Alvast een kolf aanschaffen of niet?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Blessedmom, 4 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blessedmom

27 jun 2016
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik wil ons kindje als het geboren borstvoeding gaan geven.
    Is het handig als ik dan alvast een kolf in huis heb tegen de tijd dat ons kindje geboren word of nog niet?

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Nee hoor. Je kunt er altijd snel een ergens huren. :)
    Kolf is zo geregeld. Zonde van je geld om er een te kopen. Want in het begin heb je een andere kolf nodig dan wanneer je weer gaat werken bijvoorbeeld.

3. Blessedmom

27 jun 2016
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks voor de tip!

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik had een handkolf van Avent gekocht, was wel blij dat ik die alvast had. Niet om de borstvoeding op gang te brengen, maar om het teveel af te kolven ;). Later een dubbelzijdige electrische kolf gekocht, omdat ik 3 dagen per week werkte. De handkolf lag op mijn werk voor de zekerheid voor als mijn electrische kapot zou gaan.

5. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Er zijn veel vrouwen die zeggen dat ze borstvoeding willen geven, maar het uiteindelijk niet lukt, om die reden zou ik nog geen kolf kopen. Je kan er tzt eentje makkelijk huren, mocht het nodig zijn. Of je kan al een goedkopere (hand)kolf kopen. Loopt de borstvoeding goed, dan is het wel aan te raden om te een kolf te kopen, die heb je toch nodig als je gaat werken. Maar dan wel wachten op een mooie aanbieding ;)

6. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Ik had ook een handkolf in het begin. Dat was vooral fijn om de eerste druk er even af te halen, ik had erge overproductie de eerste weken. Al vrij snel daarna heb ik een dubbelzijdige elektrische kolf gekocht die ik mee nam naar mijn werk.

Kijk het inderdaad eerst even aan.. En vaak kun je er zo eentje huren mocht je er toch snel 1 nodig hebben.

7. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Lekker genieten van het leven en zien wat de toeko
    Tiel
    Wisten jullie dat afhankelijk van hoe je verzekerd bent je een groot gedeelte vergoed kunt krijgen voor de aanschaf van een borstkolf.
    Moet je vaak wel aanvullend verzekerd zijn

8. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.907
    387
    83
    Ik heb het gedaan en ik heb spijt! Dubbelzijdige avent kolf gekocht en nu met 4,5 maand voeden maar 20x gebruikt ofzo. (Dus wie biedt?😁😁😁) Gebruik liever mijn handkolf. Ik zou wachten!

9. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Als je borstvoeding goed loopt heb je geen kolf nodig.
    Pas als je gaat werken of als je niet gaat werken maar af en toe een dagje weg bent zonder je kind, dan heb je een kolf nodig.

Een kolf kan handig zijn in het begin om de druk eraf te halen, maar dat kan je ook met de hand doen (een goede kraamverzorgster zou je hierbij moeten kunnen helpen)

Ik heb wel gekolfd in de kraamweek maar dan is een kolf zo gehuurd en kan je later op je gemak op zoek naar een kolf om te kopen.

10. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik heb hem in de kraamweek aangeschaft. De eerste tijd gehuurd omdat mijn dochter nog niet aan de borst kon drinken de eerste 1.5-2 weken.
    Een advies: kijk goed welke kolf bij je past en huur liever wat langer. Ik heb te snel een kolf gekocht ( op advies van kraamzorg) en 2 maanden geleden toch een ander gekocht omdat ik niet goed kon kolven met m'n oude apparaat. Beter wat meer uitgeven aan zo'n ding dan erop bezuinigen is mijn ervaring!

11. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Mee eens!
    Echt niet doen hoor, het is echt zo gehaald.
    Ik heb het wel gedaan en uiteindelijk de 2de nacht op flesvoeding over gegaan dus ding niet eens echt gebruikt..

12. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Nou ik wil eigenlijk ook graag op voorhand 1 aanschaffen. Vooral omdat ik 200 Euro terug krijg van de verzekering en als ik dit jaar er nog 1 aanschaf heb ik volgens jaar ook weer recht op die vergoeding bij lactatiekundige.

13. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Bij de eerste pas aangeschaft na een aantal weken borstvoeding. Bij de tweede al wel in de zwangerschap een dubbele kolf van hetzelfde merk aangeschaft, was zo'n goede aanbieding! :D

Deel Deze Pagina