baby bijschrijven op verzekering

Discussion in 'De lounge' started by Brigitte1985, Jul 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,018
    213
    63
    Kan een baby ook bijgeschreven worden op de zorgverzekering van de vader of moet je dat standaard bij de moeder doen?

2. Ja hoor! Gewoon even bellen!

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Mag ook bij de vader. Gewoon even bellen met je verzekering en het word meteen geregeld :)

4. gimena

gimena Niet meer actief

idd even bellen..weet niet waar je verzekerd ben.maar die cz heeft een chat waar je online geholpen kan worden door medewerkers :)

5. Maddie

Maddie Fanatiek lid

Sep 15, 2009
    1,391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Kan ook bij de vader op de verzekering!! :)

6. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Een kindje krijgt toch gewoon een eigen verzekering?

7. Brigitte1985

Nov 29, 2009
    1,018
    213
    63
    kijk je dan gewoon naar welke dekking beter is als je deze keuze maakt?

Jippie, volgens mij krijgt de baby wel een eigen polisblad maar tot 18 jarige leeftijd nog geen eigen verzekering.

8. gimena

gimena Niet meer actief

brigite als het klopt het je een pakket.en daar wordt meestal je kind bij in mee genomen.

9. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ja, dat hebben we hier wel gedaan... En de keuze was hier dat ze bij mij beter af was ;) . Dus bij mij.

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Toen ik mijn ziektekostenverzekering belde om Irem bij te schrijven, vroegen ze expliciet of ze bij mij of bij mijn man op de polis moest worden bijgeschreven. Ik heb haar bij mij gezet omdat ik uitgebreider verzekerd ben

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Bij ons is mijn vriend beter verzekerd (we hebben verschillende verzekeringsmaatschappijen) dus Louise staat bij hem bijgeschreven. Dit houdt in dat ze tot haar 18e van dezelfde voorwaarden gebruik maakt als haar papa.

12. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Maar het maakt toch weinig uit of je uitgebreider verzekerd bent pmdat het tot de 18 jaar sowieso gratis is? (fysio, tandarts, dokterskosten, etc) dus maakt het niet uit of je je kindje bij de 'meest uitgebreidde" inschrijft of heb ik het mis :)

13. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Nou misschien verschilt dat per maatschappij maar ons is toen verteld dat ze beter bij de meest uitgebreide verzekerde kon worden bijgeschreven omdat dus niet alles gratis is maar afhankelijk van hoe je verzekerd bent.

14. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Werd mij ook verteld. Dus beide kids zitten bij mijn verzekering.

15. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Vergoedingen van bijvoorbeeld orthodontie zit in de aanvullende verzekeringen, dus maakt zeker uit of je kind meeverzekerd wordt bij de meest uitgebreide verzekering...

16. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Mijn man belde om dat te doen en toen is ze in eerste instantie idd bij mijn man bijgeschreven. Dit was niet de bedoeling, want ik heb het hoogste aanvullende pakket (ivm zwangerschap en fysio) en mijn man niet. DIt hebben we dus weer omgezet.

Maar het kan wel.

17. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Dat maakt wel degelijk uit voor de vergoedingen die niet binnen het basispakket vallen.

Zo maken wij gebruik van een antroposofisch consultatiebureau. Dat valt onder alternatieve geneeswijzen en wordt alleen bij het hoogste pakket volledig vergoed.

18. Brigitte1985

Nov 29, 2009
    1,018
    213
    63
    ok, dan gaan we ff vergelijken!

Bedankt voor de reacties!

19. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

wij hebben ook vergeleken, maar ik ben uitgebreider verzekerd en heb dus bijv. ortho, fysio en dat soort dingen er veel uitgebreider inzitten. Dus Ties is bij mij ingeschreven, maar je mag dus wel kiezen.

Share This Page