Pas was er een topic over; of de v.k. de grootte van de baby goed had geschat. Ze bleek er wel vaker naast te zitten. Nu ben ik benieuwd of de apparatuur van een echo wel erg correct meet. Vandaag bij de v.k. zei ik, dat ik een beetje bezorgd ben over de grootte van de baby. Ik vergelijking met mijn vorige zwangerschap voelt dit kindje erg groot. Alsof er nu al echt haast geen ruimte meer is. Ze voelde aan mijn buik en kindje, en bevestigde het wel. In ieder geval groter dan gemiddeld. Nu mag ik over een paar weken, tegen het einde een extra groeiecho laten maken. Ik ben benieuwd of dit wel vaker klopte bij mensen, of nog steeds een schatting is. Alvast bedankt!
Een echo blijft altijd maar een schatting. Op de echo van m'n dochtertje had de gyn geschat dat ze rond de 3kg ging wegen bij haar geboorte (met 38wk5dg, geplande ks) en ze woog maar 2kg500. Wat ik begrepen heb, hoe verder in de zwangerschap, hoe moeilijker het is om een goede schatting te gaan doen.
vanaf 36 weken kunnen ze een aardige indicatie maken (die van mij zat er maar 100 gram vanaf in elk geval) ze doen hiervoor speciale metingen (best een lange echo ook) het helpt wel als je hem 2 keer krijgt zoals mij..