twijfels over onverwachte zwangerschap!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door shinex, 13 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shinex

shinex Actief lid

13 jun 2014
    167
    11
    18
    Gelderland
    Wauw, ik heb echt veel aan jullie reacties! Geweldig! Ik ga indd eerst even langs de HA of een verloskundige, ik heb eigenlijk geen idee hoelang ik nu zwanger zou zijn ik ben 5 mei gestopt met de pil om ongesteld te worden omdat ik hem normaal altijd doorslik en af en toe een stop doe. . In die tijd heb ik dan ook geen seks gehad ( na 5 mei) Ik zou het toen de 7de/8ste moeten worden maar dat gebeurde niet en dacht dat het misschien later wel zou komen omdat dat wel eens vaker was gebeurt, tot me zus zei dat ik beter en test zou kunnen doen.

De opleiding waar ik voor aangenomen ben (ook gehoord sinds gister!!) Duurt maar 2 jaar en het is een niveau 2 opleiding, eerder heb ik een niveau 3 opleiding gedaan.

Ik heb veel aan de verhalen van jullie en ik ben meer aan het nadenken om het te houden dan dat ik het weg wil halen..

Bedankt! :)

2. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Hoi wat fijn om te lezen dat de reacties je goed doen. Mocht je nieuwschierig zijn hoever je ongeveer bent dan zou je ook een digitale test van cleur bleu kunnen doen met weken indicatie. Hopelijk kunnen jullie je kleintje snel bewonderen op een echo. Laat je nog even weten hoe het was:D

3. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Beste Shinex,

Fijn dat het helpt om de reacties te lezen. Ik las dat je je zorgen maakt over wat anderen zullen denken. Dat is heel normaal. Bijna iedereen vindt het in meerder of mindere mate belangrijk hoe er over hen gedacht wordt. Zelf heb ik ook weleens keuzes gemaakt om anderen te pleasen of uit angst voor de mening van anderen. Het gevolg was dat ik negatief over mezelf ging denken.
    Het is vooral belangrijk dat jij jezelf na de keuze die je maakt aan kan kijken en dat je dan trots bent op je keus! :)

Niveau 2 gaat je zeker lukken als je al een niveau 3 opleiding hebt gedaan. En 2 jaar lijkt nu lang, maar het is echt bijna niets!

Veel succes!

4. shinex

shinex Actief lid

13 jun 2014
    167
    11
    18
    Gelderland
    Ik heb nog een vraagje, Tot nu toe weten alleen mee zus en me vriend het.. Wanneer en Hoe zou ik het het beste aan me familie/ouders vertellen?
    Ik heb een goede band met me ouders, maar toch ben ik een beetje bang voor hun reactie ..

Ik hoop wat tips te kunnen krijgen alvast bedankt :)

5. shinex

shinex Actief lid

13 jun 2014
    167
    11
    18
    Gelderland
    Ik zal zeker laten weten hoe het gegaan is allemaal :)

Ik vind het fijn dat ik hier even mee verhaal kwijt kan!

6. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik zou eerst maar een samen met je vriend naar de vk gaan voor een echo. Als ik het zo hoor zou je best al eens verder dan 2 maanden kunnen zijn ;)
    En dan kan je je ouder bijvoorbeeld de echo foto laten zien.

7. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Willen jullie dit kindje en zijn jullie er blij mee? ... als het antwoordt Ja is... denk er dan niet over om het weg te laten halen, want dan krijg je zeker spijt..waar een wil is is altijd een weg!

Wanneer het antwoordt Nee is... heb je de mogelijkheid om het weg te laten halen, wat overigens nooit zonder pijn of schuldgevoel zal gaan naar mijn mening. Maar vindt wel dat als je voor een kindje kiest ,dit 100% moet zijn.

Verder wil ik je niet ontmoedigen, maar een opleiding een jaartje uitstellen of er vanuit gaan dat je het wel red (met baby en een'makkelijke opleiding), is ook niet altijd even realistisch... bovendien kun je ook spijt krijgen van het feit dat je jezelf niet hebt kunnen ontwikkelen zoals jij dat dan graag had gewild. Je bent nog heel jong en laten we realistisch wezen, zonder opleiding en of goede baan, hebben mensen/gezinnen het super lastig tegenwoordig..
    het is een lastig pakket, maar denk iid dat je vooral bij jezelf te raden moet gaan wat voor jou op dit moment het belangrijkst is.
    Heel veel sterkte

8. emmaa

emmaa Actief lid

19 okt 2011
    271
    0
    0
    NULL
    noord brabant
    Ik ben tijdens mijn opleiding 3x zwanger geweest. 1Ste miskraam. 2De is nu 16 mnd oud en 3de is uitgerekend rond mijn diploma uitreiking!! Ben in totaal een half jaar vertraagd, maar t was goed te doen voor mij en ben heel blij met hoe t gelopen is!!

Deel Deze Pagina