afvallen zucht

Discussie in 'De lounge' gestart door Crazycat, 27 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    hallo dames

ik heb een "zwaar" probleem
    ik ging net op de weegschaal staan
    en ik schrok me een hoedje!

ik ben best veel aangekomen de laatste tijd
    ik hou van lekker eten
    maar ook van een koekje ( en dannniet1)
    ik ben ook een emotie eter

verder heb ik dieten geprobeerd maar het probleem is
    dat ik altijd toegeef
    HEEFT IEMAND DE TIP!

2. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat je niet in huis hebt kun je ook niet opeten. Dus niet in huis halen. 1xpw boodschappen doen en jezelf toestaan dat je 1 lekker iets mag halen en op is op.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.278
    6.192
    113
    hoeveel ben je te zwaar? Is dat een klein beetje of een beetje boel?
    Ik denk dat je echt de motivatie moet vinden om je eet/leefpartroon aan te passen, geen dieeten oid, maar echt een verandering van eet en beweegpatroon.

Misschien hulp van een dieetiste/gewichtsconsulente inschakelen?

Oh en aangezien je een emotie eter bent, misschien ontdekken wanneer je gaat eten, wat de oorzaak is, en daar aan gaan werken?

4. Jel

Jel Niet meer actief

Dat is een goede tip inderdaad. Ik zit soms wel een beetje met hetzelfde 'probleem', maar wat je niet in huis hebt kun je ook niet opeten.

Als je dan toch iets lekkers wilt eten, probeer dan een stukje fruit te eten, of iets licht verteerbaars, zoals een rijstewafel of een cracker.
    (ik weet, het is makkelijk praten :) )

5. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik ben 178 en weeg nu (kleding aan en midden op de dag)
    118 'schaam'
    beetje veel dus ben ook van plan vandaag nog lekker pizza te eten
    en morgen al het fout weg te gooien en niets bij te hale

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.278
    6.192
    113
    ja das wel een beetje boel ;)
    Ik zou dan dus professionele hulp inschakelen als ik jou was. Succes!

7. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Veel water drinken, opletten met koolhydraten, gezondere tussendoortjes, en zeker 2 keer per week sporten.
    (En dan heb ik t niet over ramen zemen, blokje om lopen, maar echt naar de sportschool, en een schema op laten stellen om je verbranding goed te krijgen.)

Ik was vorig jaar voor ik zwanger raakte binnen 4 maanden 10 kilo kwijt, alleen maar door t hier bovenstaande.
    Succes, t komt goed, maar dan moet je wel geduld hebben! ;) :)

8. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik heb geen sportschool in de buurt er al zeker geen geld.voor!
    dus dat is okk wel een probleem

9. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ow meis, ik zit ook altijd en eeuwig met dat probleem. Ik schommel altijd tussen de 84 en 90. Het ligt echt aan mijn emotie. Na de MK'en woog ik met gemak 90. Nu weer 87 en morgen weer wat anders. Pfff!! Om gek van te worden.

Ik ben vorige week bij een psychologe geweest om mijn eetbuien aan te pakken (wil toch een gezond nestje voor de kleine als het allemaal mag lukken!:)). Ik was daar ook om over mijn MK'en te praten. Jaren geleden ben ik ook eens bij haar geweest voor iets anders en toen heeft ze me ook erg geholpen.

Dinsdag start ik met weight watchers. Ik heb de mini starterskit besteld en ga aan de slag. Als ik een leidraad heb, dan lukt het mij altijd wel. Maar dat vasthouden, dat is het ergste. En dat komt bij mij puur door emotionele gebeurtenissen. Kunnen positieve en negatieve gebeurtenissen zijn.

Wie weet helpt een combi-aanpak van psych/ consulente en dieet jou ook?

Succes meis!! Je kunt het!

10. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Lekker wandelen met een vriendin of met je vriend/ man? Die ik ook altijd, heerlijk! En zeker met dit weer! Kost niets, en je beweegt toch!

11. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    dat is zeker waar!
    gelukkig gaik best veel naar buiten met mijn dochter
    park in hierachter , of lekker in de.spee
    ltuin en je mag achter
    een kindje van 1,5 flink aanrennen haha

dus ze helpt me wel,

12. Iloontje87

5 jan 2011
    24
    0
    0
    Bestel een HipNthigh! Werkt super! 5x per week 15 minuten sporten (huiskamer-ding: wel zweten, niet als een gek hoeven te bewegen) verder alle bovenstaande tips volgen! Succes!

13. Gerdatjuh

Gerdatjuh Bekend lid

27 feb 2012
    992
    23
    18
    Vrouw
    Fryslân
    1,5 jaar geleden woog ik 118 kg *schaam*.. Voordat ik zwanger was heb ik mijn eetpatroon aangepast.. Vooral op vaste tijden eten (was hier eten wanneer je zin in iets had), minder lekkere snacks en kleinere porties.. De kilo's vlogen eraf.. Nu na de zwangerschap weeg ik nog 90, moet nog minstens 10 kg af van mezelf maar staat nu ff op een laag pitje.. De motivatie is ff kwijt, maar komt wel weer :D

Ik hoop dat je de motivatie voor jezelf kunt vinden om er wat aan te gaan doen. De motivatie vinden heeft bij mij in eerste instantie heel lang geduurd maar opeens ging de knop om..

Heel veel succes..

14. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    De tip die ik voorbij zag komen;
    niet in huis halen want dan kan je het ook niet eten, heeft hier erg geholpen.

Omdat ik het elke keer ophaalde ging het ook weer op. Wat heb ik moeten wennen toen ik dat niet meer deed. Dan liep ik weer naar de kast en lag er gewoon niks wat ik kon pakken. Ja een pakje sultana. Ben er nu helemaal aan gewend geraakt, op een gegeven moment gaat er een knop om. Ik zou daar in elk geval eens mee beginnen.
    Genieten van die pizza vanavond, maar niet teveel ongezonds meer in huis halen!

15. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    idd hoor als je het niet haalt dan kun je het niet eten. hier is dat net zo. ben gek op chocolade maar haal het gewoon niet meer. dan kun je er ook extra van genieten als het er wle een keer is. koekjes heb ik ook niet alleen ontbijkoek voor bi jde koffie.
    ontbijten met crackers.
    niet te weinig gaan eten maar aanpassen wat je eet. als je te weinig eet dan gaat je lichaam in de spaarmodes en val je ook neit meer af. dat heeft vriendin van mij ook is denk ik ong even groot en was ook ergens rond de 120 oid. die zit nu op 95 maar krijgt er ondanks zwemmen en 1 keer in de wk aerobic niks meer af. omdat ze dus echt weinig eet. ze ontbijt niet, eet smiddags wat warm en savonds een salade........

zelf ben ik nu begonnen met hardlopen. start to run met evy ik vind het super. tis niet dat ze er ineens afvliegen hoor die kilo`s maar je krijgt er wel eerst meer energie van. dus ook meer fut om andere dingen te ondernemen.

flink wandelen met de kleine helpt ook. en dan niet ene kwartiertje maar een uur elke dag of om de dag met dit weer miss elke avodn gezellig als gezinnetje na het eten ff een half uur tot uur wandelen.

16. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik heb hetzelfde probleem. Die motivatie ik moet dat echt krijgen hoor.

Ik ben afgelopen 2 jaar 50 kg afgevallen door ziekte en zwangerschap. Maar nu zit ik ook nog eens aan de AD en kan ik weer normaal eten en vliegen de kilo,s eraan. ik walg van mezelf! Ik ben in 4 maanden 12 kg aangekomen. Ik moet echt minder snoepen.

ben sinds vandaag wel begonnen met hardlopen!

Ik weeg trouwens nu 96 kg en 4 maanden terug nog 84..

17. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ik heb een 40 punten dieet. Mag elke dag 40 punten eten, met 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes! En al zeg ik het zelf, het is best vol te houden.
    Drink veel water en light cola...

Succes en als je echt wilt, dan lukt het afvallen zeker weten! ;)

18. miss40

miss40 Bekend lid

18 mei 2011
    543
    0
    16
    noord-holland
    Herkenbaar, ik ben helaas ook een emotie eter. Kwam net thuis uit m´n werk waar alles tegen zat, en heb nu thuis al aardig wat achter de kiezen. En als ik niets lekkers in huis heb, val ik wel aan op brood met hagelslag.
    Dus een tip heb ik even niet, kon vorig jaar wel een knop omdraaien een aantal weken voordat ik op vakantie ging en toen ben ik door alle slechte dingen te laten staan, 8 kilo afgevallen in 6 weken. Ik kan het dus wel, maar val daarna weer terug.

19. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Hallo hier ook een emo eter. Ik ga morgen weer van start. Ik heb een gewichtsconsulente in de familie en ik moet juist meer gaan eten. Kon het niet geloven maar het werkte echt ( al eerder veel afgevallen met haar 'dieet') veel mensen hongeren zich uit waardoor de verbranding stil komt te liggen. Krijgt je lijf dan eindelijk iets bunnen dan wordt het opgeslagen! Meer groente en fruit, meer yoghurt, enz elke dag bewegen is een must. Hou je niet van sporten doe zoals ik... Via marktplaats een hometrainer ( fiets) en elke avond half uurtje flink fietsen tijdens je favo soap voor de tv ;)Ik weet heeeeeel goed hoe het moet, maar nu weer de draad oppakken haha het blijft een levenslange taak ;)

Deel Deze Pagina