eerst en vooral wil ik iedereen bedanken die gereageerd had op m'n topic over m'n andere poes die in huis plaste !! de tips hebben gewerkt en na 2 weken zijn we van het probleem verlost, haar eten stond inderdaad te dicht bij haar kattebak gisteren liepen we dus in de dierenwinkel binnen om eten te halen voor onze dame .. toen we een briefje zagen hangen Gratis af te halen, zwarte kater 1 jaar oud. Ik heb dus gelijk gebeld en het verhaal dat ze deed was zo wazig Het beestje leeft al 6 maand op haar terras .. buiten in de kou Ik snap wel dat er katten zijn die buiten lopen, maar die hebben op z'n minst wel een warme plek om naar terug te gaan ! Het beestje was eerst van haar dochter maar die wilde haar niet meer En de moeder is dus noodgedwongen met de kater naar huis gegaan, maar binnen kon hij niet omdat ze al katten had en ze niet voor hem kon zorgen Hij is nog zo jong en zit al voor de helft van z'n leventje op een terras , 4 hoog Ik kon het dus niet over m'n hart krijgen om hem nog veel langer in de kou te laten slapen ! Ze komt hem vanavond brengen om half 7 hopelijk kan hij hier wat open bloeien .. en geniet hij van de warmte en de liefde die hij hier zal krijgen Ik heb alleen maar schrik dat hij geen menselijk contact kent .. de vrouw waar hij nu bij is zei me dat ze niet in z'n buurt kan komen en ze dus hoopt dat ze hem te pakken kan krijgen om hem naar hier te brengen We hebben al een poesje, dus we laten ze rustig kennis maken met elkaar Heeft er iemand een idee hoelang zo'n beestje echt moet wennen en hoe we het hem gemakkelijker kunnen maken? Ik wil natuurlijk wel dat we niet meer kwaad dan goed doen in deze situatie ' t is weer een lang verhaal geworden ik zal morgen stiekem een foto trekken van hem Groetjes Wendy
belangrijk is dat je rustig de tijd geeft. Wij hebben zelf 2 wilde katten gehad ( leefde dus ook constant buiten ) we hebben ze eerst een eigen kamertje gegeven, in ons geval de garage ( met verwarming ) zodat ze kunnen wennen aan huiselijkheid. En dan steeds iets langer meenemen naar de woonkamer. Hopelijk zal het goedkomen met het beestje
oh wat lief van je! wij hebben ook een verwaarloosd katje in huis gehad, je kunt het beste de kat even in 1 ruimte laten wennen, bv de huiskamer en daar alles neerzetten, dan langzaam andere ruimtes erbij, hier kroop het katje onder de bank en kwam er de eerste uren niet onderuit, laat hem vooral lekker zitten als hij wegkruipt, hij komt er vanzelf onder weg. heel veel succes!
we hebben een plekje waar hij rustig kan wennen, maar het is hier niet echt super groot dus hij zal ons af en toe wel zien. We wachten gewoon tot hij er klaar voor is om naar ons te komen .. hopelijk is hij nog jong genoeg om te kunnen wennen aan de nieuwe situatie en aan een andere kat Dubbel eh , je wilt zo erg je hart volgen altijd .. kon het gisteren niet meer aanhoren dus heb m'n man laten bellen om verder af te spreken Ik heb de hele nacht wakker gelegen omdat ik het zo erg vond dat hij vannacht alsnog in de kou moest slapen
hoe lang moeten we trouwens wachten alvorens dharma (onze dame ) en hem te laten kennis maken? Hij heeft ook nog nooit een naam gehad .. gaat hij ooit luisteren naar een naam als we hem die nu geven M'n man is hevige lost fan, dharma haar naam komt dus ook uit de serie De kater zouden we dus lost noemen Maar ook als in, he was lost but now he's found
Ik wil alleen even zeggen hoe COOL ik het van jou (en je man) vind dat je dit doet voor het beestje. Echt petje af Ik weet zeker dattie bij jullie een heel gelukkig leven al hebben! Het zal waarschijnlijk heel veel tijd kosten, maar ik ben ervan overtuigd dat het jullie gaat lukken!!
dat hopen wij van harte ..:-d kan er niet tegen als diertjes verwaarloost worden, om welke reden dan ook. Het is al een oudere dame waar hij nu bij is dus ik geloof best dat ze wel lief is , maar ik vind het zo erg van haar dochter dat ze eerst het beestje in huis haalt om er dan vanaf te willen We wilde sowieso nog een kat uit het asiel gaan halen, maar we zagen het briefje toevallig hangen. en ik was er van overtuigd dat ik het briefje moest zien hangen en dat hij dus ons gevonden heeft en niet andersom lol ik ben zo'n snottermie
Top van je! en over de naam, wij hadden ook een 1 jarige poes in huis genomen, nadat ze was verwaarloost/mishandelt en ze luistert prima naar haar nieuwe naam
oef gelukkig :-D wilde hem niet voor de rest van z'n leven poes gaan noemen een naam is altijd handig Ik vind het zo spannend .. binnen 6 uur is hij hier !!
ja natuurlijk, ik laat het weten van zodra die vrouw hier buiten is Daar heb ik wel schrik voor, dat ze niet komt opdagen ! Ze zei gisteren ook tegen m'n man, ik kom hem zeker brengen .. als hij er nog zit natuurlijk anders laat ik iets weten Maar hij heeft er alle vertouwen in, ze klonk nogal wanhopig om van het beestje af te geraken en we waren z'n laatste redding Ze bracht hem anders per direct naar het asiel Als ik dat zou te horen krijgen ga ik hem wel uit het asiel halen dus duimpjes kruisen en hopen op een goeie afloop ik heb er ook geen idee van hoe hij eruit ziet enkel dat hij zwart is , vind het zo spannend ik ga precies op date vanavond .. een blind date dan toch :-D
Inderdaad zeg, echt heel spannend lijkt me dat! Als ik onze poes ivm vakantie e.d. naar het asiel breng en haar weer ophaal ben ik ook altijd geneigd nog zo'n beestje mee te nemen. Die zitten daar ook maar te zitten en te wachten. Voel me altijd een beetje schuldig als ik alleen ons poezebeest mee terug neem. Misschien de volgende keer toch eens.............. Super dat je dit doet, en heel veel plezier, gaat vast helemaal goed, nog 6 uurtjes wachten!!!!
Spannend! Maar wat geweldig van jullie.. Succes, 't zal misschien wat moeilijk zijn maar 't komt vast en zeker goed!
Dat heb ik dus ook altijd in een asiel ! Je zou ze dan allemaal willen meenemen, ze kijken allemaal even zielig daarom dat m'n man het eigenlijk niet aandurft om met me tot daar te gaan .. hij weet dat we wss met meer terug thuis komen Wij zijn trouwens de kattesitters van de blok hier, we wonen op een appartement .. groot genoeg voor 2 diertjes en er zijn meerdere mensen in het gebouw met poezen, als ze op vakantie gaan zijn wij ook altijd de eerste die de beestje gaan verzorgen .. Bij eentje gewoon elke dag eten gaan geven en kattebak verschonen een ander kwam dan weer een weekje gewoon bij ons op logement Hij is ook een katertje en komt soms stiekem tot aan onze deur gewandeld om een goeie dag te zeggen Heel erg lief, maar ik verschoot vorige week toch toen ik met een slaapkop de deur opendeed en hij ineens voor m'n voeten lag
die post ik van zodra ik stiekem een foto heb kunnen trekken van hem .. als hij niet dagenlang onder de kas blijft zitten natuurlijk Maar ik weet nu al dat hij mooi gaat zijn !
De vrouw heeft net gebeld .. ik kan wel janken Ze is ziek (die vrouw dan) en vroeg of het goed was de kat dit weekend te brengen Ik heb haar gezegd dat ik niet wil dat dat beestje nog een week buiten moet slapen Toen ik vroeg of m'n man ze dan mocht komen halen zei ze dat ze op dit moment de poes niet bij haar had ??? Zo vaag allemaal! Ze zou bellen, vandaag nog als ze ze zag om ze alsnog te komen halen. Ik zie het al gebeuren, de kat komt niet naar hier Wat een teleurstelling!! We hadden al alles gaan kopen, kattebak, mandje eten en speelgoed. Ik begrijp er niets van! groetjes
wat een superlieve actie van je. je wilt het katje redden! maar wat is dat nu met die vrouw?? vaag!!! je zou haast gewoon komen en hem halen...
Ik begrijp niets meer van haar verhaal .. eerst leeft hij op haar terras al 6 maand en kan hij niet snel genoeg weg zijn Ze wilde hem vandaag anders naar een asiel brengen .. Nu hij er bijna zou zijn, we hadden om half 7 afgesproken belt ze om te zeggen dat ze te ziek is Hem gaan halen heeft niet veel zin natuurlijk als ze zegt dat hij er niet is. We weten trouwens ook niet waar ze wonen, we hebben enkel telefonisch contact gehad. Sommige mensen eh ..grrr Eerst kan het niet allemaal snel genoeg gaan, want hij moest daar weg en nu er iemand is die het beestje wilt opvangen doen ze zo vaag ik ben zo kwaad en teleurgesteld nu pfff
ik geloof haar niet, dus ik denk dat hij er wel is. maar wat zou haar point zijn? wilde ze geld voor hem hebben ofzo? ik zou eigenlijk nog een x bellen.... vind t zo zielig! want jij was nu juist zijn ' redder ' ...