Men wat ben ik me net rot geschrokken, Tygo (4 jaar) had al sinds gisteren koorts, wat hangerig, maar verder goed te pas. Zitten we net te eten rond 5 uur heeft ie ineens een rode wang met een witte vlek erin dus ik zeg goh wat kijkt dat raar, zal ik even de ha bellen. Dus gebeld maar ja na 5 uur zijn ze er niet meer, dus voor spoedgeval moest je huisartsenpost bellen, nou dat vond ik geen spoedgeval, dus ruim de borden op. Hoor ineens gebrul in de kamer en mijn man zit naast hem, had hij zijn hoofd achterover gegooid en was zo van de stoel afgedonderd Telefoon toch maar weer gepakt en huisartsenpost gebeld, Tygo was inmiddels bij papa in slaap gevallen, dus ik uitgelegd wat er was gebeurd, nou moest hem maar een zetpil geven, want hij zou wel griep hebben en zo moe zijn geweest dat hij daarom van de stoel was gevallen Als ik me zorgen bleef maken moest ik maar weer bellen. Afijn Tygo heeft even wat geslapen op de bank werd weer wakker wilde wat drinken en kletste wat, gaat ie naast me zitten en hij schiet me toch in een koortsstuip ik dacht echt daar gaat ie, kwijl uit zijn mond, helemaal schokken en ogen wegdraaien en valt zo weg. Meteen de telefoon weer gepakt en weer gebeld, nou moest hem meteen alsnog een zetpil geven, dus gedaan toen ze aan de lijn was, hij begon te huilen en dat vond ze prettig om te horen en poef hij valt weer zo weg. Dat mens me aan de praat gehouden en zei dokter komt er zo aan. Tygo was ondertussen in een diepe slaap gevallen, maar 10 minuten later stopt hier zo'n klein ambulance auto En de dokter en een ambulancebroeder stappen binnen en ik zit ze echt aan te kijken van oh ja komen jullie hem ophalen, maar gelukkig was dat uit voorzorg. Dokter heeft alles nagekeken, maar gelukkig geen longontsteking, oorontsteking of nekkramp. Heb nu wel een klysma gekregen voor als ie weer in een koortsstuip schiet en als die langer als 2 minuten duurt dan mag ik die toedienen. Hoefde niet de hele nacht bij hem te zitten, nee tuurlijk ik ga gewoon lekker slapen straks Dacht dat koortsstuipen meer bij jongere kinderen voorkwamen, Tygo heeft er nooit een gehad dus ben me echt rotgeschrokken. Moest even van me afschrijven hoor
Jeetje, wat zullen jullie geschrokken zijn. Ik geloof dat ik hem tussen in zou leggen. Ik zou anders geen oog dicht doen.
Vandaag met Tygo toch nog even naar de eigen ha geweest, maar natuurlijk had ie geen koorts meer en was druk aan het kwebbelen. Dat zijn kinderen he. Hij is op de bank in slaap gevallen en was helemaal koud en zeiknat, we hebben hem tussen ons in gelegd en bij elke beweging zat ik rechtop om naar hem te kijken, maar gelukkig geen stuipen meer. Tjemig panisch wordt je ervan zeg. Chida jij vroeg waarom we niet met hem naar de spoedeisende hulp zijn gegaan, dat komt omdat dat 20 minuten rijden voor ons is en met een koortsstuip moet je je kind stabiel en op zijn zij leggen en dat gaat niet in de auto. Dus laat hun dan maar komen, die zijn sneller bij ons, dan dat wij bij hun waren
Ik weet hoe eng het is. Amy heeft hem afgelopen week bij oma gehad, was de derde keer. Oma krijgt het beeld niet uit haar hoofd. Als Amy koorts heeft, slaapt ze gewoon bij ons, kan ik ze in de gaten houden.
Jakkie, wat eng! Tymen heeft het nog nooit gehad en ik dacht eigenlijk dat dat na twee jaar niet meer gebeurde, maar wel dus. Getsie, kan dus nog wel. Hoop echt niet dat het hier een van mijn kids gebeurt! Gelukkig heeft hij nou nergens meer last van.
Ach arme oma! Ik zou ze ook lekker dichtbij houden als ze daar last van heeft. Koortsstuipen komen gemiddeld voor vanaf 6 maanden tot 5 jaar ongeveer.
safouane heeft het maandag ook gehad, hij had al een dag zo`n 40 41 graden koorts steeds. en we zaten aan tafel, en hij in zijn stoel, en ineesn gaat hij met zijn ogen draaien en zakt zo weg. ik roepen, kwam die wat terug, maar gelijk zakte die weer weg heb hem op de bank gelegd, en zijn ogen draaiden helemaal weg, en kreeg geen contact met hem. mijn man heeft hem in de armen genomen en ik de hap gebeld, tijdens het bellen kreeg hij dus ook krampen. ben gelijk met hem de auto ingestapt. mijis niets verteld van zijligging of klysma en ik vermoed dat die sochtens ook zoiets heeft gehad, heb hem om 1 uur uit bed gehaald ,want hij werd gewoon niet wakker en was helemaal afwezig vandaag heeft hij oorontsteking, en is nog niet de oude
Ik zou de volgende keer niet bellen naar de hap maar meteen er heen rijden, ze zeggen toch altijd dat je maar een zetpil moet geven.
Hallo, Ja het is echt een eng gezicht. Mijn dochtertje heeft ook al twee keer zo'n koortsstuip gehad, waarvan ééntje met verlammingsverschijnselen, die eindigde in een nachtje ziekenhuis. Gelukkig niets aan overgehouden. Het is vreselijk om je kind zo te moeten zien, want het engste is nog, dat als het schudden en kwijlen ophoud, ze ineens heel slap worden, net alsof ze wegglippen. Ook wij hebben medicijnen, voor als ze het weer krijgt dan moeten wij die anaal toedienen. Wij hebben geen klachten over onze hap, mochten bij de eerste meteen komen, en bij de tweede kwamen ze meteen aangereden. Ze kunnen dit ook op latere leeftijd krijgen, het is een reactie van het lichaam omdat de lichaamstemperatuur ineens teveel daalt of stijgt. Veel beterschap met Tygo. Groetjes Monique76