Hoi meiden, Ik ben momenteel 18 weken zwanger van ons derde kindje. We hebben al 2 zoontjes en over 2 weken hebben we de 20-weken echo. Bij de vorige zwangerschappen wisten wij allebei het geslacht. Nu had ik het er gisteren met mijn man over en hij zei: Zullen we deze keer doen dat we het geslacht niet weten? In eerste instantie zei ik van Neee, ik wil echt het geslacht weten hoor. Maar nu ben ik erover na gaan denken en lijkt het mij ergens toch wel leuk om een keer ervoor te kiezen om het niet te weten. Voor ons maakt het geslacht helemaal niks uit. Een 3e jongetje zou leuk zijn, een meisje erbij ook. Ik merk wel dat de omgeving hier graag een meisje wil en ook vraagt van:Nou, hopelijk nu een meisje dan. Dus ergens, en dat klinkt misschien een beetje raar, wil ik het nu wel weten zodat ik iedereen al kan 'teleurstellen' en voorbereiden als het een jongen is. En waar ik ook aan zit te denken is van ja ik heb natuurlijk mega veel jongenskleertjes. Stel dat het een meisje word dan moet ik echt gaan shoppen. En dat zou ik ook wel leuk vinden om nu al te doen. Stel dat het een jongen word dan wil ik lekker gaan uitzoeken en bekijken wat nog bruikbaar is enzo... Maar zo in onwetendheid kan ik niets. Ik kan geen eerste pakje uitzoeken enzo... Of moet ik dan twee setjes kopen en wellicht dan wat ruilen weer? Ik weet het dus niet. Hier ervaringen met stelletjes die het geslacht niet wisten?
Wij wisten beide keren het geslacht niet! Ik had online winkelkarretjes gevuld met kleding die ik gelijk na de geboorte kon bestellen. Verder was het eerste pakje bij beide kindjes uit de collectie van Lieve vriendjes van de prenatal. Beide wit. Ik vond het echt geweldig om het niet te weten. Na de geboorte van de eerste heb ik als eerste gekeken of het een jongetje of een meisje was. Bij de 2e heb ik mijn vriend als eerste laten kijken. Ik vond het echt heel speciaal Daarom zullen we het deze keer ook weer niet weten.
Maar.... je kan dus dan ook niet de kast lekker inladen met kleertjes enzo? En kleurtje in de kamer moet wel neutraal... Hmm... ik twijfel echt heel erg. Maar lijkt mij toch ook wel weer leuk.
Ik had bij onze dochter groen en onze zoon had geen kamertje. Kasten waren gevuld met neutrale kleertjes. Maar oker geel, donker groen of blauw om maar wat te noemen kunnen toch ook voor beide geslachten?
Wij wisten bij de 1e het geslacht niet en willen het nu ook niet weten. Vond het na de geboorte een heel bijzonder moment. Ook tijdens de bevalling motivatie om het straks te weten. Hebben hier veel mintgroen en dan combineren met roze of donker grijze sokjes en mutsje. Verder neutrale broekjes gekocht waar weer roze of wat stoere op kan of andersom. Tevens 2 echte jongens en meisjes setjes. Ach shoppen kan ik het hele leven nog en misschien ook maar beter niet te veel al te kopen
Maar is dat er nog veel? neutrale kleertjes? Ik zat net ook te kijken dat je bij zalando nog na 100 dagen kan retourneren. Kan ook wat setjes meisjeskleding kopen en dan desnoods weer terugsturen als het een jongetje is? En dan nog een vraagje... Is het lastig bij de 20 weken echo om het niet te willen weten? In die zin van, dat je je ogen dicht moet houden? Of gaat de vk zelf ook niet kijken wat het word of weet zij het wel altijjd?
Wij wisten het geslacht bij de oudste 2 niet. Ik vond het echt heel bijzonder. Hele zwangerschap fantaseren. Had wat neutrale kleertjes en een eerste pakje voor een jongetje en een eerste pakje voor een meisje. Kon 1 van de 2 altijd nog weggeven. Ik keek ook echt een soort van uit naar de bevalling. Was echt een hele mooie ervaring. Heb beide keren mijn man laten kijken en mij het geslacht laten vertellen. Dit keer weten we het geslacht wel. Deze zwangerschap was onverwachts en ik was al vrij ver toen we er achter kwamen. Door het geslacht te weten had ik nog enige controle. Hoewel ik het leuk vind om nu gericht te kunnen shoppen mis ik toch wel een beetje de spanning van het niet weten... Wij hadden een grijs met wit kamertje en na de geboorte opgeleukt met accessoires.
Wij wisten bij beide zwangerschappen het geslacht niet. Bij mij dochter was de kast gevuld met neutrale kleertjes, veel wit met mintgroen enzo. Als eerste pakje hadden we een wit broekje met grijs shirtje. Kamer is in neutrale kleur. Na de geboorte wist ik na een half uur pas dat t een meisje was. We waren zo blij dat onze 'baby' er was. Bij mijn zoontje wou mijn man t graag weten maar ging vlak voor de 20 weken echo twijfelen we hebben het op laten schrijven op een kaart zodat we het later konden openen. De enveloppe is uiteindelijk dicht gebleven, hebben 1 moment getwijfeld omdat we ineens een geboortepakje in maat 44 moesten halen. Verder ook weer veel neutrale kleertjes en na de geboorte kleertjes bij besteld. Bij de geboorte zag mijn man meteen dat het een jongetje was.
Wij wisten het bij alledrie niet. Ik had het bij de tweede en derde best willen weten maar vriend niet. Kon ook echt niks zien bij de 20 weken echo ook al ben ik medisch onderlegd. Ik vind neutrale kleding leuk. We hebben twee jongens en een meisje en het meisje heeft gewoon leuke kleding maar weinig roze.
Maar doen ze dan dat je niet mag kijken even? Weet de echoscopist het geslacht wel altijd of ook niet?
Bij de 1e wisten wij het niet, bij de 2e wel. Als er hier eventueel een 3e komt willen we het weer niet weten, die verrassing vond ik toch wel wat hebben. Ik had 2 pakjes gekocht een roze en een blauwe. Verder neutrale dingen. Het kamertje wit met een leuk behangetje en wat mint groen erin. Verder het kamertje met houten accessoires afgemaakt . En nu slaapt mn zoontje in het kamertje, heb ik het iets veranderd maar ben nog steeds blij met het kamertje hoe we het toen hebben gedaan. En een wit neutraal pakje vind ik vaak juist mooi staan bij die kleintjes, de zara heeft echt mooie pakjes!
Bij de eerste wilden we het niet weten en dat vond ik zo mooi en bijzonder dat we het nu ook niet willen weten. Er word altijd vantevoren gevraagd of je het wilt weten en zo niet gaf ik het zelf aan, maar bij ons werd er op het moment dat ze naar het geslacht gingen kijken of daar in de buurt kwamen gevraagd om idd even weg te kijken voor de zekerheid.
Hier wisten we het ook 2x niet. Bij elke echo aangegeven het niet te willen weten. Bij zoon 1x weg moeten kijken. We hebben voor zoon een kamer met bobbi behang en dochter had wolkjes. Qua kleding is er genoeg neutraal te vinden. Ik had van mt 50 4 setjes ofzo dat was zat (Bij dochter 3 setjes van 44) en 2 setjes 56 de rest hebben we gekregen of bijgekocht na de bevalling. De eerste maatjes gaan toch heel hard dus heb je ook niet zoveel nodig
Ik wou zelf het geslacht wel weten , Maar niet vanwege de kleding vandaag bestelt morgen in huis Of je man vertellen dat die wat leuks moet halen als hij of zij is geboren en er zijn genoeg leuke unisex pakjes en shoppen is na de geboorte ook leuk dan weet je ook gelijk het postuur en neutrale babykamer kan later nog een roze of blauw bed setje of tapijt
Oh en om hier op te reageren. Ik zei na de 20 weken echo van de eerste dat het best raar was dat zij het nu wel wist. Toen gaf ze aan dat ze er helemaal niet naar gekeken had en dat het voor haar dus ook niet bekend was.
Dat is echt een afweging die jullie zelf moeten maken, beide hebben voor en nadelen. Laat mensen lekker praten, als je 2 jongens heb dan hopen ze voor je dat de 3e een meisje wordt, bij 2 meiden hopen ze dat het een jongen wordt en bij een jongen en een meisje zeggen ze "oh dan maakt het niet meer uit". Heel vervelend. Kijk naar jullie eigen gevoel.
Uitzoeken kan sowieso. Wij wisten het bij de 3e ook niet, hadden een jongen en een meisje. Ik maakte 3 stapels: neutraal, jongen, meisje. Zo kon ma de bevalling snel de goeie stapel in de kast. Ik kocht 2 eerste setjes, voor beide geslachten 1 in maat 50, en een neutraal setje in 56 voor als dat nodig zou zijn. Kamertje was er niet, wieg ging op onze kamer. 2 kaartjes uitgezocht, 2 namen (maar dat deed ik ook bij degene waarvan we het wel wisten)
Bij de 20 weken echo moeten ze er altijd naar kijken om eventuele afwijkingen te kunnen zien. @Pitahaya bij de echo wordt dan altikd gevraagd om even weg te kijken.
Wij wisten het al bij beide... En ook bij deze staat een geslachtsbepaling gepland! Vindt dat zou handig met de kleertjes en de kamer..