We zitten nu al maanden te dubben over waar we een spaarrekening van Sam gaan openen. We zitten met onze rekeningen bij de Postbank, maar hier is de rente erg laag. We hebben ook wensen aan de rekening: In geval van nood moeten wij over het geld kunnen beschikken De rekening mag niet voor alle doeleindes gebruikt worden als de kids 18 zijn (wij willen dus eigenlijk vooraf al aangeven dat het is voor studie, woning, rijbewijs, en niet voor stappen en kleding etc) Oma's en opa moeten ook kunnen storten O ja, geen beleggingen HELP? Wie heeft er ideeen, ervaringen?
Wij gaan voor Eva sparen op een (nu ongebruikte) rekening van spaarbeleg. We kunnen er altijd bij en tegen de tijd dat ze ergens geld voor nodig heeft, kunnen wij het geven. Over een paar jaar openen we samen met haar ergens een rekening voor geld voor verjaardagen enzo. Wordt denk ik Rabobank, daar zitten we zelf ook bij.
wij hebben een pardoes rekening voor jason waar we een vast bedrag pm op storten wij zelf storten daar op omdat de opa,s en oma,s zelf een opa en oma rekening geopend hebben dus of je bij de abn amro ook een ander een bedrag mag laten storten weet ik niet je kan ten alle tijden over dat geld beschikken als je dat wilt en in geval van nood kan je het opnemen
Heb pasgeleden een spaarrekening geopend bij ASN Bank. Rente was redelijk hoog, 4,50% meen ik. Je mag max. 250 per maand sparen. Verder was het vrij makkelijk met geld opnemen, het staat niet zoveel jaar muurvast. En ze zeggen dat ze investeren in milieu- en diervriendelijke bedrijven... Ook fijn.
ik heb er vorige week een geopend bij Ohra. eerste half jaar 6,25% rente daarna 4,25%. minimaal 25 euro inleg. en boetevrij opnemen. Vonden wij wel een mooie deal
Wij hebben een internetspaarrekening bij de Rabo en een kinderrekening. Op de kinderrekening kunnen opa's en oma's geld storten en dan kunnen wij het doorsluisen naar de internetspaarrekening (hier zit een hogere rente op).
Opa en oma hebben de pardoesrek bij de abn geopend en ook zo laten regelen dat wij er via internet ook in kunnen kijken..wij zitten ook bij de abn... wij storten en zij storten ook elke maand.....dus dat kan en als het nodig is kunnen we het zo opnemen....maar dat doen we niet het is zijn spaarpotje voor later om te studeren....
Wij hebben een zilvervloot rekening geopend, bij DSB bank. Dan krijg je 3,5% rente (meen ik) en na 10 jaar 10% premie extra.
Open een Pardoes bij de ABN AMRO! Per jaar max 4000 euro storten, en met 5,10,15 en 18 jaar een extra bonus rente van 5%..... Staat niet vast, word niet belegd, en je kan het altijd opnemen..... Hmm hoe zou ik dit allemaal weten! Gewoon bij ABN AMRO...
Hey Moaatje, Yep, zeker als je regelmatig leuke nieuwe baby'tjes aan je bureau heb met vader en moeder om een rekening te openen! Klopt inderdaad, maar ze kunnen het niet opnemen, dat kan alleen de wet.vertegenwoordiger... Groetjes
Hier ook Pardoes van ABN. Op de site kun je een berekening maken welk bedrag je gespaard hebt tegen de tijd dat je kindje 18 is. Viel ons erg mee.
Jesse-Dean heeft de groeirekening van de Postbank. Bevalt erg goed en je krijgt als je 15 euro of meer spaart per maand ook een hele leuke leeuw-spaarpot cadeau En als hij 5, 10 en 15 (geloof ik) krijgt hij 20% rente over het bedrag dat er op dat moment op staat.
@Richa, dat is alleen nog leuker als je zelf met een dikke buik zit @Thunder, leuke foto van Jesse-Dean! Hij krijgt zijn bonus bij 5, 10 en 18 jaar.