Gisteren zijn wij bij Şen babywinkel geweest om even dekentjes enzo te kopen. Nou niet geslaagd dus helaas. Wat lastig zeg, hoe warm moet een dekentje nou zijn bij een septemberbaby? Dik of juist niet. Of voor het wiegje dikker en ledikantje dun? En voor in de kinderwagen dan? Hoe neem je je kindje straks in het najaar mee naar buiten? Hoe dik moet een jasje zijn en een dekentje? Moet ik al wel een jasje hebben? Ik zie ook wel van die omslagdingen? Van Koeka bijvoorbeeld. Wat hebben jullie allemaal gekocht en gebruikt hiervoor? En hoeveel? Alvast bedankt voor de hulp!!
Hier een (begin) september baby. Geen wiegje gehad maar voor het bedje (lag ze na 2 weken in) een normaal dekentje van baby's only. Niet de teddy variant oid. Omdat je kort moet opmaken vouw je deze toch vaak dubbel. Verder ook een normaal dekentje (wiegformaat) in de kinderwagen. Verder lag dl met een jasje met capuchon (had een super leuke van de prenatal, gebreide look) en in de winter had ze hierbij een mutsje op. In de winter ook pas het dekje van de kinderwagen erop gedaan. Was warm genoeg voor onze dame. Je kan ook altijd gebruik maken van kruiken in de winter en hier lag dl al heel snel in een slaapzak omdat ze onder de deken uit kroop.
Wij hebben een april-baby, wellicht is dat een beetje vergelijkbaar met september? Aan t begin (zeker de eerste week) is warmte wel belangrijk. Ze lag met kruiken in bed anders kon ze niet goed slapen. Ook had ze een deken + een laken. In onze situatie werd t steeds warmer want t werd zomer maar in jullie situatie gaan jullie de herfst en winter in. Ik zou dan ook voornamelijk warme dingen kopen. Ben zelf wel voor een slaapzak vanaf 2 / 3 maanden dus misschien is dat ook nog een idee, hoef je niet te "kloten" met dekens die afgetrapt worden. Een dik jasje is wel handig of een dik vest.
Ik had april baby: dubbel deken wieg met teddy. Gebruikte wel eerste weken ook ivm inbakeren etc Erna gewoon lakentje Nu sept baby: dubbel deken wieg met teddy 2.0-2.5 tot Na de winter gaat ze in ledikant en dan gewoon katoen dekentje en slaapzakken
Ik vind het ook moeilijk om in te schatten wat wel en niet verstandig is. Ik heb nu een dunner en dikker dekentje. Desnoods gebruik ik ze allebei of nog een hydrofiel dekentje er bij. De voetenzak van de autostoel kan ook in de bakwagen en die heeft ook een dekje. Twijfels zullen altijd blijven, maar je merkt vaneiges wel wat je kindje nodig hebt. Bovendien heb je zo een dekentje gekocht, keuze genoeg in ieder geval
Ik ben in verwachting van een augustusbaby (maar als ik flink overtijd ga is t bijna september). Ik heb gewoon katoenen dekentjes gekocht voor in bed. Zowel voor in wieg als in ledikant. Ik heb daarnaast voor beide bedjes extra (goedkope) dekentjes gekocht. Mocht 1 niet warm genoeg zijn leg ik die extra deken eronder zodat hij dubbel is. Is dat te warm is het er zo weer vanaf. Daarnaast natuurlijk kruiken in huis. Voor in de maxi-cosi heb ik van koeka (en baby's only) wikkeldekens voor het begin. Als dat te koud wordt heb ik een voetenzak van koeka. Ik de kinderwagen heb ik gewoon een lakentje+dekentje. Mocht dat te koud zijn gaat een wikkeldekentje onder. Ik heb een jasje gekocht (wat eigenlijk meer een vestje lijkt). Zo'n hele dikke jas lijkt me voor zo'n kleintje niet fijn liggen.
Hoi Amelien, Wat voor wikkeldekentjes zijn dat dan? Ik kon ze niet vinden?? ( vast verkeerd gekeken). Maar je hebt er meerdere zelfs? Een hele dikke jas lijkt me ook niet fijn, maar wil toch wel warmte. Echt vestjes zie ik ook nog niet voor buiten. En dan natuurlijk nog de vraag in welke maat haha
Ik verwacht een september baby. Heb een voetenzak voor in de maxicosi Een dekentje voor in de kinderwagen Een dik jasje voor wat kouder weer en als het warm is gewoon een vestje. Voor in het ledikantje een lakentje en een deken van de prenatal. Ook eventueel nog een dunne en een dikke slaapzak. Dus eigenlijk van alles wat.
Tog waarde is soort test systeem voor kleding/dekens/slaapzakken etc zodat baby niet te warm of te koud krijgt. Ikbenmama.nl legt dat mooi uit. In principe wiegdeken 75x100 kan dubbel gevouwen worden dus stel koop je tog 1.0 dan dubbel is 2.0. Koeka/baby only/jollein hebben allemaal tog waardes van dekens staan. Koeka elba/teddy heeft 2.5 tog. Je moet kijken hoe koud is het snachts zonder verwarming bij jullie. 18-20? Dan 2.0-2.5 meer dan voldoende op rompertje. Wil je kleertjes aanhouden of inbakeren dan 1.5-2tog voldoende etc. Weet niet uit minn hoofd maar volgend mij zo Rompertje 0.5 tog Lakentje 0.5 tog Dekents verschillen van tog. Je heb ook goedkopere varianten zonder tog waardes. Maar merino dekens zijn heerlijk warm en eco (greenjump.nl). Bamboo is ook goede deken als tweede of meer voor als het warm is.
Hier een februari baby Voor in de maxi-cosi hebben wij een Snoozebaby wikkeldeken. Is te warm voor in de zomer en iets te fris voor in de winter, dus voor de herfst en lente vind ik dat ideaal! Voor in de wandelwagen/buggy hebben we de lodger bunker, is meer voor als het koud is, zijn ze lekker warm ingepakt. Ofwel legde ik in de wandelwagen gewoon een dun dekentje of fleece dekentje. Voor in het bedje zijn we begonnen met lakentje/Koeka dekentje en na een tijd overgeschakeld op een slaapzak. Als het kouder is eventueel nog een lakentje of dekentje over haar heen.
Ik had een winterbaby (november). We hebben gewoon een Jollein katoenen deken gebruikt in het ledikantje. En een lange van de ikea voor in de reiswieg. Toen het wat kouder was de deken dubbel gevouwen. Met evt wat dikkere kleding aan. Werd het weer wat warmer dan vouwde we hem niet dubbel en werd hij evt wat minder warm aangekleed. Aan het nekje van je baby kan je goed voelen hoe hij het heeft.