Misschien zijn we overbezorgd maar wil het toch even vragen. Mike is gewoon mike vandaag op 1 ding na nml. door sinterklaas optocht niet geslapen dus hij is dood en dood moe. Verder normaal spelen, eten en drinken. Maar we vonden dat hij extreem koude handjes voetjes en neus had en aangezien hij toch een kleurtje op zijn wangetjes had voor de zekerheid zijn temperatuur op gemeten. En 39,0. Is dat raar als je verder niks aan hem merkt? Mss domme vraag maar zal wel niks te maken hebben met het feit dat hij niet geslapen heeft vandaag en dood en doodmoe is? Mijn vriendin had het idee dat hij wat vlekjes had her en der. Ik kon dat nog niet echt ontdekken. vanavond toch nog maar ff temp. opnemen denk ik. Je zou toch verwachten als ze koorts hebben dat je dan verder wel wat moet merken(Wat ziekjes, hangerig, huilerig mss slecht eten/drinken) maar buiten de koude handjes en voetjes is er niks aan hem te zien of merk je wat aan hem.
Wij hebben dat een tijdje terug ook gehad. Hadden een kinder verjaardag gehad en joshua heeft dus weinig geslapen en wel gewoon gegeten en gedronken, ook veel gespeeld. Hij was aan het einde van de dag wel gesloopt. Toen we thuis kwamen vonden we hem ook warm en had ie ruim 39 graden koorts, maar omdat we hem niet ziek vonden hebben we geen zetpil gegeven. We hebben hem wel 's avonds en 's nachts nog een keertje wakker gemaakt om te terperaturen. Dit zakte weer en de volgende dag had ie nergens meer last van. Wij denken dat het van de vermoeidheid kwam. Misschien is dat bij Mike ook zo. Ik zou hem even wakker maken 2 keer voor de controle.
Dit heeft Tymen in zijn eerste levensjaar ook vaak gehad. Dan had hij ineens 39 graden koorts zonder reden. Als hij er last van had gaf ik even een zetpilletje en anders lekker in bedje en niet te warm aankleden.
Vannacht toch even wakker gemaakt. Kereltje voelde zo warm aan. Toen had hij zelfs al 39,5. Maar weer leek hij nergens last van te hebben, heb hem zelfs nog kunnen late drinken alleen echt slapen deed hij niet meer., Vanmorgen heeft hij gewoon zijn hele bord met pap opgegeten, kletst zoals de laatste paar dagen ons de oren van de kop en heeft nog steeds koorts alleen is t iets gezakt, 38,8
Anouk heeft de afgelopen tijd ook erg vaak last van koorts gehad, de ene keer had ze met 38,2 al overal last van en de andere keer met 39,5 niks aan haar te merken. Kinderen kunnen vaak meer hebben dan je denkt. Wij zouden ons bij 38,2 al doodziek voelen, maar en kind kan met 39,5 soms gewoon nog de dingen doen die ze normaal ook doen. Vooral als je met je kleine in de kou bent geweest, kan het goed zijn dat je helemaal niks aan ze merkt omdat de koorts dan ook tegelijk gekoeld wordt. Een kind met koorts moet je dan ook altijd zo koel mogelijk in bed leggen en niet helemaal onderstoppen. Zij kunnen hun hitte namelijk nog niet zo goed kwijt als wij en hierdoor kunnen ze overhit raken. Een kind kan ook makkelijk 40,5 graad koorts hebben zonder dat er echt iets aan de hand is. Je moet alleen bij koorts heel goed orgen dat ze blijven drinken. Eten is niet eens zo belangrijk, maar ze mogen niet uitdrogen. Let dus goed op het drinkgedrag, de tranen en of je kleine voldoende plast. Om eventuele ongemakken weg te nemen kan je een zetpil geven, maar verder kan je eigenlijk niks meer doen dan er gewoon voor je kleintje zijn en troosten als het getroost moet worden. Tis weer een heel verhaaal geworden, maar ik hoop dat ik mn punt toch duidelijk heb kunnen maken! Liefs, Duveldraakje
BEdankt. Voel me meteen wat minder ongerust. We hebben hem idd al onder zijn dekentje weg gehaald vannacht en proberen hem toch zoveel mogelijk te laten drinken. Verder paar keer per dag koort opnemen en morgen maar eens verder kijken.
Stijn heeft ook wel eens een paar dagen koorts gehad zonder ziek te zijn, bij hem was het toen de 6de ziekte. Als er na 3a4 dagen vlekjes op zijn lichaam komen dan is de kans groot dat jou kleine het ook heeft. Ik denk namelijk niet dat een kind zomaar 2 dagen hoge koorts heeft.
Schommelt heel erg. Vanmiddag was het 38,1 en nu net 39,0 Wel is hij ook wat snotterig geworden en eet toch een stuk minder vandaag, en lijkt mi toch wat last van zijn maagje te hebben(wat winderig enzo maar nog geen diarree) Zal wel "gewoon" een griepje zijn. Maar is de eerste keer voor ons dat mike koorts heeft en mss grieperig , dus daarom zijn we sneller wat ongerust
En gelukkig 37,1 nadat het gisteravond nog 39,7 was.Het gaat soms ook zo snel bij die kleine hummeltjes