pessarium

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Happy Mams, 20 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happy Mams

Happy Mams Actief lid

6 sep 2012
    280
    0
    0
    hallo,

ik heb een vraagje, ben op het moment 35 weken in verwachting. met 25 weken had ik een verhoogd risico op vroeggeboorte en is er uiteindelijk een pessarium over mijn baarmoederhals geplaatst.
    de ring word volgende week verwijderd, nou vroeg ik me af of er iemand is die hier ervaring mee heeft, en hoe lang de bevalling uiteindelijk op zich heeft laten wachten?

groetjes nancy

2. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Hoi nancy,
    Heb geen antwoord op je vraag maar zit toevallig wel in precies dezelfde situatie; met 23 weken pessarium geplaatst, nu 35 weken. Volgende week gaat hij eruit en vroeg me ook al af hoe lang het dan nog gaat duren... ik denk zelf niet zo lang meer want baarmoedermond was al verweekt en bij laatste metingen rond de 1.4, op zijn kortst. Maar gyn zegt dat ze niet verwacht dat ik meteen ga bevallen. (Ik ben zelf elke dag bang dat ik al ga bevallen dus ben al blij als ik volgende week haal).
    Ik heb zelf een tijd geleden een topic geplaatst over het pessarium en er was iemand bij wie het pessarium er met 36.0 eruit was gehaald en zij was met 36.2 bevallen.
    Volgens mij zijn er weinig mensen die zo'n ding hebben dus ben benieuwd of je veel reacties krijgt.
    Heb jij trouwens ook bedrust gehad al die tijd en wat is/was de lengte van jouw cervix?

Succes en ben benieuwd hoe het bij jou gaat!

3. Happy Mams

Happy Mams Actief lid

6 sep 2012
    280
    0
    0
    hoi,

met 25 weken was mijn baarmoederhals nog maar 12 mm, heb remmers gekregen en longrijping, en inderdaad volledige bedrust, sinds afgelopen week mag ik weer wat rondwandelen.
    zelf heb ik het gevoel dat ik vrij vlot na het verwijderen van het pessarium wel ga bevallen, maar dat blijft afwachten natuurlijk.

groetjes

4. ramona13

ramona13 Nieuw lid

4 jan 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi

Ik heb het zelfde als jullie mee gemaakt ik had bij 23 weken ook een verkorte baarmoeder en toen hebben ze mij ook een pessarium om de baarmoeder gezet.
    Moest ook veel bed rust nemen en ik moest elke week proluton injectie gebruiken.
    Om mijn baarmoedermond rustig te houden nu ben ik vandaag 35 weken en was vandaag bij de gyn en die heeft mij zo die ring van mijn baarmoedermond af gehaald .
    Net als jullie zit ik met de zelfde vraag hoe lang duurt het nog dat je gaat bevallen .
    Ik heb nu al heel veel krampen in mijn onder buik maar ja dat zegt nog helemaal niks of wel

5. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Hoi,
    ik wilde ook nog vragen hoe het ondertussen met nancy gaat, ben je al bevallen?
    En ramona ook een pessarium, spannend dat ie er nu af is!

Die van mij is er ruim een week geleden afgehaald en ben nog niet bevallen.

Heb ook wel af en toe krampen en steken ed maar geen weeen.

Ben benieuwd wanneer het bij jullie gaat gebeuren, van mij mag het nog wel even duren. succes!

6. ramona13

ramona13 Nieuw lid

4 jan 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL

Hallo jomay

Ja mijn pessaruim is er nu 4 dagen af maar ik heb nu wel steeds meer pijn .
    En bij jou is die er al een week af ja dus het zegt allemaal niks dat die er nu af is .
    Hoeveel weken ben jij nu zwanger dan .
    Van mij mag het nu allemaal wel achter de rug zijn want ik kan niet meer normaal eten want dan heb ik al last van maag zuur dat ik gewoon moet overgeven .
    Nou hopen voor jou dat je kleine nog een tijdje blijft zitten .

Groetjes

Ramona

7. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Hoi,

Ramona, ik ben nu 38 weken zwanger (zie banner ;)). Pessarium is er met 36 weken afgehaald dus het kan toch nog wel even duren daarna...

Vervelend dat maagzuur, en overgeven, bah, wat kan je je dan ellendig voelen. Helpt daar geen middeltje tegen dat je mag nemen nu? Heb ook allemaal klachten, kan nauwelijks staan en lopen vanwege de buikkrampen/steken, volgens mij is ineens gaan bewegen na 4 maanden bedrust met een buik van 9 maanden iets te veel van het goede...

Van de ene kant fijn als het allemaal achter de rug is, van de andere kant heb ik nog geen zin om te bevallen, zie er best tegenop... (bevalling van zoontje heeft ook bijna 2 dagen geduurd).

Ben benieuwd wanneer het bij ons gaat gebeuren!

8. ramona13

ramona13 Nieuw lid

4 jan 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi jomay

ik heb van alles geprobeerd tegen die maag zuur heb al maag beschermers alles al gehad en niks helpt bij de gyn weten ze het nu ook niet meer .
    Ben al 7 dagen aan het over geven en nu zijn ze bang dat ik uitdrogings verschijnselen krijg dus moet morgen weer naar de gyn .
    Ik kan het me voorstellen ja dat na zo lange bed rust dat je helemaal stijf bent en dan ook nog zo´n dikke buik dat valt ook allemaal niet mee .
    Maar jij hebt dus ook wel gigantische steken ik ook maar ook geen weeen .
    Ben benieuwd hoe lang het bij jou nog gaat duren .

Gr Ramona

Deel Deze Pagina