dit had ik ook in het begin met onze zoon!!! niet dat ik zijn naam niet mooi vond , want vind zijn naam nog steeds prachtig! denk dat je idd ff moet wennen meid! enne ik vind het een super leuke naam!
nee niet gehad, bij de eerste hadden we wel een andere naam eerst die vast stond en toen de kleine geboren was vond ik de naam niet bij hem passen en hebben we de 2de naam die we toppie vonden genomen en tot nu toe nog geen spijt, meeste vinden deze naam vele mooier en komt ook minder voor, nu bij de 3de noemt mijn man de ongeboren baby met de naam en ik vind dat raar klinken...
Ik vind Jolie een geweldige naam! De uitspraak zjolie of djoolie wel het mooist, maar gewoon joolie ook. Al kan ik me wel voorstellen dat als mensen de naam niet kennen ze er dan misschien Jolien van maken. Haha, maar Jolie is veel leuker. Een heerlijke leuke lieve mooie vrolijke naam! Super! Veel geluk met je kleine Jolie!
Spijt nooit gehad, maar ik moest er beide keren enorm aan wennen dat die naam bij dat baby'tje hoorde. Voelde heel raar om die naam te gebruiken, maar na een paar weken was het de normaalste zaak van de wereld. Bij zoonlief werd z'n voornaam ook nog wel eens helemaal verkeerd geïnterpreteerd door anderen, maar daar heb ik me niet lang iets van aangetrokken. Hopelijk krijgt hij er geen last van als hij groter wordt... Jolie: superleuke naam, lief, vrolijk, niet te zoet, eigenwijs.
Nee hier echt geen spijt. Vind de naam nog steeds heel mooi. Kort, stoer en toch ook lief. Het past perfect bij haar. Hebben tijdens de zwangerschap nog wel even getwijfeld, maar toen we de naam echt hadden gekozen heb ik niet meer getwijfeld.
Wat eerlijk dat je dat zo durft toe te geven, te benoemen. Maar het slijt wel. Ik ken het een beetje, maar heb het altijd voor mezelf gehouden. De naam was helemaal mijn keus, maar had een lichte 1e naam en een 2e bijbelse zwaardere naam. Later heb ik een tijdje gehad dat ik de zwaardere bijbelse naam liever op 1 had gezet. Vooral toen de lichtere naam erg populair en gewoon is geworden. Maar nu ben ik heel blij met de lichte eerste naam omdat mijn zoon al zo serieus en gevoelig van zichzelf is.
ach ja ik durf het zeker wel toe te geven dat ik de naam eigenlijk niet zo denderend vind. Ik heb er nog steeds moeite mee dat ze Jolie heet, vind het echt zo vervelend dat ik dat vind. Hoop echt dat het nog gaat slijten want dit zal gewoon haar naam zijn of ik het nou mooi vind of niet. Ondanks de vele positieve reacties op de naam blijf ik zelf moeite houden met hoe ik haar naam uitspreek.
Maar is het dan geen optie om de uitspraak te veranderen? Als dat je probleem oplost.... Kleine moeite, denk ik?
vervelend dat je niet het gevoel hebt van dit is de naam... Ik vind jolie een mooie en lieve naam!! (al ben ik wel erg benieuwd naar de andere naam )
mijn zusje heeft wel spijt gehad van de naam die ze haar dochter heeft gegeven, maar dat is omdat haar turkse vriend haar deze naam heeft opgedrongen, het moest en het zou een turkse naam zijn terwijl zijzelf liever een nederlandse naam had toen de geboortekaarten waren gedrukt en de naam bij de gemeente is aangegeven is meneer er vandoor gegaan ze heeft een paar weken haar dochter een andere naam gegeven, maar het klopte niet, dus uiteindelijk is het gewoon toch die turkse naam gebleven, en nu past het gewoon ook echt bij het kindje en is ze er zelf ook helemaal aan gewend mijn zusje heeft toch wel een paar maanden nodig gehad
kiwi08: ik had de laatste weken het gevoel dat onze dochter de naam Aimee moest gaan krijgen. Mijn partner vond dit ook een mooie naam, en vond het geen probleem dat ik wilde switchen. Maar ik heb gezegd dat ik dit uiteindelijk niet wilde, want Jolie was de eerste naam en vaak zeggen ze je eerste keuze daar moet je bij blijven. Tsja dat dacht ik ook. Dacht dat het de hormonen waren, want had het bij de eerste ook. Ik hoop echt dat ik uiteindelijk ga wennen vind het zo vervelend. Mejojo: jeetje wat erg zeg! en wat een *** die vent van dr.
Ik herken het wel een beetje. Toen ik zwanger was van onze oudste dachten mijn man en ik dat we een jongetje zouden krijgen. We hadden een prachtige jongensnaam, maar een meisjes naam was lastig. Maar we waren er zo van ovetuigd dat het een jongetje zo worden dat we niet zo druk waren met die meisjesnaam. En toen werd madam dus geboren, mmmmmm en we hadden dus geen naam. Hup boekje erbij, maar ik was zo in de wolken van mijn kleine meisje dat ik alles prima vond en mijn man heb laten beslissen. Al had hij Fatima gekozen, ik had ja gezegd Hij had gekozen voor de naam Amal (je spreekt het uit als Emmel, maar dan met een marokkaanse klank erin en de nadruk op de L.) Natuurlijk niet uit te spreken voor mij in het begin. De eerste weken had ik helemaal niks met de naam. Ik kan me nog goed herinderen dat iemand op straat vroeg hoe ze heette en dat ik gewoon vergeten was hoe haar naam was. Een paar maanden later was ik gewend aan de uitspraak maar vond ik de naam ook helemaal bij haar passen en gewoon prachtig. Maar bij de andere zwangerschappen waren we toch wel meer voorbereid. Ach en mijn lieve man vind alles prima dus de andere namen heb ik gekozen. Ik denk dat het gewoon een kwestie van wennen is dat er bij jullie naam (trouwens echt een super lieve naam) nu een klein meisje hoort en dat het een beetje gek is om hem hardop uit te spreken. Plus al die irritante hormonen........ Probeer het los te laten en gewoon te genieten van een mooi kindje met een hele mooie naam.
dat is ook een mooie naam Jongmama.. Al vind ik persoonlijk Jolie erg mooi, vrolijk en lief klinken... heeft ze een leuke 2 de naam die je eventueel als roepnaam kan gebruiken... hopelijk zijn het de hormonen en krijg je een topgevoel bij Jolie
kiwi08: Ja het blijft toch altijd moeilijk vind ik een naam kiezen. Inmiddels begin ik meer aan haar naam te wennen, en ga ik er denk ik maar voor kiezen haar naam uit te spreken als Djolie dat vind ik wat makkelijker uitspreken. Het zal even de tijd nodig hebben, maar langzamerhand begint het te wennen.
Ben zo benieuwd of je inmiddels een beetje gewend bent ad naam, want het is een rotgevoel natuurlijk. Heb er zelf ook een beetje moeite mee gehad omdat ik 2 namen erg leuk vond en ik niet kon kiezen. Als ik de andere naam had gekozen dan had ik hoogstwaarschijnlijk ook het probleem gehad, maar dat zul je nooit weten. Heb je de uitspraak veranderd of heb je het bij Jolie gehouden. Ik vind Djolie denk ik leuker, sorry, als ik je nu weer ah denken zet want dat is niet te bedoeling............... Vind het wel heeeeeeeeeeeel eerlijk van je dat je het durft te zeggen en echt, het slijt.................
Totaal geen spijt! We hadden een naam, maar kwamen ineens een andere naam tegen. Deed meteen iets, moest even wennen, maar toen wist ik het! Vind het echt de mooiste naam die er is, en heel toevallig samen met Aimee. Die ga ik bewaren voor een mogelijk zusje.. Maar Jolie is toch ook heel leuk, lekker Nederlands, vind ik erg leuk. Het is dat mijn vriend er niet van houd, want anders was het een Emma, Anna of Floor ofzo geworden. Had dan nl niet verder gekeken naar een andere naam.