17 dagen na stoppen pil positieve ovulatietest

Discussion in 'Zwanger worden' started by mmoniquee, Dec 19, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mmoniquee

mmoniquee Actief lid

Dec 19, 2014
    445
    44
    28
    Ik ben nieuw hier! Ik ben Monique en ik ben 25 jaar. Ik ben 30 november gestopt met de pil. En mijn laatste bloeding begon op 28 november tot met 5 dec ongeveer.
    Mijn vriend en ik proberen nu zwanger te raken Erg spannend leuk!

Ik had voor de zekerheid alvast ovulatietesten gekocht. Nu las ik wel dat dit nog heel lang kon duren. Maar ik had vrijdag en zaterdag 12/13december 1 streepje op de test en een hele lichte ernaast. En afgelopen maandag waren de 2 streepjes echt knallend en de ene die donkerder moet zijn ook echt donkerder. Ik had zondag en maandag eiwitachtig dradentrekkend slijm. (excuse me.)
    Schijnbaar ben ik toch een van de mensen die na de pil redelijk snel de eisprong hebben. op dag 17.

We hebben geklust op zondag/maandag en dinsdag. Planning was om om de dag te doen, maar bij positieve ovulatietest toch maar even extra gedaan;) nooit erg toch haha.
    Zou het kunnen zijn dat ik zwanger kan zijn? zo snel na stoppen pil?

Kan de test pas eind volgende week doen.

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Als je een eisprong hebt, hebt je kans op een bevruchting dus ja het is mogelijk dat je zwanger bent..
    Houdt er rekening mee dat dit niet het geval is en dat de volgende eisprong ook op zich kan laten wachten. Het hoeft niet te betekenen dat je gelijk een regelmaat in je eisprongen hebt..
    Maar in ieder geval heeft de 1e zich netjes op tijd aangemeld en heb je dit eigoed benut, dus nu een kwestie van afwachten :D

3. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Je hebt per cyclus zo'n 20% kans op een zwangerschap. Dus ja, je kunt meteen zwanger raken. Maar hou er ook rekening mee dat het deze keer niet gelukt is. Succes!

4. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

Jul 5, 2014
    1,420
    0
    36
    Alles kan, maar reken er niet te veel op. Want die teleurstelling is echt killing. Wel fijn dat je je eerste ovulatie netjes hebt gehad.
    Succes!

5. Fiora

Fiora Bekend lid

Jun 28, 2011
    932
    0
    0
    Ja kan zeker, bij mij ook al 2x op die manier twee weken na het stoppen met de pil gelukt. Ik hoop voor je dat het ook allemaal goed gaat!

6. mmoniquee

mmoniquee Actief lid

Dec 19, 2014
    445
    44
    28
    Ja ik ga rustig afwachten en hoop natuurlijk dat het gelukt is, maar houd er zeker ook rekening mee dat het niet gelukt kan zijn:) Dan volgende maand weer verder:)
    Leuk Fiora! Leuke banner heb je:)

7. Tacita

Tacita Fanatiek lid

Oct 20, 2014
    1,365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik was net als jou een van de gelukkige en had op dag 18 na het stoppen van de pil ook een positieve test. En daarmee gelijk een cyclus van 30 dagen, terwijl ik voor de pil en bij een tussentijdse stop daar veel meer problemen mee had. Heeft zelfs 2 jaar stil gelegen enz. Was dus een enorme verrassing en meevaller voor ons, hadden we totaal niet op gerekend. Maar mijn gezondheid heeft ook zoveel veranderingen meegebracht al die tijd, dus het werpt zn vruchten af. Zo zie je maar, het kan alle kanten op, zowel positief als negatief...
    Succes met klussen en wachten :D

8. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Mijn 1e cyclus was ook netjes 31 dg maar die erna was toch echt langer hoor.. Dus dat je eerste gelijk goed is wil helaas niet zeggen dat je dan gelijk weer regelmatig bent helaas ..

Share This Page