Hallo, Om eerlijk te zijn weet ik niet helemaal zeker of ik deze vraag hier goed plaats maar ik zit een beetje met mijn handen in het haar... Ik ben zojuist teruggekomen van mijn werk in een hotel Thailand waar ik een Thaise vrouw (35) heb leren kennen. We hebben geen relatie, maar wel hebben we laatste maand geregeld seks gehad. We weten allebei dat we geen relatie met elkaar hebben, maar wel heeft ze me na de laatste keer seks vertelt dat ze gezien haar leeftijd dolgraag een kind wilt hebben. Ik ben hier erg van geschrokken. Ik woon momenteel gewoon weer in Nederland en zij woont thuis in Thailand. Iets geeft me een gevoel dat ze zwanger van mij wilde worden om maar een kind te krijgen. Ik heb geen contactgegevens van haar en het hotel mag me dat niet zomaar geven. Of dit daarom het juiste forum is weet ik niet, maar heeft iemand enig idee of deze vrouw mij kan gaan verplichten alimentatie of iets te laten betalen? In Nederland is dit verplicht, maar ook als dit een Thaise vrouw woonachtend in Thailand betreft? Alvast bedankt, A321
Ik weet niet of je verplicht bent. Maar als je geen alimentatie wil betalen moet je maar geen onbeschermde seks hebben.
Heeft zij wel contactgegevens van jou? Vind het eigenlijk wel een beetje naïef van je dat je hier niet aan gedacht hebt. Ik weet natuurlijk niet wat haar situatie daar in Thailand is, maar het is niet zo vreemd dat ze een westerse rijke man aan de haak wil slaan of hem in ieder geval wil laten betalen voor zijn kind.
Maak je je alleen druk om de alimentatie? Het lijkt me namelijk best heftig te weten dat de mogelijkheid er is dat je kind opgroeit bij iemand die je amper kent en je er ook geen contact mee kunt hebben.
Waarom heb je in vredesnaam onbeschermde sex met iemand die je nauwelijks kent in een vreemd ver land? Gaat het je om het geld of om het kind? Want als ze zwanger van je is wil je de baby dan leren kennen? En zou je willen bijdragen aan zijn of haar toekomst. Verplichten tot het betalen van alimentatie zal niet zo makkelijk gaan zo lang jij niet in tailand komt/woont.
Ik neem aan dat jij je gegevens ook niet hebt gegeven aan die vrouw? Of weet jij niks van haar maar zij wel alles van jou? Ik neem ook aan dat je bescherming hebt gebruikt en niet alleen hebt vertrouwd dat zij de pil goed slikt? Verder hoop ik dat je je ook een beetje druk maakt om een eventueel kind. Want een vrouw die met vreemde mannen naar bed gaat (je bent dan heus niet de enige) alleen met de wens om er een kind uit te krijgen, is wat mij betreft niet heel goed bezig. Dat had ze beter van tevoren kunnen melden. Hoe het juridisch in Thailand werkt weet ik niet, maar als ze jouw gegevens niet heeft zal zij die denk ik ook niet krijgen. Misschien dat je over 13 jaar met een foto in Spoorloos opduikt..
Ik hoop dat je je minstens net zo druk maakt of je een SOA hebt opgelopen als om de vraag of je mogelijk alimentatie moet gaan betalen. Laat je je aub testen voordat je het onbeschermd met een andere vrouw gezellig hebt?
Heb je geen anticonceptie gebruikt? Heeft deze vrouw jouw gegevens, weet ze waar je woont? Hoe het zit met alimentatie in het buitenland weet ik niet. Volgens mij zijn er per land andere regels en wetten voor.
Euh, ik denk het niet... Het lijkt me eigenlijk dat die vrouw deze misschien "naïeve" man gebruikt heeft om haar wens te vervullen. Ik zou het straf vinden dat ze plots alimentatie zou kunnen vragen zonder dat hij het kind erkend. Ik vind trouwens niet dat deze man iets 'fout' gedaan zou hebben, maar kijk, dat is mijn mening Ik ben het wel eens dat je je best moet testen op SOA's: just in case, alvorens je het hier gezellig maakt met een andere vrouw.
Hij had beter een regenjasje aan kunnen doen 😝 Alleen al om gezeur met soa's te voorkomen. Maar goed topic geplaatst en erna niet meer online geweest. Ik ben benieuwd naar zn reactie op al onze antwoorden.
Ik ben benieuwd naar het verdere verhaal. Het zal de eerste niet zijn die het condoom bewust kapot maakt om een kind (en dus geld) van een 'farang' te krijgen. Als ze geen contactgegevens van je heeft zal het allemaal wel meevallen denk ik. Al zou het idee dat er ergens een kindje van me rondloopt me vreselijk lijken... Dan maar wat alimentatie.
Als hij single is, ik ook niet . Maar ik vind wel dat ie oud en wijs genoeg is om voorbehoedsmiddelen te gebruiken als ie geen kind (of SOA) wil. En zo niet, dan moet hij daar de gevolgen van dragen.
Wel echt een heftig verhaal. Vind het nogal iets om het zo onveilig te doen. Maar goed, dat is ieders keuze uiteraard.
Ligt eraan hoeveel werk zij ervan zal maken, denk ik. Maar je bent net zo goed verantwoordelijk voor een evt zwangerschap als zij, je doet t onveilig ja
Tjonge jonge..volgens mij vraagt hij niet naar onze mening.. Nee je bent niet verplicht om alimentatie te betalen,als je rechten wilt natuurlijk wel
Zoals je zelf al zegt zou je in nederland gewoon verplicht zijn om alimentatie te betalen. Het lijkt me echter moeilijk voor deze vrouw om jou vanuit Thailand te "dwingen" om te betalen.
Je bent mooi dom geweest! In dit soort landen komt het heel veel voor. Dat is ook niet zo gek. Voor die vrouw zou het niet alleen een kind zijn. Maar daarmee ook een ticket naar een betere toekomst. Een rijke westerse man die haar kan onderhouden. En die haar misschien wel naar het westen kan laten overkomen. Er lopen daar massa's oude westerse mannen met jonge Aziatische vrouwen (vaak met kinderen erbij). En 35 is heel erg oud in Thailand om nog ongetrouwd te zijn en nog steeds geen kinderen te hebben. Dat kan ook een reden zijn om dan je geluk bij een rijke westerse man te zoeken. Bij een eventuele zwangerschap zou je voor je iets betaald wel eerst een DNA test moeten laten afnemen. Pas dan weet je of het zeker jouw kind is. Verder zit de regelgeving daar heel anders in elkaar. Het is voor (arme) vrouwen zo goed als onmogelijk om iets voor elkaar te krijgen. Hoe moet ze een procedure bij de rechtbank aanspannen om jouw te dwingen tot alimentatie? En zelfs als jij alimentatie zou moeten betalen zal het heel erg lastig zijn om dat vanuit daar voor elkaar te krijgen.
Wauw wat een reacties! We werken allebei al een lange tijd in hetzelfde hotel. Ik heb dus niet aan random vrouw van de straat geplukt. Ze werkt in de SPA en heeft daar een opleiding voor gedaan, ook spreekt ze goed Engels dus wat mij betreft valt deze vrouw niet onder categorie 'arm'. Ter verdediging dames; Ja we hebben een condoom gebruikt, maar wel een condoom die zij heeft gepakt. Het zou mij niks verbazen dat er een gaatje in het condoom is geprikt. Het gebruik van een condoom kan ik niet bewijzen. Normaal zou je nu zeggen: ''Condoom dus waarschijnlijk niet zwanger!'', nee, maar ze begon daarna wel erg nadrukkelijk over hoe graag ze een kind wilt. Het hotel geeft geen contactgegevens omdat ik officieel niet meer in dienst ben van het hotel. En nee, toen ik daar was heb ik niet om adres, telefoonnummer etc. van de vrouw gevraagd. Antwoord op mijn vraag heb ik. Ik snap dat ik de verantwoordelijkheid van een kind op mij moet nemen. Het ging mij puur om of ik wettelijk gezien financieel verantwoordelijk ben voor het kind die me is ongewild is ''gegeven''.