Twijfels

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door littlesunshine, 29 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littlesunshine

3 jan 2016
    57
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Hoi allemaal,

Ik zit ergens heel erg mee. Ik ben zwanger van een goede vriend (we kennen elkaar pas 7 maanden ongeveer) maar we hebben verder geen relatie. We zijn altijd wel meer dan vrienden geweest, iedereen zag ons ook altijd samen en dacht/denkt dat we een koppel zijn, maar hij wilde en wilt zich niet settelen. Nu ben ik dus zwanger sinds 2 maandjes. Hij is er in het begin heeel erg tegen geweest en zag mij het liefst een abortus plegen, ik had hem aan het begin al duidelijk gemaakt dat abortus het niet gaat worden. Na anderhalve week was hij bijgedraaid en wilde hij ervoor gaan. Nu was ons plan om naar Italië te verhuizen (waar we elkaar ontmoet hebben en al onze tijd doorgebracht hebben samen) maar ik heb er over nagedacht en denk dat het niet een goed idee is, omdat ik hem niet vast wil pinnen (omdat ie eigenlijk toch single wilt zijn) en omdat het op de lange termijn niet goed zal gaan. Hij wilt vooralsnog geen relatie. Als ik in Nederland blijf met de baby dan zullen wij hem dus ook niet vaak zien. Weet dus niet of ik de gok moet wagen om naar Italië te verhuizen met hem of alleen met de baby in Nederland blijven...

Wat denken jullie?

2. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Wat wil jij?

Hij wil geen relatie. En jij?

Hij wil naar Italië, en jij?

Deel eens heel goed na wat jij wil.
    Straks zit je daar met hem en hij heeft weer een andere scharrel want jullie hebben niets.. ik zou het niet trekken hoor... Maar goed, ik ben jou niet :)
    Hier is je vangnet. Alles goed geregeld voor alleenstaande moeders...

Ben benieuwd wat je beslissing zijn zal.

3. wodjeka

wodjeka Bekend lid

25 feb 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    Lijkt me geen goed plan.
    Wat moet je verder in Italie? Heb je daar familie?
    Ik zou er niet vanuit gaan dat hij er voor je is.
    Zoals gezegd heb je hier een vangnet, daar ben je zonder hem helemaal alleen...

4. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Ik denk dat je in deze situatie eerst de basis voor jou en je kindje moet maken, dus doen waar jij je het beste bij voelt. En of papa zich dan aanpast zegt dan misschien genoeg over hoe iets wel of niet had kunnen zijn.... gaat het goed tussen jullie in combinatie met baby, kun je altijd nog je plan wijzigen!

5. Givenchy

Givenchy Bekend lid

28 jan 2016
    873
    0
    16
    Ik zou het ook niet doen. Wel een moeilijke situatie. Hoe dan ook gefeliciteerd met je zwangerschap!

6. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Ik zou dat ook goed overwegen

Wat heb jij verder in Italië?? Familie en vrienden? Als dat niet zo is en hij laat je daar vallen, wat dan?
    Heb jij daar een baan voor de financiën enz mocht hij jullie niet willen onderhouden, gaan jullie samenwonen?sta je daarna niet op straat.

Ik zou even de voor en tegens op een rijtje zetten maar zorg vooral dat je op je eigen benen kan staan met je kleintje mocht hij er toch niets inzien.

Hier moet je dan ook weer alles opnieuw opbouwen.

Persoonlijk zou ik het niet doen op basis van deze informatie dan.

Succes meis

7. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik zou het niet doen. Ik snap dat je wil dat je kindje vader ook ziet, maar dit is wel een hele opoffering als je geen relatie hebt.
    Dan zit je daar straks in een vreemd land met je kind zonder mensen om je heen. Zou hier blijven en als hij toch serieus wat wil hem daarvoor laten werken. En dan eerst periode kijken of de relatie sterk genoeg is, zoja dan zou ik nadenken over naar Italië verhuizen.

8. jongemama1

jongemama1 Niet meer actief

Ik sluit me bij andere moeders aan hier. Lijkt mij echt heel erg moeilijk voor jou maar jij moet het logischer nadenken voordat je keus maakt. Want ik maakte toen ik heel erg jong was keuze die geen goeie keus bleek te zijn en het ging ook niet goed meer. Dus ik spreek het eigenlijk wel uit ervaring. Want italie is niet zomaar grapje toekomst ook niet grapje. Alles is niks grapje. Want dit is een leven die je nu leeft is best wel zwaar je hebt verantwoordelijk voor je kind voor jezelf geldzaken huis ook nog zorgen erbij omtrent het gezondheid van je kind ook van jezelf welzijn ook nog. Er speelt ook andere belangrijke dingen in het leven. Kijk naar je eigen situatie met je beste vriend jullie hebben geen relatie? Omdat hij liever vrijgezel wilt. Dus hij heeft ook al zijn keus gemaakt. Dus laat hem gaan want je hebt hier vriendinnen en je familie om je en je baby heen want je baby staat wel op de eerste plaats dan jouw beste vriend.

Maar jij moet het zelf weten en ervaren! Succes en gefeliciteerd met je zwangerschap :).

9. littlesunshine

3 jan 2016
    57
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Ik heb zelf een jaartje in Italië gewoond ook, waar ik hem dus ontmoet heb. Ik had een fulltime baan en ook woonruimte, als ik evt. terug zou gaan zou ik sowieso mijn oude baan weer terug kunnen krijgen. Zonder geld zou ik dus niet zitten. Ik weet wel zeker dat hij ons niet zomaar op straat zou zetten. In Italië heb ik meer vrienden als hier, het enige is dat mijn familie in Nederland woont... Jullie hebben wel gelijk, ik heb hier een vangnet. Maar ik wil inderdaad ook dat mijn kind de vader ziet.

10. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Waar ik bang voor zou zijn, is dat je eenmaal in Italie zit en je wil terug naar NL, dat hij je dat kan verbieden en dit kan afdwingen via de rechter. En dan moet je tot de 18e verjaardag van je kindje in Italie blijven. Ik zou in NL blijven en in de vakanties daarheen gaan met je kindje of hij hierheen. Dat is niet leuk, maar biedt je wel meer veiligheid en zekerheid. Een relatie gaat er duidelijk niet inzitten, hoe graag je dat ook zou willen.

Deel Deze Pagina