even duren want de jongste is 7 maanden maar hier komt er nog wel een derde
hallo meiden ik ben mandy 25 heb een zoon van 4 en dochter van 1 ik zou zo graag een 3de willen de zwangerschap de bavalling en kraamweek heerlijk en in mijn hart is er nog plek voor een 3de kindje. maar moet heel eerlijk zeggen manlief heeft het niet zo hij vind 2 wel oke ook omdat hij (ik trouwens ook) uit een gezin met 3 kinderen komt en ze hebben het finanieel erg moeilijk gehad vroeger. maargoed zelf twijfel ik ook de bekende dingen wat jullie eigenlijk ook hebben nu 2 gezonde kindjes wie weet wat je nog krijgt finanieel trekken we dat zolder verbouwen(ook erg duur) samen op een kamer vind ik niet echt een optie bij een jongen en een meisje. nieuwe auto. we hebben nu best goed finaieel maarja is duure tijd dus ik ben bang dat veel moet inleveren en wil ik dat wel pff zo moeilijkhe
vannacht gedroomd over dat ik al een derde had! Moest echt even nadenken of het wel een droom was toen ik wakker werd! Zo echt! Zou het een teken zijn? Nadat ik mijn reactie hier had geplaatst voelde het voor mij nog dichterbij, ik heb er alleen met mijn man en beste vriendin over gehad, en nu spreek je je wens toch openlijk uit. M'n vriendin die zegt dat we er voor moeten gaan als we het zo graag willen. De financieën komen wel goed volgens haar, waar twee kunnen eten kunnen ook wel 3 eten. Ik ben meer een doemdenker, en denk gelijk aan studeren e.d. Sparen kunnen we niet echt voor ze (denk ik). Hoe moet het als ik hulp nodig heb? Ik woon niet in de buurt van m'n familie. Buren wel goed contact mee maar toch.... Mijn man werkt veel. Allemaal dingen om af te vragen, waarom willen we ons "rustige"leventjeop de kop zetten. De kids kunnen geweldig samen spelen, zal datnog zo zijn als er een derde is? Zoveel twijfels. Sommige vragen kunnen alleen een antwoord krijgen als er een derde is natuurlijk maar ik zou graag willen dat er ergens een handboek is hoe het zou gaan met drie! Maar de liefde en de drang naar een derde is zo groot! Terwijl ik niet echt genoten hebvan zwanger zijn wil ik het dolgraag nog een keer meemaken. Nou ja ik kan nog wel even doorgaan met m'n twijfels e.d. Gelukkig ben ikniet de enige hier!
Juut, mijn zwangerschappen zijn ook niet bepaald leuk geweest. Ik vond alleen de echo's en de dikke buik leuk, maar ik was twee keer negen maanden zo ziek en moe dat ik er niet van heb kunnen genieten. En toch zou ik dit er allemaal nog wel een keer voor over hebben... Wat zijn nu negen maanden op een mensenleven?? En wat ik er twee keer voor heb teruggekregen is het allemaal waard geweest!!
@iloiza dat is ook zo, wat is nou negen maanden? Je krijgt er zoiets moois voor! Maar ja daar twijfel ik ook niet over, dat wil ik nog wel en keer meemaken. Ik hoop alleen dat ik niet weer 23 kg aankom! pfff dat was wel erg veel... Maar voorlopig zitten we nog in de twijfelfase ...