Hallo, Ik vraag me af wanneer anderen na een miskraam al hun dagelijkse bezigheden en werk weer konden hervatten. Ik had zaterdag wat roze verlos en zondagavond begon het echte bloedverlies. Op de echo was een vruchtje te zien wat gestopt is met groeien bij een week of 4-5. Was op dat moment 7 weken zwanger. Vanmiddag weer een echo gehad bij de vk en hierop was te zien dat er nog niet heel veel is veranderd en ik dus nog middenin de miskraam zit en nog meer zal gaan verliezen. De verloskundige gaf aan dat er tot 6 weken bloedverlies mag zijn en dat ieder lichaam anders is en de tijd nodig heeft om het volledig af te stoten. Ben benieuwd hoe lang ik last blijf houden van buik en rugpijn en voel me ook erg vermoeid. Na hoeveel tijd gingen jullie weer aan het werk? Ik werk trouwens in de zorg. Groetjes!
He bah, wat naar. Ik hoop voor je dat het gauw door zet, want dat lijkt me wel zo prettig. Ik had ook een gemiste miskraam en moest ook afwachten wanneer mijn lichaam het zelf zou oplossen. Op vrijdag had ik dit te horen gekregen en de vrijdag er na was alles al achter de rug. Bij mij viel het bloedverlies erg mee en heb ook eigenlijk geen pijn gehad. Ik kan jou en anderen alleen maar toewensen dat het jullie net zo zal vergaan. Van het moment dat ik hoorde dat ik een miskraam zou krijgen en het moment dat alles achter de rug was, heeft het dus een week geduurd. De zaterdag, zondag, maandag en dinsdag die er op volgden ben ik thuis gebleven en op woensdag ben ik weer aan het werk gegaan. Maar ik heb een kantoorbaan, waarbij ik veel zit. Lijkt me dat jouw baan in de zorg een stuk zwaarder is. Kan je alleen maar adviseren dus, dat je het pas moet doen als jij er weer klaar voor bent. Mijn gyn zei overigens dat het bloedverlies na een miskraam nog max. 2 weken mag duren. Sterkte met alles!
wat ontzettend sneu dat het zo gelopen in. ik heb echo met bijna 10 weken gehad, hartje was met 8 weken gestopt.aangezien ik toen nog niks geen symptomen van een miskraam had, ben ik woensdag een halve dag gaan werken. (echo op maandag, oudjaar gehad) vrijdag en zaterdag ook gewerkt. dinsdag curretage gehad, wel die woensdag daarna thuisgebleven, daarna weer gewerkt. ik wilde juist werken, thuis ga ik alleen maar piekeren... veel sterkte meid.
Ik kon tijdens mijn mk gewoon werken, maar dat is voor iedereen toch anders? Na de curettage wel een dag thuis gebleven
Ik was vrijdag 6 dec met se foute echo vrij, de 8e verloor ik het vruchtje, met bijna 7 weken, ik heb die week ipv 23 u17 uur gewerkt, halve dagen waren zwaar genoeg, de week erna weer normaal..
Bedankt voor al jullie reacties. Ik denk inderdaad dat het persoonlijk is wanneer je weer gaat werken etc. Ik heb voor mezelf bedacht dat ik dit weer wil gaan doen als ik lichamelijk geen pijn meer heb, dus geen buik en rugpijn en niet mezelf niet meer zo ontzettend moe voel. Moet deE week eigenlijk nog een aantal dagen werken en ben dan zondag en maandag vrij. Ga dan dinsdag denk ik weer aan het werk. Tenzij ik me eerder opgeknapt voel, dan wil ik eerder gaan.
Het ligt er ook aan wat voor werk je doet en hoe je miskraam verloopt. Ik heb een kantoorbaan. Bij mijn eerste miskraam in 2009 heb ik tijdens de miskraam gewoon doorgewerkt. Veel maandverband en paracetamols gebruikt. Ik gebruikte werk als een soort van afleiding. Mijn laatste miskraam was een stuk heftiger (kindje was ook al 12 weken). Ben toen 'bevallen' m.b.v. cytotec en daarna een nacurretage (beiden in het ziekenhuis). Ik ben toen vanaf het ziekenhuis nog 1,5 week thuis gebleven. Toen de bloedingen en de pijn gestopt waren, ben ik weer gaan werken.
Op een donderdag verloor ik voor het eerst bloed, dat was tijdens het werken. Heb me toen meteen ziek gemeld omdat ik zo in paniek was en heb de rest van de dag liggen huilen op de bank. Vrijdag ben ik weer gaan werken en ik verloor het vruchtje op zaterdagavond... Daarna was de pijn meteen weg. Gelukkig gebeurde dit in het weekend, dus ik heb mij verder niet ziek hoeven melden. Heel veel sterkte! Ik hoop dat je je snel beter voelt.
He meid, Wat een verdrietig bericht ook bij jou. Natuurlijk is het voor iedereen verschillend. Ik werk ook in de zorg en heb ruim 3 weken thuis gezeten. Ben nu sinds een week weer aan het werk maar eerlijk gezegd valt het allemaal wat tegen. Doe wat gked voelt meid maar onderschat het niet, een miskraam. Sterkte!
MamsieM wat rot dat je zo lang last hebt van de miskraam. Het is inderdaad niet nikS. Hier nog vooral heel erg moe en ook wel last van buikpijn. Verder voel ik me vooral erg leeg. Deze week blijf ik sowieso nog thuis. Volgende week kijk ik verder. Maandag ben ik vrij, dus ik zou dan op dinsdag weer moeten beginnen.