Hoi Teddy en Mirjam Het leek me handiger om voor deze vraag even een nieuw topic te openen aangezien het niet over borstvoeding gaat. Ik weet ook niet of mijn vraag aansluit op waar lactatiekundigen voor geleerd hebben maar ik hoop heb. Ik heb het al 2 keer bij het consultatiebureau willen vragen maar beiden keren vergeten. Mijn zoontje spuugt af en toe water lijkt wel. Dus geen melk, ook niet vermengt met melk (heb ik het idee) maar echt doorzichtig. Het is ook heel dun, zoals ik al zei waterig. Een enkele keer zaten er wat witte vlokjes in. Dit gebeurt niet na het drinken maar af en toe tussendoor of als ik hem aan het verschonen ben voor de volgende voeding bijvoorbeeld. Ik heb al aan een paar moeders in me omgeving gevraagt of ze het herkennen van hun eigen kinderen maar tot nu toe is dat niet het geval. Ik zou graag willen weten wat het is en of het normaal is. Groetjes Dilosh
Hoi Dilosh, Het lijkt mij dat hij maagzuur opgeeft. Dat is ook helder van kleur. Heeft hij er last van? Bij twijfel even met je huisarts of CB overleggen lijkt me.
Volgens mij heeft hij er niet heel erg last van. Hij kijkt soms wel moeilijk en trekt een vies gezicht. Of hij gaat een beetje kokhalzen of smakken, dus ik denk dat er dan iets omhoog komt? Maar verder geen bijzonderheden. Ook niet op het moment dat hij het uitspuugt. Ik vind het alleen zo vreemd om er alleen "water" uit te zien komen. Is dit verder wel normaal? Want ik heb het aan een paar vriendinnen met kinderen gevraagt en die herkennen het niet. Dus ik maak me een beetje zorgen.
Ik herken het ook niet, maar vind het ook niet zorgelijk. Als jij je wel zorgen maakt, zou ik even langs de HA gaan.