typefout bij sollicitatie

Discussion in 'De lounge' started by Shaylen, Jan 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik kom er net achter dat ik een typefout heb gemaakt bij een sollicitatie per email (ik las hem net nog even terug lekker slim :) )

wat zal ik doen, het zo laten en hopen dat ze er doorheen kijken? of opnieuw een email sturen met excuses en de juiste spelling?

ooooh wat dom he? pfff, het gaat om de volgende zin:

Zowel de bedrijfs- als de functieomschrijving spreekt mij erg aan,

dat had uiteraard SPREKEN mij erg aan moeten zijn :):):)

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik persoonlijk zou er niet wakker van liggen. en zou zeker geen mail terug sturen denk... pfoe lastig eigenlijk. succes hoop dat het wat wordt meid!

3. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

4. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,767
    18,912
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Lastig. Het zou een fout zijn waar ik wel over zou vallen. Zeker als er een hele stapel brieven binnenkomt, kan het net de druppel zijn waardoor je zegt: deze brief gooi ik er tussenuit.
    Maar om nou nog een mail er overheen te sturen... Ja, dat vind ik ook wel een beetje mutsig staan. Moeilijk hoor!

5. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

ik zal het ook zo laten en geen mail meer sturen. Waarom? i dont know zegt me gevoel moet ik eerlijk zijn.

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou het zo laten! Volgens mij kom je anders "onzeker" over.

Ik heb onlangs een sollicitatiebrief verstuurd en na nog wat veranderen aangebracht te hebben, stond er uiteindelijk:
    "ik heb het erg naar mijn zin IN mijn huidige werkgever". Daar kwam ik dus ook pas later achter, ik heb er niks meer aangedaan, maar ik ben wel uitgenodigd voor een gesprek.

7. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

okay duidelijk, nee een mail eroverheen sturen staat ook weer zo dom, jullie hebben gelijk!

8. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

hahahah, ik lig helemaal dubbel hier :D

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Haha, dat had ik ook toen ik erachter kwam ;).

10. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Zou het ook zo laten en hopen dat diegene die ze leest er vluchtig overheen leest aangezien het meestal toch iets is wat bijna iedereen standaard schrijft in een sollicitatie ;)

11. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Inderdaad, laat maar staan, hopelijk lezen ze er overheen. Wel balen, ik heb het ook wel eens gehad.
    Trouwens, je wilt niet weten hoeveel mensen fouten maken, niet eentje, maar een hele rits. Vervolgens zetten ze dan nog in hun C.V. dat hun Nederlands uitstekend is. Dát vind ik pas irritant, ik denk niet dat ze over 1 foutje zullen vallen.
    Ik hoop dat je wordt uitgenodigd, succes!

12. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

bedankt maar weer allemaal, ik laat het zo, :D

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik hoop niet dat je vriend erachter komt dat je zo met je huidige werkgever omgaat :D

Ik zou het ook zo laten, ik las er eerst ook over heen ;)

14. Linda86

Linda86 VIP lid

:D:D Is ook nog eens zijn vader ;) Dusse, mondje dicht hè!

15. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

whahahahah, dat zou bij mij wel de nodige zweetbuien opleveren :D:):D

16. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

het is trouwens bij ons in de buurt en ik ben morgen vrij, mijn man stelde voor om er morgen even langs te gaan en me voor te stellen en tevens te vragen of de vacature nog bestaat.

is dat een goed idee? of ook te wanhopig? :D

17. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Oh wat zul je dan balen zeg!

Ik zou persoonlijk eerst langsgaan en dan pas solliciteren. Je kunt het er op gokken, maar in mijn branche is dat een no go.
    Ik doe zelf sollicitatiegesprekken en ik vind 1 foutje geen ramp hoor, maar moeten er niet meer zijn.

18. Linda86

Linda86 VIP lid

Nee, ik zou ook niet meer langs gaan. Wel idd als je de brief nog niet had gestuurd, maar nu zeker niet meer. Ik vind ook dat "onzeker" overkomen.

Succes!

19. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ja ik baal ook gigantisch!! zeker omdat het een baan in de buurt is en dat komt niet vaak voor in mijn branche, ik werk nu op 3 kwartier rijden zonder file.

om eerst langs te gaan en dan te solliciteren daar is het al te laat voor helaas, ik ga ook geen risico nemen, ik wacht dan wel eerst af of ik uitgenodigd wordt.

bedankt voor je feedback :)

20. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Meis, ik zou niet wakker liggen van dat ene foutje. Indien je cv en brief verder goed zijn zal dat ene foutje je niet de spreekwoordelijke das omdoen. Ik voer nog steeds regelmatig sollicitatie gesprekken en ik kijk toch echt naar het totaal plaatje. Wellicht nog een tip, in plaats van langs gaan zou ik over een paar dagen even bellen. Meestal wordt dit wel op prijs gesteld, ze kunnen je stem even horen en je kan jezelf nog even mondeling "verkopen". Meestal blijft zo'n gesprek i.c.m. je brief/c.v. toch langer hangen dan de sollicitaties van diegenen die alleen schriftelijk gereageerd hebben. Het laat ook zien dat je echt gemotiveerd bent zonder wanhopig over te komen.

Succes hoor, ik duim voor je! :)

Share This Page