Komende zaterdag houdt ons gastouderbureau (Tante Vroesh) een Open Huis bij de Gastouder Thuis. Een aantal gastouders openen hun huis om mensen kennis te laten maken met verschillende gastouders en contacten te leggen. Voor ouders ook een mogelijkheid om met verschillende gastouders contact te leggen! Is dit iets wat meer gastouders/gastouderbureaus doen? Ik ben wel benieuwd! Ik doe zelf ook mee als gastouder! Ik vind het een hele leuke manier om contact te leggen met nieuwe ouders/kinderen en het is veel relaxter dan dat je een formeel gesprek hebt met ouders die een go zoeken!
Ik ken het van kdv en het is altijd een hele gezellige dag. Zo komen ze informeel aan nieuwe klanten en de ouders mogen zien wat hoe hun kids de dag doorbrengen op de opvang. Echt heel leuk. Maar hoe kom je dan in contact met andere go's op zo'n dag? Gaan ze dan op elkaars open dag komen oid?
Lady, leuk dat andere bureau's dat ook doen! Adi, nee hoor, we komen niet op elkaars open dag, maar mensen kunnen bij ons komen als ze een gastouder zoeken. Het was erg geslaagd! Het praat wat informeler dan als je echt een kennismakings gesprek hebt, en ik vind dat wel prettig. Zo'n gesprek voelt toch altijd meer als een soort sollicitatie, dit was gewoon een bakkie koffie! Hopelijk komt er nog wat uit rollen! Voordeel is dat het niets kost, ik ben gewoon thuis die dag en heb wat informatie uitgestald liggen, maar verder hoef ik geen gekke dingen er voor te doen, en je hebt toch de PR ervan!