heb eigenlijk niet eens meer de puf om het allemaal op te schrijven maar voel me al 2 dagen een beetje down......... voel me helemaal niet meer gelukkig en we hebben constant woorden. Meer mensen dit gehad na de 2e? ik kan er ff niet meer tegen Ik vind m zo egoïstisch af en toe... ik wordt 30 en wou gewoon klein feestje geven.. hij wou perse groot (kan je zeggen, nou tis jou verjaardag.. maargoed dan krijgen we dus ruzie dus ik dacht oke dan maar op jou manier) dus van een groot feest savonds ging het naar een BBQ voor 25 man, met groot feest daarna...... ik wou zonder kinderen en nu zijn er ook kinderen bij............ vanmiddag discussie gehad over het vlees, hij wou alleen saté, ik lust GEEN saté dus wou ook wat ander vlees erbij maar hij zegt dan, ja iedereen vindt saté het lekkerst.... JEZUS IK BEN JARIG! De dag erna vieren onze buren verjaardag (gaan varen in amsterdam) buren die we amper zien en die nou echt niet zulke dikke vrienden zijn... maar meneer wil perse mee. dus ik zei, we zijn net dit weekend naar Brussel geweest samen?! je kan toch niet weer die kids dumpen zondag, ik vind dat sneu... Maar dan krijg ik een harde reactie '' nou dan ga ik alleen ,blijf jij thuis'' ja ddáááááág ik wil ook heus wel varen maar je hebt ook nog een gezin...... enfin, ik geef maar weer toe, kids gaan wéér naar oma en wij gaan mee varen krijgen we net een sms van zn zus en zwager.... zoontje van de vriend van zn zus is geslaagd.... en geven ze vrijdag avond een borrel met BBQ.. wil hij perse heen.. dus ik zeg. nah, van mij hoeft het niet zo we zien ze zaterdag op mijn verjaardag toch ook allemaal? we hebben het al zo vreselijk druk (morgenavond is mn vriend ook van smorgens tot snachts druk) krijg ik WEER een reactie, nou dan ga ik alleen maar ik wil daar heen en echt, ik ontplofte net van binnen maar heb wel 100 x tot 10 geteld en lig nu in bed... ik kan dit niet meer, het gaat nu al weken zo......ik ben het beu... en dan nog ruzie over de alchohol vanmiddag... hij wou 24!!!!!!!!!!!!!! flessen witte wijn kopen, 7 rood en dan nog sterke drank. ik vind dat belachelijk , meneer niet....... en ik zei, 1 van ons moet sowiezo niet teveel drinken want we hebben 2 kleintjes thuis zitten.......... Dan zegt hij, ja ik vind dat onzin we kunnen best drinken, maar als jij dat dan niet wil dan drink jij maar niet..... Ben ik nou zo'n vreselijk mens? heb ik last van een depressie? stel ik me echt zo aan? ik vind er echt geen reet meer aan zo...... alles waar ik nee op zeg krijg ik als antwoord, wat doe je moeilijk, wat ben je aan het zeuren..... bah ik voel me ECHT ELLENDIG NU!!! bah bah bah
sorry als mn verhaal wat warrig over komt maar ben zo moe en heb echt een dip, kan niet meer goed nadenken
even nog iets duidelijker omschreven, mijn vriend vindt dat we best beide kunnen drinken ..... ik vind dat niet logisch als je al vanaf 6 uur een feest geeft.... hij zegt, ze liggen toch te slapen? maar met die herrie kan je erop wachten dat Sam uit zn bed gaat komen..... lekker dan als je teveel hebt gedronken ik vind dat niet kunnen.......
Zelfs als ze wel de hele nacht door zouden slapen, normaal gesproken, dan vind ik 't nog niet kunnen! Damien heeft laatst een pseudo kroep aanval gehad, begon ook zomaar in zn slaap. Je zal maar teveel gezopen hebben en geen van beide meer kunnen rijden! Ik vind dat er ALTIJD, no matter what, een ouder nuchter moet blijven! Dus ja, ik vind het ook erg egoistisch van je vriend.. Vind het sowieso raar dat hij je hele verjaardag organiseert terwijl jij het liever anders hebt, en dan die reacties.. Pff.. Sterkte meis
Maar meid toch... Je bent helemaal geen vreselijk mens! Jullie moeten dringend denk ik eens praten, want het lijkt alsof hij niets anders wil dan feesten en weggaan terwijl hij een gezinnetje heeft... Concrete afspraken maken, bvb 2x per maand iets doen samen? Dikke knuffels, ik hoop dat jullie eruit komen. xoxox
Ik vind het raar dat hij alles lijkt te bepalen.. ik dacht dat jouw verjaardag JOUW dag moest zijn..en niet die van hem..maar oke...
Lieve help Muis.. Dit klinkt niet goed.. Hier zou ik ook echt niet tegen kunnen! Ik neem aan dat hij die kids ook wilde, waarom neemt hij er dan geen verantwoordelijkheid voor? En laat jouw alles doen?
ja, je bent echt een vreselijk mens.... en weet je waarom...??!! je doet me veel aan mezelf denken... .... Wij hebben hier dezelfde discussies gehad... ok niet over sate dan... maar idd over drinken... en grote feesten... etc... pffff hoe vaak het woord "verantwoordelijkheidsgevoel"... hier niet gevallen is...... maarja.. je kunt praten als brugman.. het is iets wat ze zelf moeten inzien......... en dan als een klein kind voorbeelden geven.... het begint hier nu eindelijk te komen... oplossing: helaas heb ik niet..... sterkte iig...
ik weet het ook niet meer, ik vind er echt geen ruk meer aan we waren een weekend in Brussel samen..... en ik zei, zullen we Maandag met sam en tom naar kidzcity (indoor playground) Sam vindt dat het einde, en ik vond dat leuk even family time... Nou ruzie over gehad, want hij wou dat PERSE niet..... had daar echt geen zin in en dan moest ik maar met Sam alleen gaan, hij wou alles voor die BBQ regelen vandaag.. staat om half 4 zn zus spontaan voor de deur...... (hij had een sjaggie Sam op schoot want die was raar wakker geworden) en dan zegt ie , wil je een kopje koffie? zegt ze 2 keer nee joh echt niet, maar hij vraagt net zo lang tot ze zegt, nou oke doe maar dan.. en vervolgens is het van, muis Kan jij even zetten dan? ik wil ook wel...... (dan kan ik m wel wat doen) vervolgens een uur later vraagt hij of ze een wijntje wil, .. zegt ze 4 keer , nee echt niet ik hoef geen wijn.... maar hij gaat net zo lang door tot ze ja zegt.... dus zit ze hier al met al van half 4 tot 6 uur........ en hij wil niet met ons wat doen?! ik kan er wel om janken ik vind er zo niks meer aan zo.....
Geen ervaring met de na de 2de bevallingsdip in relatie, maar een kind veranderd wel heel veel en mannen kunnen dat in t begin wat minder snel accepteren en inzien als wij vrouwen...denk ik. Hier wel een soort van dip gehad na de 1ste, maar ging niet zozeer om de komst van t kindje maar hoe wij tegen elkaar werden na een tijdje. Een goed gesprek en alles goed uitleggen helpt een hoop. IK ben nu gelukkiger dan ooit en de 2de is onderweg en heb nu gwn duidelijke afspraken zodat t verleden zih niet herhaalt. Ik zou eens een goed gesprek aangaan met hem en kijken hoe die er dan tegenaan kijkt of als reactie geeft. Kan me goed voorstellen dat je t zat bent. Maar je bent echt geen slecht mens hoor, je beschrijft logische dingen en denkt meer aan je kids dan feesten Hopelijk komt t goed meid en is t een tijdelijk iets! Heel veel sterkte en succes en een dikke knuffel ! xxx
Jeetje wat een verhaal meid En wat een botte reacties geeft je man eerlijk gezegd. Zit hij soms ergens mee en reageert hij zich op jou af, zo komt het een beetje over namelijk. Ik zou hem gewoon eerlijk (en rustig...) vragen waarom hij zo bot doet, dat je je gekleineert voelt en ongelukkig, gewoon het gesprek aangaan. Sterkte!
Wat erg dat je je zo ellendig voelt zeg, ik weet niet hoe jullie relatie was tussen de 1e en de 2e... Dit klinkt mij niet als iets dat ineens is gekomen... Wat ik zou doen, want ik herken je dip wel maar ga daar hier verder niet over uitwijden Op een rustig ontspannen moment het gesprek aangaan op een moment dat je je sterk voelt. Hem duidelijk vertellen, tot hier en niet verder dat je het zat bent. En dat je desnoods met je kids vertrekt En niet in de verleiding trappen door de discussie aan te gaan, dan laat je je argumenten vaak ontkrachtten want zulke mannen zijn vaak verbaal heel sterk. Blijf bij je standpunt, en vooral wees reeel. Wat kun je verwachtten, wat wil je in deze relatie, hou je nog van hem enz enz.. Wat verder misschien een optie is is stevigouderschap.nl of hulp via het maatschappelijk werk of de huisarts om je wat ondersteuning te bieden. Persoonlijk klinkt het mij niet als een postnatale depressie ofzo in de oren, maar wel als iemand die heel erg in de knoop zit met haar leven. Ik hoop dat je sterk bent voor jezelf en de kids. Jij bent belangrijk en weet je als hij 30 flessen drank wil kopen best als hij ze zelf haalt !!!! en als jij geen sate lust dat weet hij toch ook wel!!! Dan haal je toch een bak van wat anders...Wat wil hij daartegen doen dan. Kom op meid, laat je niet onder de duim houden! sterkte
dank jullie wel voor alle reacties, zo fijn.......en idd Anastasia, wat jij zegt klopt.. hij wint altijd alle discussies..... altijd, ik ben altijd de boeman, hij weet t altijd zo te draaien dat hij degene is die boos is en niet ik, terwijl ik van oorsprong boos was
sorry dat ik het zeg maar wat heb jij een onverantwoordelijke man! ik vind niet dat je zeurt hoor, sterker nog ik had het hele feest afgeblazen en was lekker wat samen met mijn kindjes gaan doen als ik jou was! zo makkelijk maar steeds je kindjes bij opa en oma brengen omdat je zelf elke week in t weekend vertier wilt hebben vind ik niet echt kunnen.. kijk als het af en toe eens is oke.... maar dit komt zo over van ik doe alles wat ik wil... Echt hoor ik zou dat hele feest afblazen en zeggen ga het daar maar vieren bij je vrienden.... als hij toch alles al bepaald voor JOUW verjaardag... tja zou ik heel makkelijk in zijn... flikker dan ook maar lekker op zou ik dan denken.... en allebei dronken zijn in huis terwijl je kinderen liggen te slapen boven met die herrie en al die dronken mensen later op de avond? nee dat is echt NOT DONE en zou ik niet mee instemmen! en je vraag over of het bij anderen ook zo was na een 2e kindje.... nee hier gelukkig niet zo! zou ik ook echt niet pikken van mijn man... en hij ook zeker niet van mij... gelukkig zijn we een goed team samen en stellen wij ons gezinsleven voorop en daarna de rest... als we eens lekker een avondje weg willen hebben we een vaste oppas die hier savonds als onze meisjes slapen beneden zit... als wij thuis zijn gaat zij weer naar huis en staan we zelf op voor onze kids... Tuurlijk hebben we ook weleens een dipje in onze relatie en dan vooral omdat het leven zo druk is geworden met 2 kleine kindjes en ieder een eigen bedrijf.. we zien elkaar niet zo veel meer de laatste tijd... als hij thuiskomt voor het eten is hij rond 20.00 uur weer weg aan het werk nadat we de meiden naar bed hebben gebracht... hij doet dan zn rondes bij zijn clienten en ik ben thuis aan het werk... als ik naar bed ga komt hij net thuis... dus in de weekenden maken we alle tijd voor elkaar en ons gezin, en doordeweeks knallen we er weer tegenaan ik vind dat we het samen goed doen en goed regelen.....
Jeetje, klinkt erg gezellig! Hij dramt zijn mening wel erg door. En het klinkt ook een beetje flauw, net als van de saté of perse willen dat zus blijft ipv leuke dingen doen. Misschien niet meer toegeven? En je poot stijf houden? Heb je het er op een rustig moment al eens met hem over gehad? Ik zou eigenlijk niet weten wat ik zou moeten zeggen... Alleen dat jíj echt niet gek bent... Succes!
dank je,,, fijn om te horen dat het niet aan mij ligt maar begon zo aan mezelf te twijfelen omdat hij elke keer zegt, wat zeur je, wat doe je toch altijd moeilijk, dat is niet leuk
Hier ook zon dip.. en door hem word alles op mijn hormonen gegooid en ben ik depressief erdoor. veel ruzies etc
laat me niet gek maken dank je, Limmeke wat naar he......... hier ook altijd de schuld van de hormonen...... hopelijk komen er snel betere tijden. ik ga nu lekker slapen, ben kapot........ Knuffel voor jullie allemaal!
Hoi Muis, Ik zelf ben nog niet zo ver maar om je een hart onder de riem te steken; ik zie de dip-na-geboorte-tweede heel veel om me heen. Volgens mij komt t erg vaak voor. Het lijkt er (kort door de bocht) in mijn ervaring een beetje op dat de vrouw het zwaarder heeft wat vermoeidheid en hormonen betreft (en daarom misschien wat langer de tijd nodig heeft om te herstellen en wat huiselijker wordt) en de man opeens het gevoel heeft dat ie moet bewijzen dat zn leven ondanks de kids niet veranderd is. En dat botst. Ik zeg niet dat dit bij jullie ook zo is hoor, maar dat merk ik een beetje om me heen. Ik vind in ieder geval dat je gelijk hebt. Jij bent jarig dus jij bepaalt de omvang van het feestje, wat er gegeten wordt en als er iemand een drankje mag drinken ben jij dat . Slaap lekker en sterkte!