Twijfels over kdv... Zijn we aan het miepen of zijn de twijfels terecht?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Linn84, 10 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Zou dat zo erg zijn dan? Hier doen we ook wel eens plakoorbelletjes op... Ook al jaan/anderhalf jaar geleden. Betekent niet dat ze gelijk gewone oorbellen zal krijgen.
    Enige is dat ze eraf kunnen vallen dus voor kindjes die alles in de mond stoppen niet zo handig..

2. o0Mrkk0o

o0Mrkk0o Niet meer actief

Misschien zeg ik iets wat al vaker geschreven is, maar ik heb geen tijd om alles nu door te lezen.

Zelf werk ik op een kdv 0-4 en een peuterspeelzaal en op beide doen wij absoluut (!!) niets met nagellak..ik vindt het chemisch en zonder toestemming van de ouders mag het sowieso niet gebruikt worden. Gel gebruiken we wel, maar als ouders aangeven dit niet te willen uiteraard niet...en de MAC..?? Dat doen we al helemaal nooit.. We halen wel eens boodschapjes met de kinderen en dan krijgen ze allemaal een knakworstje. Maar ook dit wordt eerst overlegd met de ouders..

Natuurlijk kun je het prima vinden, ieder z'n ding! Maar ik vind je absoluut niet zeuren. Als je je kleine niet meteen weg wilt halen kun je het er misschien eens met die meiden over hebben. Misschien weten ze helemaal niet dat je het vervelend vindt..en tjah, dan kunnen ze het ook niet veranderen.

Ik vindt het altijd heel fijn als ouders aangeven wat ze anders zouden willen, dan kunnen we ze daar meestal gewoon in tegemoed komen!

Succes!!

3. Willie32

Willie32 Actief lid

2 dec 2011
    409
    52
    28
    N-H
    Ik heb niet het hele topic gelezen, maar vraag me wel af of je dochter nu ook werkelijk naar de Mac is geweest?

Ik krijg namelijk de indruk dat je niet eens zeker weet.
    Wanneer ze op pad gaan met de kinderen moet je daar toestemming voor gegeven hebben.
    Bij ons was het normaal om de ouders in te lichten over de plannen, en dat waren er nogal wat in de vakantie :D

En verder... tja.... staartje is toch leuk!
    Nagels lakken net als een grote meid! ;)

En al zouden ze naar de Mac gaan.... Ik zie het probleem niet.
    Is er hier dan niemand die de kindjes af en toe een patatje of hapje ijs geeft? :)

4. Amoura

Amoura Actief lid

24 mei 2012
    361
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Holland
    Ik werk zelf op een kdv en dit hoort echt niet, zonder toestemming van de ouders. Mac al helemaal niet.

5. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Okee, dus stel je dochter heeft mooi lang haar en de leidster vraagt of ze in mag vlechten. Om het extra stevig te maken moet er een beetje gel in. Moet die leidster dan eerst een van de ouders bellen om te vragen of ze door mag met de volgende stap?

Tuurlijk is het een beetje overdreven beschreven, maar je kan ook te moeilijk doen hoor. Ik vind het tot zover echt geen schandelijke situaties van het KDV.

6. Amoura

Amoura Actief lid

24 mei 2012
    361
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Holland
    Ik heb begrepen dat haar dochtertje nog vrij jong is (1 jaar), en heeft nog geen ''mooi lang haar''. In dat geval is het beter te laten, omdat het kindje het dan ook als een last kan ervaren. Als het kind een flinke bos heeft, en ouders zelf vaak dingen met het haar doen, is het een andere zaak.

7. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0

Das waar!

Maar wat hadden ze dan met haar haar gedaan?

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ws us jullie dochter niet mee geweest naar de Mac. Je niet vooraf tekenen of je toestemming geeft voor uitstapjes buiten de deur. Hier zit onze dochter ook op een verticale groep (0-4) en als er uitstapjes zijn gaan ze altijd met de oudere kindjes.

Het haar en de teennagels vind ik geen probleem. Bedenk dat er ook oudere meisjes zijn die dat tutten geweldig vinden. Hier zijn ook tutmudddagjes op het Kdv en dichter staat voorop. Ws heft jullie dochter ook staan kijken en hebben ze gevraagd of ze ook wilde?

Daarnaast worden bij alle meiden het Haar gedaan, misschien wilde ze dit ook graag en hebben ze dit zo opgelost. Beter dit dan dat ze zeggen jij mag niet toch?!

Wat mij verbaasd is dat je hier komt vragen hoe of wat terwijl je niet eens weet of ze naar de Mac. geweest is. Waarom heb je dit niet direct aan de leidsters gevraagd? Zelf vind hè een staartje en nagellak niet kunnen en dat is prima toch? Zeg dat tegen de leidster ipv over een ander Kdv na te denken. Ik vind het echt onzin om hier voor over te stappen want dit doen ze ws op elk kinderdagverblijf als je niet zegt dat je dat niet wil.

9. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Ook ik werk in de kinderopvang en nagels lakken ( bij een kind van net een jaar) en naar de Mac is echt not done!!

Het staartje met gel vind ik geen probleem dat is simpelweg lekker tutten na het slapen waarschijnlijk. Maar goed als jij dit niet prettig vind kun je dit aangeven.

Als jouw gevoel niet goed is dan is het vertrouwen eigenlijk weg dus dan moet je nadenken over wat je wil. Mijn zoontje is ooit naar een kdv geweest waar ik niet werkte en dat heeft welgeteld 4 maanden geduurd. Als we de straat inreden begon hij al te krijsen en ik had een onprettig gevoel bij de leidsters dus is hij daar weggegaan en met mij meegegaan naar mijn werk. Beste beslissing ooit!!

10. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb alleen je eerste post gelezen. Maar wat er in mij opkomt is dat als jullie het er al vaker over hebben gehad om te switchen of naar een gastouder te gaan... dat dat eigenlijk al genoeg zegt.

De nagellak en gel is misschien niet zo handig, maar is op te lossen door dit aan te geven. De mac was niet duidelijk begreep ik. Misschien zijn ze zelfs wel niet geweest dus.

Ik luister altijd naar mijn gevoel en ik proef bij jullie dat jullie geen topgevoel hebben bij het kdv. Je kan altijd vrijblijvend ergens anders gaan kijken toch?

succes!

11. twinkle star

Ja dat besef ik idd maar dat veranderd niks aan mijn mening. Onze meiden vinden maar vonden dat met een jaar ook super leuk. Onze meid liep met 11 maanden al en had sandaaltjes aan toen ik haar zus dr nagels ging lakken dat wilde zij ook. Ik zie echt het proble niet zo. Misschien omdat zij al 2 oudere broer/zus heeft. Maar om daar nu zo'n probleem van te maken... Zeker niet een ander Kdv zoeken.

Maar als dit je zo vreselijk dwars zit, bespreek dat dan op het Kdv. Ze weten alleen hoe jij er over denkt als je het ze ook vertelt.

12. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    TS, ik zou dat allemaal ook echt waardeloos vinden. Onze dochter is ook nog zo'n kleine meid, en als er aan haar haar gefrut wordt, wat ik zelf nog niet doe omdat ik het nog te belastend vind, dan doen wij dat en niet het KDV. En nagellak? Meedoen met de grote meiden? Sorry hoor, een kind van een jaar is gewoon een baby, ontdekt de wereld om zich heen en heeft vanuit zichzelf echt geen behoefte aan nagellak. Dit klinkt meer alsof de ped. medewerkers het zo leuk vonden om erop te smeren. En ja, de McDonalds, hallo zeg, probeer je zelf je kind een gezonde start mee te geven, krijgt het zonder je medeweten van die vieze rommel. Dus nee, ik vind het allemaal niet normaal en ik zou een goed gesprek aangaan. Als dat niet helpt, zou ik een professioneler KDV zoeken.

13. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik verbaas me echt over de reacties dat iedereen nagels lakken en gel oké vindt. Als de ouders hebben aangegeven dat dit mag, goed dan is het natuurlijk geen probleem, maar in alle andere gevallen vind ik het niet kunnen. Ik zou absoluut niet willend at ze gel op het hoofd van mn meisje smeren. Ze heeft genoeg last van berg as it is... En de eerste keer nagelslakken, pardon maar dat wil ik dus lekker zelf met haar doen als ze oud genoeg is om het te waarderen. :)

Over de Mac begin ik maar niet eens, want van mij hoeft ze zulke troep überhaupt nooit te krijgen ;);)

14. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hmm, zou ik ook niet blij van worden. Ik vind dat soort dingen voor thuis best een keer kunnen, maar dat hoeft toch niet op een kdv? Een keer een feestje hebben we thuis ook! En nagellak en gel bij een dreumes, mwah...

Overleg eens met de leiding!!

15. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    :) Grappig om te lezen dat er blijkbaar kindjes zijn van om en nabij 12 maanden die zelf kunnen aangeven dat ze nagellak op willen. Die van mij is niet zo slim ;) Die weet niet eens wat nagellak is, laat staan dat ze er om gaat vragen.

Weet inderdaad niet zeker of ze is meegeweest naar de mac. Maar stel van niet, dat ze dat alleen doen met kindjes van 2 jaar en ouder ofzo. Dan hoeft ze van mij nog niet met de opvang naar de mac. Tuurlijk zal ze tegen die tijd af en toe een frietje of een ijsje krijgen, maar dan wel thuis en van mij. Mooie bak zeg. Willen we in het weekend gezellig naar mac donalds, is ze daar op donderdag met de opvang al geweest!

Goed, in oktober zijn er weer oudergesprekken. Dan hebben we alle tijd om te vragen hoe het nou zat en aan te geven wat we wel en niet willen voor onze meid.

16. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    ook bij ons kdv zijn ze naar de Mac geweest (zelfde kdv toevallig;))

van de zomer, toen er wat minder kindjes waren en het lekker weer was. Tja, heel verantwoord is het niet nee, maar joh...die kinderen vinden het geweldig en zelf eten we toch ook wel eens een patatje?

maar aan de andere kant geef ik je gelijk hoor, de traktaties moeten het liefst gezond zijn(vragen ze ook om) maar als de leidsters zelf jarig zijn trakteren ze poffertjes of chips (dit gebeurt trouwens ook op de basisschool bij mijn zoon...de juffen trakteren chips en op het kleuterfeest krijgen ze popcorn/chips/snoep/ijs/pannekoeken en NIETS gezonds)

als je aangeeft geen staartje te willen en geen nagellak meer, en verder zijn de leidsters lief en breng je je kindje met een goed gevoel; lekker daar blijven. Je zal nl zien dat bijv. een gastouder ook wat mindere punten heeft (je kind is dan vaak onderdeel van een gezin en wordt er dus niet zoveel geknutseld en gezongen en veel minder kindjes voor onderlinge interactie).

17. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Nagellak en gel vind ik geen probleem. Vindt onze dochter prachtig dus ze doen maar! :D Maar mc zou ik wel apart vinden. Als ze hier al eens wat anders eten tussen de middag dan zijn het poffertjes of knakworstjes. Maar dat doen ze ongeveer 1 x per 2 maanden oid.
    Maar ik zou het er gewoon over hebben, niet gelijk mijn kind eraf halen :)

Edit: onze dochter is wel 3 en kan dus priiiiiiiima zelf aangeven dat ze nagellak en gel erg leuk vindt. Dit deden ze niet toen ze nog maar 1 jaar was en er zelf niks over kon zeggen.

18. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ze gaan hier ook wel eens weg met het kdv, maar dan is het altijd iets als: mee boodschapjes doen ( in de bolder kar) of iets dergelijk. Nooit naar de mac. Vind het ook eigenlijk niet kunnen. Hier zijn ze juist van gezond eten etc.

Nagellak voor zo'n kleintje die het nog niet eens door heeft vind ik ook niet nodig.

Dat staartje, kan ik me niet druk om maken.

19. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Op het kinderdagverblijf waar ik stage liep, wisten ze van alle kindjes of ze wel mee mochten naar buiten. Sommige ouders wilden dat niet en dan bleven die kindjes achter met de slapende kindjes.

En over gel en nagellak was het ook bekend welke ouders dat niet wilde en welke het niet erg vonden. Ik weet alleen niet of ze dat bij voorbaat vroegen of dat ouders het erna een keer hadden gezegd dat ze dat niet wilde hebben.

20. twinkle star

als ze in een verticale groep zitten zien ze natuurlijk veel. Hier vroeg onze kleine er ook niet naar maar als ze zag dat ik mijn eigen nagels of die van haar zus deed kwam ze er echt bij staan en riep ook ook ook! En het naar de Mac gaan met het Kdv terwijl je zaterdag eventueel zelf zou willen Tsja.... Ten eerste doen ze dat niet wekelijks ws hooguit 1x in het jaar of in de 4 jaar dat ze op het Kdv zit. Ik zou het zien als, leuk dat ze get. Ondernemen. Stel dat we voor zaterdag ook Mac gepland zouden hebben (zou wel heel toevallig zijn) dan hebben ze geluk of we verzetten het een weekje.

Je schrijft dat je in oktober een gesprek hebt. Sorry maar ik begrijp hier niks van. Ik begrijp dat je nog steeds niet weet of ze mee is gegaan naar de mac?! Als het je zo hoog had gezeten was je toch eerder op hen afgestapt?! Of op zijn minst duidelijkheid gevraagd had over dat Mac verhaal. Ondertussen hier wel klagen maar er daar niks van zeggen...... En ondertussen gewoon doen tegen de leidsters.

Deel Deze Pagina