Hallo dames, Ik moet echt even iets kwijt. Ik heb er heel lang over nagedacht of ik nu al kinderen wilde of nog een tijd zou wachten. Ik ben enorm wispelturig, dus ik had elke dag zo ongeveer een andere mening hierover. Nu hebben we dan eindelijk besloten om er echt voor te gaan en nu komen die twijfels weer... Ik vind het zo erg..ik kan nu al zwanger zijn en nu zit ik weer te twijfelen of ik het wel wil. Diep van binnen weet ik wel dat ik heel graag een baby wil en dat ik er ook echt superblij mee zal zijn. Maar toch.. Zijn er meer mensen die dit herkennen of ben ik de enige?
Ik heb ook wel twijfels gehad, maar niet zo heftig. Wij willen zeker kinderen, maar de twijfels gingen meer over kunnen wij het al aan. Wij hebben er 3 jaar naar toegewerkt en vinden nu dat we er klaar voor zijn. Alles goed op een rijtje gezet en besproken. Het blijft toch een nieuwe ervaring en die zenuwen blijven toch. Wij gaan er nu helemaal voor Denk er goed over en bespreek je twijfels met elkaar. Dan komt het allemaal goed
Als ik twijfel is het om volgende redenen: ik ben bang om een kindje op een wereld te zetten waarvan je niet weet wat er nog allemaal mee zal gebeuren. (klinkt erg dramatisch, kweet het maar mss wordt het dat ook wel... ) en ik ben bang dat ik niet zo'n goeie moeder zal zijn als ik zou willen. Dat ik er niet in zal slagen de waarden mee te geven die ik belangrijk vind en waarvan ik denk dat ze je een goed mens maken... Waarom zou je het niet doen? Wat zijn volgens jou de 'nadelen'? Lieve groetjes!
Ik heb ook weleens twijfels maar dan vooral om de gezondheid van mn toekomstige kindje en de ongemakken van de zwangerschap en vooral de pijn bij de bevalling. Maar ik twijfel niet of ik er klaar voor ben. Ik denk dat de zal twijfels vanzelf weg gaan als ik zwanger wordt. Waar twijfel jij aan?
De twijfels beginnen gelukkig alweer weg te gaan. Ik weet niet zo goed waarom ik twijfelde, ik wil echt dolgraag een baby en mijn man ook. Ik denk dat ik misschien een beetje bang werd nu we echt bezig zijn.
heejj noor dat je twijfelde is niet zo raar hoor. het is iets wat veel zal veranderen in je leven en ik denk dat iedereen zich wel eens afvraagt kan ik het wel? maar dat is vooral omdat het nieuw is. je neemt een beslissing voor jezelf en je man maar ook voor je toekomstige kindje. praat er wel over met je man als je twijfelt. dat zal misschien ook een hoop opluchten Liefs Marije
Hallo Noor, Twijfels horen erbij! Hoe denkt je vriend erover? Kan voor een man ook wel eens moeilijk zijn. Mijn vriend zit ook af en toe ineens met sterke twijfels. Er gaat toch heel veel veranderen in je leven. Probeer elkaar te steunen en goed met elkaar te praten. Groetjes banjabes
hoii noor! Twijfels, ik denk dat iedereen die wel heeft.. Ik was heel jong toen ik een baby wilde. Met 19 ben ik bevallen van mijn dochter. Ik had ervoor helemaal geen twijfels, maar tijdens mijn zwangerschap des te meer.. Zou ik het wel kunnen, Kan ik een baby wel verzorgen? Maar geloof me, Als het eenmaal zover is, gaat echt alles vanzelf... liefs,
Bedankt voor jullie antwoorden allemaal! Het is ook allemaal zo raar; sinds ik zwanger wil worden hoor ik ineens van iedereen allemaal negatieve dingen over het hebben van kinderen (niemand weet het trouwens nog van mij)..terwijl het mij juist zo heerlijk lijkt om een kind te hebben. Dan zeggen collega's ineens: "wil je nog geen kinderen? doe ook nog maar niet, je bent veel te jong. met 30 of 35 kan het ook nog best." Maar ja, ik trek me hier toch niets van aan. Liefs
Noor, heel goed dat je je niets aantrekt van die opmerkingen. Ik heb daar ook mee te maken op mijn werk. Niemand weet dat ik ben gestopt met de pil en daar wordt ook steeds gezegt, je bent nog jong geniet ervan. Zelf weet je het beste wat je voelt. Als het goed voelt moet je er lekker voor gaan. Twijfels houd je altijd wel, maakt niet uit hoe oud je bent.