Ik ben nu inmiddels 6 weken borstvoeding aan het geven. Van begin af aan is het niet helemaal soepel verlopen. Eerst een weekje in het ziekenhuis waar hij bijvoeding kreeg, eenmaal thuis leek de borstvoeding super op gang te zijn. Na 3 weken zat er een melkkliertje verstopt maar ook dat loste zichzelf op. Op dat moment ben ik wel gaan kolven om de pijn iets te verzachten en zodat mijn man s'avonds een flesje afgekolfte melk kon geven. Nu inmiddels in week 6 - heb ik een week elke avond me over gegeven aan het clusteren in de avond waarbij de kleine min of meer de hele avond aan mijn borst hing. Hierdoor heb ik tepelkloven gekregen waardoor het voeden erg pijnlijk is geworden en ik ook inplaats van afgekolfte melk een flesje kunstvoeding ben gaan geven. Nu merk ik dat hij lang zo tevreden niet is na de borstvoeding dan na de fles. Hij is erg onrustig en is nog steeds op zoek ook na meerdere keren aanlegen. Als ik hem uit pure wanhoop dan nog een flesje geef kan hij makkelijk nog 65ml opdrinken en is dan eindelijk happy en tevreden Mijn vragen zijn dan ook - kan het zijn dat mijn borstvoeding nu al is afgenomen door dat ene flesje in de avond, ik wil erg graag dat flesje houden - maar ook heel graag doorgaan met borstvoeding. - de hele avond aanleggen ivm clusteren met tepelkloven - hoelang moet je hiermee doorgaan? - sinds het begin is het voeden ook niet geheel pijnloos gegaan, ondanks goed aanleggen - is dit normaal? het is een heel verhaal! ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik weet het niet meer! (kleine is wel altijd goed aangekomen, veel poep/plasluiers, met name ontevreden na borstvoeding - kleine heeft ook krampjes - denk ik - maar na de kunstvoeding heeft hij hier geen last van!)
Hoi, Wat vervelend dat je zo onzeker bent. Wil je mij al haar gewichten laten weten? Dan kan ik kijken of er sprake is van teveel of juist te weinig melk. Bijvoeden met kunstvoeding is vaak het begin van het einde. Onderzoeken tonen aan dat vrouwen die starten met kunstvoeding bij gaan geven vaak al binnen een maand gestopt zijn met de borstvoeding. Als je dat niet wilt, dan zou ik stoppen met de kunstvoeding. Ook omdat ik denk dat het niet nodig is. Ik vermoed dat er sprake is van krampen, waardoor het lijkt alsof de kleine nog honger heeft, maar dat in werkelijkheid niet zo is. Ik hoor graag de gewichten, dan kan ik verder voor je kijken.