afbouwen borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door eenwens, 20 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eenwens

eenwens Actief lid

14 apr 2012
    291
    0
    0
    NULL
    NULL
    halllo,

Sinds woensdag ben ik de borstvoeding aan het afbouwen.. op advies van het cb probeer ik om de dag ( wanneer mijn borst het toelaat, controleer voor de tijd op stuwing en harde plekken ) een voeding te vervangen voor fles voeding.
    Nu heb ik de voeding van 11-15 & 19 eraf, vandaag die van 15 vervangen voor fles. Mijn borsten voelde toen soepel aan. Nu is het 21uur en merk ik aan 1 van mijn borsten een harde schijf.
    Omdat mijn dochter om 23uur weer borstvoeding krijgt is mijn vraag moet ik hier nu gelijk wat mee of kan ik met zoiets gewoon wachten tot 23 uur en haar dan aanleggen..

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Helaas zie ik je vraag nu pas. Ik vind om de dag een voeding afbouwen wel heel vlot gaan. Neem een paar dagen rust voor je de volgende voeding af wilt bouwen. Zelf geef ik aan: 3-5 dagen voor je de volgende voeding afbouwt.

Soepel is in alle gevallen je toverwoord: controleer vooral voor het slapen gaan of de borsten niet gestuwd zijn. Indien gespannen: spanning eraf door drinken of kolven.

Veel succes!

3. eenwens

eenwens Actief lid

14 apr 2012
    291
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spanning was er na de voeding van 23 wel weer af.. gaat me meer om stel gebeurt vanavond weer moet je dan gelijk weg masseren of mag wel paar uur er zitten omdat ze dan toch gaat drinken

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    paar uur kun je aankijken. Niet een hele nacht ;) Als je weet dat ze toch komt kun je het aankijken. Wel blijven monitoren of het niet knelt ofzo wanneer je in bed ligt. Je wil nu geen verstoppingen meer....
    Succes verder!

Deel Deze Pagina