Mijn man is erg ziek. Icd plaatsen (normaal, alternatieve methode of gordel) lijkt op dit moment niet mogelijk. Toch moet hij zsm gaan revalideren. Mijn vraag is eigenlijk, is er een revalidatiecentrum met hartbewaking? Ik weet dat een forum niet de meest geschikte plek is voor dit soort vragen, maar ik ben ten einde raad. Ga het morgen ook aan artsen vragen. Denk eigenlijk van niet anders had ik die optie wel al te horen gekregen. Maar misschien weet iemand van jullie toch meer. Liefs, Grace
Bedankt voor je reactie. Op hun website kon ik niets hierover vinden. Ik zal het morgen zeker navragen.
hmm revalidatie artsen zijn natuurlijk geen cardiologen! Zou hij niet meer op zijn plaats zijn in een academisch ziekenhuis? Daar liggen die cardio patiënten vaak ook heel langdurig maar wordt heel veel aan revalidatie gedaan. Jij hoeft hier trouwens zelf niet achterheen als hij in het ziekenhuis ligt, de revalidatie arts kent de mogelijkheden precies en moet een aanmelding voor een revalidatie centrum in gang zetten
Hallo MadeintheUSA. Mijn man ligt al een poosje in het ziekenhuis. Wat ik inmiddels ontdekt heb, is dat er ook in het ziekenhuis helaas fouten worden gemaakt, ik wil niet dat er weer iets over het hoofd wordt gezien. Mijn man is ook al aangemeld bij een revalidatiecentrum, het wordt alleen steeds weer uitgesteld omdat ze de situatie te gevaarlijk inschatten. Ik had zelf gisteravond ineens een ingeving, hoopte ik, en ik wil goed voorbereid naar het gesprek morgen. Vandaar mijn vraag. Academisch ziekenhuis ga ik ook navragen. Heb inmiddels inderdaad ook ontdekt dat verschillende ziekenhuizen idd beter op revalideren zijn ingericht dan anderen.
Er zijn naar mijn weten, maar ik weet dat niet geheel zeker, ook ziekenhuizen die harterevalidatie aanbieden.
Misschien bij het Roessingh in Enschede? Mijn moeder gaat daar binnenkort revalideren voor haar hart en longen, zelf heeft zij een Lifevest om met defibrillators erin. Ik wil jullie in elk geval heel veel sterkte wensen het is niet makkelijk. Misschien ondertussen fysiotherapie vragen in het ziekenhuis?
Helaas heeft mijn man niet alleen hartrevalidatie nodig. Maar bedankt voor het meedenken. Mijn man moet iig opnieuw leren lopen, praten, slikken, etc. Tevens hersenbeschadiging. Mogelijkheden tot ver herstel dat wel. Hoe sneller de revalidatie kan starten hoe beter de uiteindelijke afloop.
Ook heel veel sterkte aan jullie, Lieseleentje. Zo'n vest wordt hier gezegd dat niet mogelijk is, omdat dat nog meer doorligwonden zal veroorzaken. Hij krijgt al fysiotherapie, e.d.maar ziekenhuis heeft veel minder mogelijkheden.
Sterkte. Dat is nogal wat met je man... Hoop dat je serieus geholpen wordt en dat hij snel kan revalideren.
Geen ervaring mee, wat vervelend voor jullie. Hoe is het gekomen? Heel veel sterkte in ieder geval! Er was hier ook iemand op het forum die een man had met hartproblemen; Senais. Geen idee of het enigszins vergelijkbaar is, maar dit is de link naar haar topic van destijds, misschien heb je er wat aan. Hij heeft uiteindelijk een steunhart gekregen. http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/296958-man-opgenomen.html Verder heb ik gegoogled en kom ik dingen tegen als telemetrie, maar dat is dan wel in een gewoon ziekenhuis. Lijkt me dat revalidatie in een ziekenhuis ook moet kunnen. Kwam dit tegen: Ook worden in het Maasstad Ziekenhuis hartonderzoeken en pacemakerimplantaties uitgevoerd. Daarnaast wordt er nauw samengewerkt met de afdeling Hartbewaking. Patiënten komen bijvoorbeeld van de afdeling Hartbewaking naar de afdeling Cardiologie om te revalideren na een hartinfarct of voor verder herstel na een cardiologische ingreep, zoals een dotterbehandeling. Het hartritme kan op afstand (telemetrisch) bewaakt worden.
Ik denk het bijna niet. Toen mijn zusje moest revalideren waren ze al benauwd omdat ze nog aan het infuus hing ivm langdurig ab kuur. Als ik jou was zou ik een revalidatiekliniek bellen en daar de vraag voorleggen die weten vast of het ergens bestaat maar ik denk het niet. kun je niet een particuliere fysio/logo enz inschakelen die naar het zh komt?
Ik werk op cardiologie. Naar mijn weten is er geen revalidatiecentrum met hartbewaking. Je gaat revalideren als het medisch verantwoord is om zonder hartbewaking verder te kunnen. Soms moet je revalideren, omdat een lichaam een andere ingreep anders niet aan kan. Wil je me in een pb vertellen wat er is? Wellicht kan ik je helpen?
Lijkt mij onwaarschijnlijk eigenlijk. Als je nog hartbewaking nodig hebt ben je waarschijnlijk niet gezond genoeg om in een revalidatie centrum te verblijven. De doelstellingen zijn hier echt op revalidatie gericht en niet zozeer op verpleging. Overigens zelf een fysiotherapeut inschakelen in een zhs van buitenaf kan in principe niet normaal gesproken. Die mag daar niet werken. Lijkt mij dat hij momenteel het best af is in een zhs met ook een revalidatie afdeling die hopelijk dan al wat kunnen doen.