Kan een baby ook bijgeschreven worden op de zorgverzekering van de vader of moet je dat standaard bij de moeder doen?
idd even bellen..weet niet waar je verzekerd ben.maar die cz heeft een chat waar je online geholpen kan worden door medewerkers
kijk je dan gewoon naar welke dekking beter is als je deze keuze maakt? Jippie, volgens mij krijgt de baby wel een eigen polisblad maar tot 18 jarige leeftijd nog geen eigen verzekering.
Toen ik mijn ziektekostenverzekering belde om Irem bij te schrijven, vroegen ze expliciet of ze bij mij of bij mijn man op de polis moest worden bijgeschreven. Ik heb haar bij mij gezet omdat ik uitgebreider verzekerd ben
Bij ons is mijn vriend beter verzekerd (we hebben verschillende verzekeringsmaatschappijen) dus Louise staat bij hem bijgeschreven. Dit houdt in dat ze tot haar 18e van dezelfde voorwaarden gebruik maakt als haar papa.
Maar het maakt toch weinig uit of je uitgebreider verzekerd bent pmdat het tot de 18 jaar sowieso gratis is? (fysio, tandarts, dokterskosten, etc) dus maakt het niet uit of je je kindje bij de 'meest uitgebreidde" inschrijft of heb ik het mis
Nou misschien verschilt dat per maatschappij maar ons is toen verteld dat ze beter bij de meest uitgebreide verzekerde kon worden bijgeschreven omdat dus niet alles gratis is maar afhankelijk van hoe je verzekerd bent.
Vergoedingen van bijvoorbeeld orthodontie zit in de aanvullende verzekeringen, dus maakt zeker uit of je kind meeverzekerd wordt bij de meest uitgebreide verzekering...
Mijn man belde om dat te doen en toen is ze in eerste instantie idd bij mijn man bijgeschreven. Dit was niet de bedoeling, want ik heb het hoogste aanvullende pakket (ivm zwangerschap en fysio) en mijn man niet. DIt hebben we dus weer omgezet. Maar het kan wel.
Dat maakt wel degelijk uit voor de vergoedingen die niet binnen het basispakket vallen. Zo maken wij gebruik van een antroposofisch consultatiebureau. Dat valt onder alternatieve geneeswijzen en wordt alleen bij het hoogste pakket volledig vergoed.
wij hebben ook vergeleken, maar ik ben uitgebreider verzekerd en heb dus bijv. ortho, fysio en dat soort dingen er veel uitgebreider inzitten. Dus Ties is bij mij ingeschreven, maar je mag dus wel kiezen.