Wat vinden jullie van de naam Ilse? + vraag m.b.t. vernoemen naar 1 van de oma's

Discussie in 'Babynamen' gestart door mari83, 1 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mari83

mari83 Actief lid

1 mrt 2012
    157
    30
    28
    Wij zijn druk bezig een leuke naam te bedenken voor onze dochter.
    We denken nu aan Ilse. Wat vinden jullie van die naam, wat roept het bij je op?

Wat ik wat lastig vind aan deze naam is dat het afgeleid is van Elisabeth en een van de oma's heet zo (als roepnaam heeft die oma een afgeleide naam van Elisabeth).
    Wij willen ons kind eigenlijk niet vernoemen naar de oma's, laat staan naar 1 van de oma's en niet naar de andere oma.
    De volgorde was anders: we hadden eerste de naam bedacht en zagen daarna pas van welke naam die naam afgeleid is.

Zouden jullie dan alsnog voor deze naam gaan of toch een andere kiezen?
    We hebben wel naar andere namen gekeken, maar komen uiteindelijk toch steeds weer op Ilse uit.

2. Babette8

Babette8 Bekend lid

29 nov 2011
    727
    0
    0
    Ilse vind ik erg leuk naam en ik denk meteen aan lieve vrolijke meisje!

3. Noraly

Noraly Actief lid

6 jun 2012
    253
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wordt het dan alleen Ilse of nog een naam erachter?
    Als ze gewoon Ilse gaat heten dan hoeft ze toch niet perse vernoemd te zijn? Oma heet dan misschien Elisabeth, maar haar roepnaam is weer anders toch?
    Er zijn zoveel namen van Elisabeth afgeleid, dan kun je zo al 20 namen niet meer geven...
    Als je gaat vernoemen dan benoem je dat toch ook naar familie e.d. toe? Ze heet Ilse en is vernoemd naar...
    Nou, in jullie geval heet ze Ilse en is ze naar niemand vernoemd.
    Ik vind Ilse trouwens een hele leuke naam!

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.411
    17.379
    113
    hoewel ilse heel goed van elisabeth kan is dat niet waar ik direct aan denk.
    Ik vind het een leuke naam :)

5. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuke naam, ik zou t gewoon doen. Denk niet dat veel mensen weten dat het is afgeleid en dan nog. Mijn broer heet t zelfde als mijn opa gewoon omdat zedat toevallig een mooie naam vonden. Prima toch

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.976
    3.989
    113
    :D onze dochter heet Ilse en is inderdaad een lief en vrolijk meisje!:D

7. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik vind Ilse niet zo, ik vind het een beetje een suffe naam..ouwelijk.

8. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Ik vind Ilse ook een beetje gedateerd. Maar komt ook omdat ik alleen maar Ilse's ken die minimaal 35+ zijn..

9. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.025
    286
    83
    Vrouw
    Ik vind Ilse ook erg leuk! Staat bij onze in de shortlist!! :)

10. mari83

mari83 Actief lid

1 mrt 2012
    157
    30
    28
    Dank jullie voor de reacties! Wij denken er nog even over na, maar ik denk dat het wel Ilse gaat worden :)

11. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Ik heb de naam Ilse lange tijd alleen bij mensen van mijn generatie gehoord, maar hoor hem weer steeds weer bij kinderen. Leuke naam:)

12. Harpa

Harpa Actief lid

2 jul 2012
    494
    6
    18
    NULL
    NULL
    Leuke naam, ik vind de afleiding van Elisabeth niet echt duidelijk en zou me daar niet druk over maken.

13. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.976
    3.989
    113
    De tweede naam van onze dochter is achteraf heel mooi af te leiden van de namen van de beide opa's, maar wij vonden het gewoon een mooie tweede naam en bedachten dat pas achteraf. Hebben het ook niemand verteld en er is ook niemand die het opgevallen is hoor.

14. Pandorabeads

Pandorabeads Actief lid

14 mei 2011
    361
    0
    0
    Verpleegkundige
    Friesland
    Ik zou gewoon voor Ilse gaan als je dat een mooie naam vindt... Ik vind de vernoeming niet heel direct.

Deel Deze Pagina