help altijd ziek kindje van kdv af????

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by kimv, Sep 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kimv

kimv Fanatiek lid

Jul 8, 2009
    1,055
    0
    0
    Ik begin een beetje moedeloos te worden en ik weet het echt niet meer. Mijn kleine man van bijna 13 maanden is echt heel vaak ziek. Heeft bijna continu verhoging of koorts. Bij de ka geweest twee puffers, gister bij kno geweest daar was echt mijn hoop op gevestigd maar die zei niks aan de hand. Ja je zou kunnen proberen je kind van kdv af te halen? Nu is dat bij mij ook een optie is geweest hij gaat maar twee ochtenden maar heeft het echt super naar zijn zin. Met de HA besproken die die vond dit ook niet nodig omdat hij ook ergens anders virussen en bacterien op kan lopen. Mijn vraag aan jullie is heeft iemand hier het zelfde probleem gehad en kindje van KDV afgehaald en bij wie heeft dit daadwerkelijk geholpen?

Een beetje wanhopige moeder van lieverlee

groetjes kim

2. kimv

kimv Fanatiek lid

Jul 8, 2009
    1,055
    0
    0
    Niemand ervaring mag eventueel ook gewoon een mening zijn wat jullie in zo'n geval zouden doen???

Alvast bedankt,
    groetjes kim

3. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zelf geen ervaring maar van een (oudere) collega wel gehoord dat haar kindje vroeger ook heeeeel veel ziek was en dat ze daarom gestopt was met werken en haar kind van het kdv af had gehaald. Maar de rede was met name dat hij telkens ziek was en dus niet naar het kdv kon en telkens opgehaald moest worden of dus toch andere soort opvang geregeld moest worden. Geloof ook niet dat het ziek worden er minder om was geworden, was puur uit praktische overweging.

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,281
    6,192
    113
    ik zou m niet per se van het kdv afhalen, wat ik bij mijn kindjes heb gezien is dat ze het eerste jaar bijna wekelijks ziek waren (koorts, verkouden etc) en daarna nog maar een paar keer (helaas dochter nu).
    Dus mijn ervaring is dat het beter wordt. Maar goed, ik snap ook wel dat het voor jou (en natuurlijk voor je kind) vervelend is. Is ie wel vrolijk verder of lusteloos en moe?

En dan moet jij stoppen met werken als ie van het kdv af zou gaan?

5. Flamingo

Flamingo Bekend lid

Dec 9, 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Mijn zoontje was ook altijd verkouden, benauwd, moest ook een maanden achter elkaar pufjes hebben.
    Hij ging in het begin 3 x per week naar het kdv. Doordat mijn schoonouders toch alsnog een dag op wilden gaan passen is dit teruggebracht naar 2 x per week.
    Ik moet eerlijk zeggen, na zijn 1e verjaardag hebben we bijna geen klachten meer gehad *Klopt nu af*. Het gaat zo goed, bijna niet meer verkouden, en die pufjes zijn al lang verleden tijd.
    Jouw kleine manneke is nu 13 maanden? Geef het nog wat tijd, als hij het er zo leuk heeft.... Wat de HA zegt is ook waar, hij kan ergens anders ook ziek worden.
    Succes met je beslissing!

6. tulip

tulip Niet meer actief

van het kdv afhalen lijkt mij geen optie, dat ziek zijn krijgt hij dan nl nog wel een keer, maar later, als hij naar de psz of school gaat. Er is gewoon weg niks aan te doen, het ene kindje is er gevoeliger voor dan het andere.
    Gewoon doorstaan en hopen dat het snel over is.

7. Maia

Maia Niet meer actief

mij lijkt het ook niet echt nodig. Fleur was sinds ze op het kdv zat ook constant ziekig, snotterig enzovoorts. En opeens was dat over. Toen was ze zo'n 16 maanden.

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn oudste was tussen de 10 en 16 maanden oud ook constant ziekig. Niet zo erg als die van jou denk ik, maar wel iedere maand een keer koorts waardoor hij thuis moest blijven. En continu verkouden. Ik werd er gek van, en mijn man vond het ook niet fijn dat hij steeds vrije dagen op moest nemen. En sindsdien... hij is nu bijna 33 maanden oud en hij is niet meer ziek geweest! Op 1 keer de waterpokken na, en toen had hij er nauwelijks last van (geen koorts, alleen erg veel jeuk).

9. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Sil heeft rond zijn eerste verjaardag wel een periode gehad dat hij bijna constant ziek of onderweg was. Was zoo vreselijk balen; niets rotter dan steeds zo'n zielig hoopje mens in je armen, om maar niet te spreken van het geregel met werk...
    Toen kwam gelukkig de 'zomer', waarin er toch net wat minder virusjes rondgaan, zelfs in zo'n rotzomer als deze ;) en nu lijkt Sil er toch steeds met 1 of 2 daagjes hangerig zijn vanaf te komen als hij een verkoudheidje oppikt. Zijn weerstand is dus eindelijk een beetje effectief aan 't worden...

Ik zou dus zeggen: doorbijten! Virussen zijn immers overal, dus ik vrees dat je toch wel steeds hiermee te maken blijft krijgen, net zolang tot zijn immuunsysteem het aankan.

10. misa

misa Niet meer actief

Ik denk ook niet dat ik hem eraf zou halen. Hij zal toch weerstand moeten opbouwen en vroeg of laat toch alle ziektes krijgen die hij anders nu misschien wel krijgt.
    Maar als je blijft twijfelen of alles wel goed is met je kindje, dan zou ik gewoon telkens terug gaan naar de ha/ka.

11. adi

adi Niet meer actief

Ik ben het eens met de rest, ik zou hem niet van het kdv afhalen omdat ie nu vaak ziek is.

Ik ben wel een ervaringsdeskundige. Mijn kinderen zijn prematuur, en zijn met 5,5 maanden in januari begonnen op kdv. Van januari t/m mei zijn ze ongeveer constant ziek geweest.
    We vielen van een griep, in een buikgriep, in de zoveelste oorontsteking, opname in het ziekenhuis wegens rota-virus, weer griep, keelontstekingen enz enz enz.
    Ik weet werkelijk niet meer hoeveel antibiotica kuren ze wel niet gehad hebben in die eerste maanden.

Maar de tweede winter moet ik echt afkloppen. Ik zag mijn kinderen echt sterker worden en weerstand opbouwen. En die weerstand bouw je niet op tussen de muren in ouderlijk huis, daar zijn toch die viruusjes en bacteriën voor nodig die de andere kinderen bij zich dragen.
    Afgelopen winter hebben we niks meer gehad dan een paar snotneuzen. Op naar het volgende winter, ik hoop dat het net zo goed gaat.

12. yessie

yessie Fanatiek lid

Nov 27, 2009
    1,208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Ons meisje gaat slechts 2 dagen per week naar het kinderdagverblijf maar altijd was het raak... verkouden, snotterig, hoesten, ga zo maar door. Er is echt een tijd geweest dat ze alleen maar 'vol' zat en verkouden was. Was ze het weekend weer wat opgeknapt, na 1 dagje was het vaak weer mis.

Sinds een tweetal maanden wordt het echter beter. Ze is niet meer verkouden en als ze dat een keertje wel is, is ze er veel sneller over heen. Dus hier is het echt een kwestie van weerstand opbouwen geweest.

13. Vash

Vash Bekend lid

Nov 24, 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zou nooit mijn dochter van het kdv halen als ze het er naar haar zin heeft. Alleen als je zo vaak gebeld wordt om d'r op te halen dat het niet meer loont.

14. Daro

Daro Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    2,548
    0
    0
    West-Brabant
    Mijn zoontje is tijdens het eerste jaar ook veel ziek geweest. Bijna wekelijks had hij koorts, gelukkig vaak in het weekend. Zeker een keer per maand moest hij (en ik dus ook) thuisblijven.
    Er werd toen gezegd dat hij misschien buisjes zou moeten en/of zn amandelen zou moeten laten knippen als hij rond 2 jaar nog steeds zo vaak ziek zou zijn. Hij had nl vaak oorontstekingen en keelonstekingen.

Maar hij is er overheen gegroeid en is nu bijna nooit meer ziek. Even doorzetten dus, het wordt beter!

15. kimv

kimv Fanatiek lid

Jul 8, 2009
    1,055
    0
    0
    Gelukkig zijn hier ook moeders met kindjes die vaak ziek zijn. Vandaag weer overleg gehad KA die wil toch eigenlijk ook proberen hem van KDV af te halen. Als hij dan opknapt ligt het waarschijnlijk wel aan de vele virussen. Ik denk dat ik het toch ga proberen ben nog wel in twijfel. Op 16 nov moet ik weer terug kinderarts en ondertussen dagboek bij houden. We gaan dan een imuum onderzoek doen en een allergie test. Ik hoop dat ie nou eens een weekje koortsvrij blijft we zijn nu op dag 1. bedankt voor alle reacties

groetjes kim

16. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    mijn zoontje was om de week heel erg ziek een tijdje lang, en hij kreeg virusjes van kdv.het was zo erg. maar na 14 maanden oud gelukkig niet meer ziek geweest. heb wel door gegaan met kdv een dag minder, ipv 2 dagen 1 dag. maar goed, na 14 maanden prik is hij veel sterker ua ziektes.

Share This Page