Hoi allemaal, Eindelijk in ronde 17 ben ik zwanger geworden. Super blij natuurlijk maar ook heel onzeker. Ik ben nu 4 wkn en een dag (15 dagen na ovulatie) en heb regelmatig een licht zeurderig krampend gevoel in mijn baarmoeder/onderbuik. Ook heb ik af en toe scherpe steken en een wat trekkerig gevoel (vooral als ik beweeg, bij uitrekken ofzo) Dit heb ik sinds gisteren. Het is er niet continu maar wel regelmatig. Herkent iemand dit? En is het normaal?
Wat super dat het eindelijk gelukt is na 17 rondes, gefeliciteerd!! De krampen zijn waarschijnlijk je baarmoeder die groeit, dat had ik ook. Die steken en trekkerig gevoel zijn je banden denk ik. Dat zei mijn VK tenminste. Dus niet iets om je zorgen om te maken! Zolang je geen bloed verliest en geen enorme krampen hebt zeg maar.
Ja hoor, alles begint onder invloed van hormonen te verweken en je baarmoeder groeit in het 1e trimester enorm hard! Maar snap dat je je zorgen maakt hoor!
Had ik de eerste weken ook heel erg! Nu al weken lang geen last meer van. Af en toe een steekje en laatst een paar uur wat zeurderig gevoel. Maar over het algemeen niks.
Heb ik ook. Ben nu 4 weken en 3 dagen en sinds vrijdag (1 dag voor NOD) heb ik last van menstruatiekrampen, steken in mijn onderbuik en achter schaambeen (met name nadat ik iets gedaan heb), pijnlijke onderrug en vreselijk rommelende darmen. Vanmorgen vk gebeld en die gaf aan dat het komt door groeien van de baarmoeder waardoor alles wordt opgerekt en darmen aan de kant geduwd worden . Niets om je zorgen over te maken dus
Hier hetzelfde, is mijn tweede kindje en bij beide kramp, wat tevens pijnlijk is (niet bij iedereen) is als je, je hoogte punt bereikt dan trekt de baarmoeder samen, vond dit de eerste weken en nu ook pijnlijk.
Ik kreeg soms zomaar uit het niets een extreem scherpe steek in mijn buik. Ik kromp echt ineen. Ook veel zeurderig gevoel etc. Hoort er allemaal bij hihi! Gefeliciteerd!!
Ik heb afgelopen dagen ook enorm veel last van krampen en steken. Vandaag klapte ik dubbel van een enorme steek. Ging daarna weer weg. Snap je onzekerheid , ben ook bang. Schijnt bandenpijn te zijn en er bij te horen.
geen zorgen maken hoor het hoort er allemaal bij, je lichaam bereidt zich voor om ruimte te maken voor de kleine die groeien moet, en dat kan gepaard gaan met behoorlijk wat kramp/pijn ook steken onderin je buik en aan de zijkanten, dit kan zelfs je hele zwangerschap aanhouden in meer of mindere mate
Ja dat had ik ook vanmiddag. bezorgd gevoel en het idee dat het mis zal gaan. Ging meteen kijken of hier andere dames ook last van hadden