Twijfels

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Momfulness, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hallo allemaal,

Al eerder heb ik berichten gelezen over mensen met twijfels.

Sinds een paar maanden denk ik werkelijk IEDERE DAG aan het feit dat ik zwanger zou willen raken en als ik in mijn omgeving ( waar werkelijk iedereen zwanger wordt ) een babytje zie kan ik al helemaal niet mee wachten!

Toch gaat deze gedachte gepaard met twijfels. Mijn vriend en ik wonen samen en hebben een mooi huis, allebei een goede baan ( ik parttime) en we wonen nu al 5 jaar samen.
    Er staat eigenlijk niets in de weg om het niet te gaan proberen en in de omgeving krijgen we al steeds vragen van...en al zwanger?
    Zelfs mijn collega's vragen steeds wanneer ik nu een keer ga beginnen. Omdat ze vinden dat ik er zo klaar voor ben en "echt zo'n moeder figuur".

Ik wil het ook zo graag maar vervolgens vraag ik me dan af. Moeten we niet eerst wachten tot we allebei meer carriere hebben gemaakt? Moeten we niet wachten tot we dat vrijstaande huis met paarden hebben waar we allebei zo van dromen?
    En vervolgens denk ik dan weer. Die dromen kun je toch ook waarmaken MET een kindje.

Het is niet zo dat ik bang ben voor de pijn die met een bevalling gepaard gaat of dat we het kindje wel genoeg te bieden hebben.
    Het gevoel dat ik het wel wil overheerst ook heel erg hoor!
    Sorry dat ik steeds over "ik" praat trouwens. Het is voor mij heel vanzelfsprekend maar jullie vragen je af. " Heeft die vriend ook nog wat te zeggen "? haha.
    Hij wil heel graag kinderen en voor hem is er geen twijfel. Het liefst gisteren nog.
    En het is ook helemaal niet vanzelfsprekend dat je meteen zwanger raakt. In tegendeel juist.

Affijn, ik ben gisteren begonnen met het slikken van foliumzuur. We zijn alleen nog niet aan het klussen zonder condoom.

Ik denk ook dat als ik zwanger ben dat ik super trots zou zijn en niet zou kunnen wachten het iedereen te vertellen!

Wat is mijn vraag nu precies. Hadden meer mensen dit gevoel voordat ze begonnen met proberen? Wat zouden jullie doen in mijn situatie?

Bedankt voor het lezen van mijn verhaal. Hopelijk krijg ik reacties.
    Als jullie iets verkeerd begrijpen of vinden dat ik dingen raar formuleer hoor ik dat graag!

Groetjes....

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss

Deel Deze Pagina