twins

Discussion in 'Zwangerschap' started by zwendy, Jan 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zwendy

zwendy Lid

Nov 14, 2008
    83
    0
    0
    ik zou graag eens weten wanneer ik mn twee kleintjes voor het eerst kan voelen en wat de complicaties allemaal zijn bij een tweelingenzwangerschap? met de doppler hoor ik ze beiden heel goed en zijn heel aktief is juist een klein zwembadje in mn buik.als ik rechts op mn buik zit hoor ik mooi een hartje en als ik een 7tal cm opschuif naar links hoor ik ook een hartje dus neem ik aan dat dit twee hartjes zijn? kunnen jullie me gerustellen

groetjes wendy

2. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

Sep 23, 2008
    2,810
    0
    0
    verkoopster
    ik kan je niet met alles gerust stellen maar de hartjes doen het goed want als ik het hartje lig te luisteren en ik schuif te veel op dan hoor ik t niet meer dus jij hoort echt 2 hartjes..
    En ik voelde me beeb met 17 weken voor t eerst (achterliggende placenta) maar ik zou niet weten wanneer je dat met een tweeling kan voelen..

3. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

Jun 16, 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Hoi hoi,

Mijn zusje is vorige week woensdag bevallen van een gezonde tweeling! Zij voelde de kleintjes eigenlijk omstreeks dezelfde periode als bij een zwangerschap van eentje, dus ook zo rond de 20 weken. Verder is het moeilijk te zeggen waar de hartjes zitten, omdat ze nu nog alle ruimte hebben. Bij haar werd iedere keer een echo gemaakt en daarbij werd ook naar de hartjes geluisterd. Zij heeft een voorbeeldige zwangerschap gehad. Met 37 weken is ze bevallen. Voorafgaand heeft ze wel een kleine week in het ziekenhuis gelegen omdat er eentje iets minder wilde groeien op het eind, maar dat was alleen maar uit voorzorg. Ze zijn allebei helemaal gezond en doen het prima!

Liefs, Suus

4. Olove

Olove Actief lid

Oct 23, 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    @zwendy

Het wordt afgeraden om zelf met een doppler aan de slag te gaan..omdat heel veel meiden ongerust raken als ze de hartjes niet horen.

Ik was gister bij de gynaecoloog en toen hoorde ze hartjes ook niet..en later bij de echo wel gewoon. Het is heel moeilijk..schijnt.

Ik ben nu ruim 16 weken en heb ze ook nog niet gevoeld. Maar mijn placenta's liggen voor dus dan duurt het sowieso wat langer.

Je hoeft je dus absoluut geen zorgen te maken!

Liefs

5. Lien84

Lien84 Lid

Jul 9, 2008
    91
    21
    8
    ligt er ook aan of t je eerste zwschap is. ik krijg een 2ling, voelde ze vooor t eerst met 14 wkn. maar ik heb ook al 2 kids. nu ik met 20 wkn echo weet hoe ze liggen, weet ik ook welke ik voel, das wel grappig. maar ja t verschilt per persoon dus.

6. tweeling1

tweeling1 Lid

Dec 22, 2007
    31
    0
    0
    ik voelde mijn tweeling bij 20 weken. Heb ze altijd weinig gevoeld. Het is wel grappig 2 van die bewegende kindjes.
    Groetjes

7. Olove

Olove Actief lid

Oct 23, 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    Ach ik hoop het zo dat ik ze binnenkort ook voel..met ongeveer 20 weken zit ik in de zon in de Italiaanse Alpen..heerlijk met een boekie..dat lijkt mij HET moment om ze te voelen!

8. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik wil mee :D :D :D

9. Olove

Olove Actief lid

Oct 23, 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    meiden....dit is heel toevallig, volgens mij voelde ik net wat.. Ben gewoon aan het werk hoor..dus ben er niet naar op zoek..maar een soort van geduw van binnenuit..geklop..onder mn navel...
    Ik moest meteen aan ze denken ...heel lichtjes voelde ik het..en voelde me helemaal emo worden..
    Zijn dit ze.......?

10. mona23

mona23 Niet meer actief

heerlijk, heb je nog plek in je koffer? hihihi

11. Olove

Olove Actief lid

Oct 23, 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    Jullie mogen allemaal mee..heerlijke frisse lucht inademen..goed voor de kleintjes!

Share This Page