'Twintig procent kleuters nauwelijks naar tandarts' AMSTERDAM - Bijna de helft van de ouders onderschat het effect van schade aan het melkgebit op het blijvende gebit van hun kinderen. ANP Dat blijkt volgens het AD uit een onderzoek van TNS/NIPO. Twintig procent van de kleuters gaat niet of nauwelijks naar de tandarts, terwijl één op de tien kiespijn heeft. De Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde bereidt een campagne voor om het tandartsbezoek van kinderen te verhogen. (c) NU.nl Bron:nu.nl
Hier 2x per jaar. Dacht dat het eigenlijk bijna verplicht was om te gaan? Zodra ze 4 zijn horen ze toch ook 2x per jaar naar de tandarts te gaan, en vaker als ze ergens last van hebben? Hmm
Zijn wij er in ieder geval vroeg bij geweest want Kylian was 1,5 toen hij een paar maanden geleden al meeging naar de tandarts. Hij heeft toen zelfs bij mij op de stoel gezeten en er werd met een spiegeltje in zijn mond gekeken. Groetjes Anita
Mijn zoontje was 2 jaar toen hij voor het eerst echt ging en nu gaan we twee keer per jaar en hij poetst elektrisch, heeft ook nog nooit gaatjes gehad.
Mijn dochters dito, waren allebei 2 toen ze meegingen voor in de stoel. Maar ze gingen daarvoor al altijd met me mee.
Ja die van mij ook. Gingen mee als ik ging toen ze nog klein waren. En zodra ze rond de 2 waren gingen ze bij mij op schoot en dan "keek de tandarts de tandjes na" Dan keek hij met t spiegeltje en wat later toen dat al n paar keer gebeurt was ging hij ze aanraken en tellen. Vond vooral mn oudste altijd erg interesant...maarja die had zelf n tel tik En nu gaan ze allebei 2 x p jaar voor controle en de oudste tussen door nog eens n keer om schoon te laten maken. We krijgen hem maar niet geleerd om zn tanden voldoende te poetsen. Ze doen het electrisch en we hebben zelf, met de tandarts EN met de mond hygieniste al geprobeert het hem te leren. Ik ben bang dat t er niet in zit door zn lakse houding door zn pdd-nos. Als er niks achter steekt waar door hij het voor zichzelf zinvol vind om het te doen dan doet hij t niet. Hij heeft nu al 2 gaatjes Had gehoopt (samen met de tandarts) dat hij na n gaatje wel door zou hebben dat t toch echt beter is er meer tijd/moeite in te steken. Maar helaas...was van korte duur.
Het is niet verplicht, en het is duur. Zie hier 2 redenen waarom mensen niet vaak naar de tandarts gaan.
het gaat om kleuters en dan is het gratis hoor, tot je 21e is de tandarts vergoed via de basisverzekering.
volwassen mensen misschien die niet goed of goed genoeg verzekerd zijn en een eigen bijdrage moeten betalen, maar met je kinderen hoor je gewoon minimaal 2x per jaar naar de tandarts te gaan heel simpel. zelfs voor die eigen bijdrage kun je later alsnog weer geld terug vragen. Maar moet dat een reden zijn om niet met je kind naar de tandarts te gaan. Ach nee, doe maar niet ook, later gewoon een kunstgebitje, ben je in 1x overal van af. Van mij mag het wel weer net als vroeger standaard op school terug komen, net zo goed als zwemles wat wegbezuinigd is. Laat maar weer terug komen hoor, voor de kinderen veel beter.
kinderen zijn gratis meeverzekerd, maar ook voor kinderen heb je gewoon bij bepaalde dingen dat je zelf moet betalen, maar die kosten wegen toch echt niet op om om die reden niet naar de tandarts te gaan.
youame loopt al vanaf der geboorte bij de orthodontist daar blijft ze ook omdat ze een gehemelte plaatje heeft gehad van de orthodontist vandaar dat ze daar altijd heen moet
Stuifje doe eens niet zo bokkig tegen me, ik bedenk het niet zelf Voor volwassenen is tandartszorg uit het basispakket gehaald. Dus je moet aanvullend verzekerd zijn om dat vergoed te krijgen. Die verzekering is iets wat een grote groep mensen niet kan/wil betalen. En als je niet regelmatig voor jezelf gaat, dan kun je ook moeilijk je kind meenemen.
nee weet ik ook wel maar als ouder ben je gewoon verplicht naar je kind toe te zorgen dat je daarvoor verzekerd bent, dan maar een sneetje brood of een paar bakken koffie minder toch
Denk dat t voor die mensen die t niet kunnen betalen niet zon simpel ligt als n sneedje brood of n bakkie koffie minder helaas. Vaak doen ze dit nml al om die dingen die ook nodig zijn te kunnen bekostigen. Maar dan nog....al ga je zelf niet. Voor je kind blijft t gratis. Dan ga je toch?!