Twintigermoeders

Discussion in 'Jonge moeders' started by KeeJBie, Jan 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

Jul 14, 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Heey meiden,
    wat leuk dit topic. Ik ben ook een twintiger aanstaande mama. En ook ik krijg wel eens rare gezichten naar me toe. Zo van, die is zwanger maar wel erg jong. Maar dan denk ik lekker, het was een bewuste keus en ben er super trots op.
    Groetjes

2. joyce

joyce Bekend lid

ik heb dus eens extra opgelet in de stad en het veel me op dat ik veel blikken krijg van moeders in de 30 die zo kindjes van 5 hebben :)

3. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    2,823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    ik was 22 toenk zwanger was en 23 toen ik beviel!

Mij keken ze me niet raar aan!
    Ik ben mondig en verstandig dus ze vinden mij er ouder uitzien en doen!

dus dat scheelt ook!

4. verena87

verena87 Bekend lid

Dec 9, 2006
    605
    0
    0
    hier ook een twintiger! was 19 toen ik zwanger raakte en 20 nu ik ben bevallen van mijn dochtertje!
    ik voel me absoluut geen tienermoeder, voornamelijk omdat wij bewust hebben gekozen voor een kindje...
    ik had 4jaar geleden al moeder kunnen zijn alleen is dat toen mis gegaan...
    groejtes

5. Iloon

Iloon Fanatiek lid

May 5, 2007
    2,583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Ik mag me ook hier bijvoegen, ben ook een 20er mama :)

Was 16 jaar toen ik zwanger was van de 1e, en ook nog 16 toen ik beviel...Glenn word in mei alweer 10 jaar.
    Ik ben dus ook een tienermoeder.

Bij de 2e was ik 22 toen ik zwanger raakte en 23 toen ik beviel
    Bij de 3e was ik 25 toen ik zwanger raakte en 26 toen ik beviel

Heb eigenlijk in mijn omgeving nooit rare of negatieve reacties gehad dat ik zo jong al mama was.
    Word hier wel goed geaccepteerd moet ik zeggen.

Verder heb ik al 10 jaar een relatie,waarvan we er 6 jaar samenwonen.
    Zijn niet getrouwd. Vriend werkt met 5 ploegen en ik ben fulltime thuis voor de kids, wil als de jongste naar school gaat weer gaan werken.

6. Nienke007

Nienke007 Lid

Aug 2, 2007
    11
    0
    0
    Verzorgende IG
    Schoondijke, Zeeland
    Hey
    Ben ook een twintiger moeder
    20 was ik zwanger en 2 weken 21 werd ik mama

7. Nienke007

Nienke007 Lid

Aug 2, 2007
    11
    0
    0
    Verzorgende IG
    Schoondijke, Zeeland
    Ik ben 21, Woon samen
    K ben nog bezig met mn opleiding, bijna afgerond.
    Mijn vriend is bezig met een BBL opleiding
    Daarbij werkt hij 40 uur.
    Wij zijn nie getrouwd
    Collin was ongepland. Veel mensen begrijpen mijn verhaal ni, denke dat t express zo is gelopen. Ik heb wel altijd geroepen, ik wil rond mn 23e aan kinderen beginnen. Ik vond mezelf te jong. Ben nu van mening verandert.
    Ik ben ontzettend blij met collin
    Mar we w88 nog ff met n 2e. eerst trouwen..

kus

8. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,125
    0
    0
    Enschede
    hoi :)

vinden jullie jezelf een tienermoeder omdat je in de 20 bent?

vind je ook dat je anders word behandeld of hetzelfde word behandeld als een tienermoeder?

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nee, ik voel mezelf geen tienermoeder, maar een jonge moeder.
    Volgens mij al door meerdere meiden hier verteld, maar bij tienermoeders denk ik aan meiden die, geen eigen (huur)huis, geen stabiele relatie hebben, geen diploma/werk hebben, niet op school zitten etc.
    Jonge moeder klinkt ook veel beter vind ik!
    Soms heb ik wel het idee dat je anders behandeld word, zo heb ik dat bijvoorbeeld bij het consultatiebureau. Ik geef borstvoeding, onze kleintjes kwamen niet goed/voldoende aan. Er werd meteen over flesvoeding begonnen en gezeurt tegen mij. Toen is mn vriend alleen naar het consultatiebureau gegaan, en tegen hem geen gezeur en gemiep.
    Soms ook blikken in de winkel dat je denkt van tja.... (vooral tijdens mijn zwangerschap). Ik weet natuurlijk totaal niet wat ze dan denken, maar ze bekijken je van top tot teen en je ziet ze oordelen :rolleyes: . Dan kijk ik snel een andere kant op. :( Maar je voelt ze gewoon staren :evil:
    Maar echt zo recht voor zn raap iets tegen me zeggen is nog nooit gebeurt *gelukkig* ik zou niet weten wat ik dan zou doen.

10. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,273
    2,975
    113
    Dames, we hebben eerder dit soort topics gesloten en daar werd toen heftig tegen geprotesteerd.
    We hebben daarop een heel forum voor jullie doelgroep aangemaakt omdat we ons voor kunnen stellen dat het prettig is met iemand in dezelfde leeftijdsgroep als jij te kunnen kletsen.
    Om het forum voor iedereen zo overzichtelijk mogelijk te houden wil ik jullie verzoeken gewoon in het forum zelf te kletsen en niet nog meer mega lange onoverzichtelijk topics te maken.

Bedankt voor jullie begrip!

Lotte

Share This Page