Klussen 1 dag voor eisprong: zwanger van jongen of meisje?

Discussion in 'Zwangerschap' started by podiki25, Apr 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Klussen 1 dag voor eisprong: zwanger van jongen of meisje?

1. Jongen

2. Meisje

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik ben even nieuwsgierig. Ik zet het hier en niet in het deel "zwanger worden" omdat het eigenlijk gericht is naar dames die al zwanger zijn of al een kindje hebben. Moest dit niet kunnen, mag het verzet worden. Ik had graag eens geweten wie 1 dag voor de eisprong geklust heeft en of het "resultaat" een jongen of meisje was. Wij hebben namelijk 1 dag voor de eisprong geklust en ben benieuwd, hoop stiekem op een meisje nu.

2. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    1,303
    0
    0
    Amsterdam
    Volgens mij zegt het helemaal niets.

3. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    1,463
    0
    36
    Noord-Holland
    Hoe dichter je bij de eisprong klust hoe groter de kans is dat het een jongen wordt. Meisjeszaad is sterker en kan langer overleven. Dus om de kans voor een meisje groter te maken is 3 dagen voor eisprong, dan winnen ze het van de jongens :D. Hier altijd vlak voor en tijdens eisprong geklust, heb een meisje en een jongen:p

4. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    beide keren erop....en van beide wat :p

5. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ja, ik weet dat het 50/50 is en dat het natuurlijk vanalles kan zijn... Maar vond het toch leuk even een polletje te openen, kijken wat bij jullie de uitslag was.

6. Wollywell

Wollywell Bekend lid

Oct 31, 2010
    547
    0
    16
    Zuid-Holland
    1 dag voor eisprong en ik heb een dochter ;)

7. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    Hoe zit het dan met ivf? Gelijke kansen?

8. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    1,628
    3
    36
    Dat zou je inderdaad denken, maar dat is niet helemaal waar hoor. Ik had ook die logica in m'n hoofd maar werd bijna uitgelachen door de fertiliteitsarts. Die zei dat het ALTIJD 50/50 is omdat er veel factoren van invloed zijn op de bevruchting. In de eerste plaats de kwaliteit van het zaad. Misschien zitten er toevallig net weinig mannetjes in de lozing. Of juist veel. Als je kijkt naar vrouwen die in via IUI zwanger worden, die je toch echt niet meer jongens dan meisjes. Ik krijg wel een manneke, maar in de familie van mijn man zijn het vrijwel alleen maar mannekes.

9. LindsayS

LindsayS Bekend lid

Jan 26, 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit denk ik ook.
    Hier de dag voor en op de dag van de eisprong geklust... wij krijgen een dochter.

10. eltigra

eltigra Actief lid

Jun 22, 2012
    263
    0
    0
    Wachten tot meneertje besluit om geboren te worden
    s Hertogenbosch
  11. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

Sep 30, 2013
    2,234
    0
    0
    In het licht van deze poll hier een leuk stukje:

Vrouwen die middels IVF zwanger raken, hebben een grotere kans op een zoon. Dat blijkt uit onderzoek. Vrouwen die op natuurlijke wijze zwanger worden, hebben 51 procent kans op een jongen, vrouwen die IVF gebruiken 53 tot 56 procent. Stellen die gebruik maken van ICSI hebben weer een grotere kans op een meisje: 51 procent.

Australische onderzoekers bestudeerden zo’n 14.000 zwangerschappen en geboortes om tot hun conclusies te komen. Sommigen noemen de resultaten verontrustend.

IVF
    Bij IVF wordt een eitje van de vrouw in het laboratorium met sperma van de man bevrucht. Vervolgens wordt het bevruchte eitje teruggeplaatst. De kans dat dat een jongen oplevert is 53 tot 56 procent. Die marge hangt samen met de snelheid waarmee het eitje wordt teruggeplaatst.

ICSI
    ICSI is een heel andere techniek. Hierbij wordt een enkele spermacel geselecteerd om het eitje te bevruchten. Dat levert gemiddeld op elke honderd kinderen 51 meisjes op.

Externe factoren
    Het is niet ongewoon dat de ene keer meer jongens dan meisjes geboren worden. Sterker nog: het varieert sterk door de jaren heen. Het geslacht wordt namelijk mede bepaald door externe factoren zoals hongersnood of oorlog. Nu blijkt dat inmenging van de mens dus ook zo’n factor is.

Volgens experts kan dit in de toekomst voor problemen zorgen. In India en China kiezen bijvoorbeeld steeds meer ouders het geslacht van hun baby’s en dat resulteert in meer jongens die later moeilijker een vrouw vinden. Daarom zijn dit soort onderzoeken ook belangrijk, zo menen wetenschappers. Het uit balans brengen van zo’n ‘systeem’ heeft grote gevolgen en het kan geen kwaad om die alvast in kaart te brengen en indien nodig te bestrijden.

Share This Page