Onze zoon kreeg een ruime maand geleden krentenbaard. Daarvoor bij dokter geweest, kregen toen zalf mee. Na een paar dagen werd het erger, opnieuw naar dokter. Kreeg er toen een kuur bij van 10 dagen. Het leek toen zo goed als allemaal weg, je zag nog wel de plekken, maar de wonden waren allemaal weg! Na een kleine week komen er weer nieuwe bij! We gaan uiteraard weer contact opnemen met dokter. Mijn vraag nu is of er ouders zijn met ervaringen dat de krentenbaard steeds terug komt!!!
Ja zowel bij de oudste als bij de middelste (niet tegelijk). Elke maand hadden ze het zo ongeveer weer opnieuw. Dat heeft wel een behoorlijke tijd geduurd, hadden de crème gewoon standaard in huis op een bepaald moment. En toen ineens was het ook weg vaag genoeg. Voor een kuur was het hier niet ernstig genoeg. Nu zijn ze er al jaren af. Mijn jongste heeft het tot nu toe nooit gehad.
Mijn oudste heeft er ieder jaar wel een keer last van. Met zalf krijgen we het dan wel weer weg, maar blijkbaar blijft het sluimeren en steekt het bij verminderde weerstand in de winter toch weer de kop op.
Ik heb het zelf gehad en het kwam overal op mijn lichaam op. Heb 2 antibioticakuren gehad maar het kwam weer terug, ben toen doorgestuurd naar de dermatoloog. Bij mij zat het in mijn slijmvliezen en die moest ik geloof ik 4 weken lang 3 keer per week insmeren. Daarna bleef het weg.
Zoon heeft het 3x gehad achter elkaar 2x waren alle plekken ook nog eens volledig ontstoken. Na 3 flinke kuren en speciale zalf was het eindelijk weg.
Bij dokter geweest, krijgt week een kuur voor 2 weken en betadinesdoucheschuim zeg maar. Ben benieuwd! Het zit echt op rot plekken bij hem. Geslachtsdeel, billen, dijen, liezen.