Hallo, Onze kleine spruit is nu 38 weken en nog niet ingedaald, ik heb heel veel last van bekkeninstabiliteit en nu vraag ik me af of dit er iets mee te maken kan hebben dat de kleine niet indaalt? Wat zijn zoals redenen dat baby's niet indalen? En moet ik me zorgen maken dat het een keizersnede wordt? Alvast bedankt voor de reactie, liefs Damienne
Hoi Damienne, dat een kindje niet indaald heeft vaak niets te maken met bekkeninstabiliteit. Meestal is het gewoon toeval en daalt het kindje straks nog in en anders bij de bevalling als er weeen komen. Er kunnen wel en aantal oorzaken zijn zoals een deeltje van de palcenta dat indalen belemmerd, een te groot hoofd voor jouw bekken of gewoon teveel ruimte (veel vruchtwater bv) waardoor een kindje niet die kant uit hoeft te gaan. Een ekizersnede is dus nog lang niet in zicht, want of het allemaal past ontdek je meestal toch pas tijdens de bevalling. Het gebeurd echt vaker hoor dat kidnej niet indalen. Let goed op de instructies die je krijgt tav gebroken vliezen. Groetjes Brigitte