studie en kinderwens

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door katriena01, 12 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. katriena01

19 jan 2010
    36
    0
    0
    hallo mama`s as mama`s en klussende meiden

ik weet niet of er al een forum over is , ik kon niks vinden namelijk
    maar heb dus een nieuwe geopend,, hier komt het.

ik ben 20 jaar en mijn vriend is 34 we zijn bezig met klussen want we hebben een grote kinderwens en willen er ook graag voor gaan,
    nu is het geval dat ik in september een opleiding ga volgen
    en niet meer wil beginnen met de pil.

mijn vriend is overdag thuis en savonds werker, ik ben overdag dan na school en savonds thuis, nu is mijn vraag of er meiden zijn
    die in het zelfde schuitje als mij zitten, ik ben niet zwanger
    heb helaas eergisteren een mk gehad
    maar zijn er meiden die tijdens de studie zwanger zijn geworden?
    en hoe hebben jullie dit opgelost?
    en hebben jullie de opleiding wel gewoon afgemaakt??

ik szou graag jullie ervarigen willen horen.

liefs kat

2. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hey Kat,

Ik ben afgestudeerd tijdens mijn zwangerschap. Misschien niet helemaal vergelijkbaar met wat jij van plan bent :p. Wij zijn 2 jaar geleden begonnen met zwanger worden dus onze planning was wel dat ik nog aan het studeren was als de kleine zou komen. Helaas duurde het dik een jaar voordat zwanger werd.

Ik vond het zelf wel zwaar. Vooral omdat je echte harde deadlines heb. Als je werkt en een dag niet lekker bent dan blijf je thuis of werk je op halve kracht. Maar studeren doe je echt voor jezelf. Dus niemand die het iets interesseert of je wel of niet naar een tentamen gaat en het haalt. Maar voor je zelf ligt de druk dan wel hoog. Ook moet je er rekening houden dat je studie langer gaat duren. Maar ik weet wel dat ik deze beslissing meteen weer zou nemen.

Als ons kindje tijdens mijn studie was gekomen was hij ook gewoon naar het kinderdagverblijf gegaan. Want als studerende moeder kun je een financiële compensatie krijgen voor de kinderopvang omdat je zelf geen inkomen hebt.

Succes met zwanger worden! En ik denk zelf dat je vooral je hart moet volgen. En zolang je zelf flexibel bent lukt het wel!

3. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    als jullie de zorg goed kunnen verdelen voor het kindje is het goed toch? ik ben alleen wel van mening maar dat is mijn visie dat ik het iig fijner vind dat we allebei geen studie meer volgen/beginnen en allebei een inkomen hebben.want het kost veel geld en een studie ook.en helaas is het bij een studie niet alleen overdag naar school maar ook studeren/huiswerk.

4. anita85

anita85 Fanatiek lid

12 sep 2009
    1.385
    18
    38
    Vrouw
    Flevoland
    hey hallo,

ik volg nu ook nog een opleiding maar we willen ook graag aan kinderen gaan beginnen. We worden alleen maar ouder. Dus we hebben zoiets van we zien wel hoe we het dan gaan doen. Maar ik ben nu nog steeds niet zwanger. Wel nog met een opleiding bezig hoor.

5. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Ik studeer op dit moment ook (sinds september) en mijn opleiding is deeltijd en verkort (2 jaar).

Ik ben nog niet zwanger. Als het nog een jaar duurt komt het kindje er pas nadat ik afgestudeerd ben, maar het kan ook zomaar raak zijn binnenkort. Het fijne van mijn opleiding is dat de lessen niet verplicht zijn (je doet het immers voor jezelf), dus als het echt zou moeten hoef ik alleen naar mijn tentamens te gaan (en die te halen :p). Ook kan ik mijn stage zelf indelen, als ik maar aan het aantal dagen kom. Het vervelende is dat je een zwangerschap niet kunt plannen he..

Maar je moet inderdaad je wens en gevoel achterna gaan! Dat heb ik ook gedaan en sta er nog steeds helemaal achter. Succes!

6. katriena01

19 jan 2010
    36
    0
    0
    lieve meiden
    bedankt voor jullie reactie,,
    wij zijn ook nog niet zwanger, maar goed we zien wel wanneer het raak is,, en het zal nu toch nog wel even duren aanezien ik eergisteren een mk gehad heb,, maar flexibel zijn we wel, we weten gewoon dat we het zo op kunnen lossen, en dat van de kinderopvang dat ist ik niet, ik wist wel dat je dan compensaties kon krijgen maar toch neit als je vriend goede inkomsten heeft?

in sept begin me opleiding indien ik dan ergers in verloop van me studie , of misschien net voor september zwanger word, ga ik me opleiding wel volgen,, en heb kindje behouden,,

het zou heel zwaar worden, maar ikheb altijd gezegt:
    Als je iets ech wilt moet je r voor gaan en dan kom je er wel

Liefs kat

7. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Nou, goede instelling! Ga ervoor meid!
    En geniet er vooral van ;)

8. katriena01

19 jan 2010
    36
    0
    0
    Hoe dat bij mijn opleiding zou zijn weet ik niet maar zoals ik in het openings bericht ook al melde mijn vriend is verdag thuis en ik savonds ,, en als wij recht hebben op dat van de kinderopvang dan zou ik de kleine daar misschien 1 of 2 dagen heen doen maar dan puur voor de sociale ontwikkeling voor de kleine en zodat me vriend even tijd voor zich zelf heeft en ik het huis flink kan s choonmaken.

hoelang zijn jullie al bezig?
    en wat zeggen familie leden ervan dat je bezig bent om zwanger te raken en je nog op school zit?

liefs kat

9. Anniej

Anniej Actief lid

19 dec 2007
    265
    1
    16
    Hoi hoi!

Hier ook een studerende moeder.
    Ik doe een deeltijd opleiding van 4 jaar. Zit inmiddels in het laatste jaar.
    Bedenk wel goed waar je aan begint. Het is best pittig hoor, een studie met ook nog een huishouden, kind en dan evt. nog je stage of werk. Ik moet 2 avonden per week naar school, loop nu 3 dagen per week stage (is maar voor 6 weken) Normaal gesproken werk ik 2 dagen per week. Maar de dagen dat je 'vrij' bent wil je ook van je kindje genieten, maar heb je ook nog je tentamens die je moet leren of opdrachten die je moet maken...
    Best pittig hoor! Moet je goede discipline hebben.
    En tijdens je zwangerschap / verlof naar school moeten is ook niet altijd prettig vond ik zelf. Maar het is gelukkig altijd goed gegaan!!
    Als je er helemaal achter staat: DOEN!!
    Dan komt het heus wel goed!! Ik zeg altijd maar: nu kan het nog! Als je kind(eren) straks ouder zijn doe je het niet meer!!
    Welke opleiding will je gaan volgen?
    En ik zie dat je net een MK gehad hebt, joh wat erg meid!! Hoop dat je het allemaal een beetje kunt verwerken...lijkt me niet niks!!

Suc6 met alles!

10. Anniej

Anniej Actief lid

19 dec 2007
    265
    1
    16
    En oja, mijn familie en vrienden zijn allemaal supertrots op me, hoe ik alles voor elkaar krijg!! En studie, en kind, en huishouden en werk! Ze steunen me volledig. Maar als ik weer een keertje ziek thuis zit is vaak hun reactie: tis allemaal toch te veel en te druk voor je...(en ik geef ze gelijk!)

11. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik zit in mijn laatste jaar momenteel. Ik ben ook nog niet zwanger. We zijn al sinds juni aan het proberen...
    Maar ik moet dus ook afstuderen dit jaar en hopelijk in combinatie met onze zwangerschap! :D

Deel Deze Pagina