Kinderstoel! Waarom?

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 2 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Het zal vast aan mij liggen hoor, maar waarom hebben sommigen in hemelsnaam een kinderstoel in de auto!

Naast mij zit een groenteboer, dus ik zie nogal geregeld ouders met hun kind voor mijn pand parkeren! Dan stappen die kinderen in, er zit een kinderstoel in de auto, maar moeder zorgt er dus niet voor de het kind dan ook vast zit? Terwijl het kind nog staat in de auto, rijdt moeders weg? Moeten die kinderen niet vast?

2. Niet meer actief

kwestie van, liever lui dan moe denk ik.
    Mijn dochtertje van 3 maakt zelf de gordel los of vast .
    maar ik rijd niet eerder weg dan dat de gordel vast zit.
    En onderweg mag ze er niet aan komen en dat weet ze ook goed.

hielkje

3. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Ja Gupsie dat vraag ik mij ook regelmatig af. Of dat de ouders voorin netjes in de gordels zitten en de kinderen achterin los. Een buurvrouw van me die deed haar pasgeboren baby weleens tussen haar en de gordel in, ze kon het kind bij een noodstop wel vasthouden :confused:

4. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Pffff ja, ik zie ook wel eens kinderen gewoon los op de achterbank of zo in het midden en dan met het hoofd tussen de 2 voorste stoelen in...
    En als er dan iets gebeurd hebben anderen het natuurlijk altijd gedaan behalve hun zelf...

Zorra: Das echt zooo dom wat jou buurvrouw doet. Moet je eens denken wat er kan gebeuren!

:( zucht...

5. Niet meer actief

Sommige mensen vergeten volgens mij door de hectiek van het leven om vernatwoordelijkheid te dragen.
    Alles moetnatuurlijk snel snel snel, en dan vergeet men dat veiligheid boven alles staat.

6. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja ik erger me ook aan die mensen.
    Een collega van me heeft dat ook eens gedaan... zelf ook even geen gordel..(normaal wel) en het kindje los VÖOR in de auto.. (het kindje is bijna 3 geloof ik)
    Toen ik dat hoorde heb ik haar toch wel even de wind van voren gegeven... oke het is haar kind.. maar toch.... als er wat gebeurd hoeft ze niet bij mij zielig komen te doen!

7. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    erger mij er ook aan hoor.
    wij hebben onze dochter al vroeg geleerd
    om zelf haar gordel om te doen.
    als papa nu de auto start krijgen wij juist nu de commentaar ``mmmaaammma/ppaaapppaa eerst gordel om!

8. Nancy

Nancy Bekend lid

21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Zorra,
    Die buurvrouw is zo dom! :evil:
    Die vrouw moeten ze het rijbewijs afpakken, dat is levensgevaarlijk voor de baby.
    Ja, ik zie ook wel eens kinderen op de bijrijdersstoel zitten met z'n 2en of 3en zelfs, geen veiligheidsgordel om.
    Mensen vragen gewoon om fikse bekeuringen.
    Nancy

9. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Ik zag net bij de bouwmarkt een gezin in een mazda 121, zij zat achterin te spelen met een meisje van een maand of 9 schat ik (kon zitten, maar ontzettend klein). Het kind zat rechtop in de maxicosi (de kleinste he) en zat niet vast in de maxicosi en de MC zelf ook niet in de auto.

Tja, dan vraag ik je!

10. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Het is te gek voor woorden!
    Zowieso zonder gordel rijden, het is gewoon vragen om problemen.

En moet je zien wat er gebeurd als er idd iets gebeurd. In het lichste geval een boete.
    Dan staan dit soort mensen ineens vooraan met een grote bek om te klagen dat ze een boete hebben gekregen.
    En in het ergste geval is het waarschijnlijk nog in hun ogen de schuld van een ander ook.

Hoe kun je nu een veilige ouder zijn als je dit soort dingen doet met je kinderen?
    Hoeveel haast je ook hebt, ik kom liever te laat door al die gordels dan dat er iets ergs met mij of mijn familie gebeurd.

11. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Bij ons op school heeft een moeder een cabriolet, en vaak genoeg zet ze daarin vijf kinderen, los dus niet in de gordel en dat het dak open. :confused: Echt niet te geloven! Ze heeft zelf twee kinderen, en dan neemt ze af en toe de drie kinderen van haar vriendin mee. Nou, mijn kinderen mag ze niet meenemen, zo onverantwoordelijk!We hebben het ook vaak gezegd, en dan gaat het even goed, maar later doet ze het gewoon weer, dom mens

12. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    2 Jaar geleden heb ik een politie agent tetipt bij het stoplicht waar ik stond te wachten.
    Ik zag in de auto naast mij (ik was op de fiets) een kindje van ong 2-3 jaar tussen de passagiersstoel en het dashboard op de grond zitten en die vrouw wees haar erop dat ze daar moest blijven zitten want ze zag achter haar een politiewagen staan. Toen het licht op groen sprong reed ze gauw weg en ik bleef wachten om tegen de politie agent te zeggen wat ik had gezien. Hij bedankte mij en reed als een speer achter die auto aan. Ik heb het verder niet meer gezien hoe het is afgelopen, maar ik moest het gewoon tegen die agent zeggen. Ze zou maar een ongeluk krijgen, dan wil je niet weten wat er had kunnen gebeuren met het kind. Misschien was het ook niet haar kind, lekker verantwoordelijk!

13. stamper

stamper Bekend lid

12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    Ja erg he er zijn zoveel mensen waar de kinderen gewoon los zitten , ik krijg ruzie met me dochter ( 6 jaar ) , als ik de auto start en zij zit nog niet vast .
    Wij hebben de kinderen en onszelf altijd vast .en in de verplichte stoeltjes .

yvonne

14. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Tja veilig is het niet, ik zou hem ook altijd vastmaken.
    En mocht Steven hem later zelf kunnen los maken, gaan we niet weg, eerder die riem weer vast zit.

15. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Zo zag ik gisteren een auto stoppen waar van de achterbank 3 kinderen kwamen (jaar of 6-8), daarna een oma met een baby op schoot en van de voorbank kwamen nog eens 2 kinderen van 6 a 8 jaar. Sjonge jonge, koop een busje... Het paste zeker niet als iedereen in een veilig stoeltjes zou moeten zitten...?

16. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Kijk het kan een keertje voorkomen dat je met een verjaardag ofzo een keer veel mensen in de auto hebt.
    Ik praat het niet goed, maar om dan meteen een busje aan te schaffen.....

Ik zou ervoor kiezen om dan met meerdere auto's te gaan of anders met het ov als je toch met meerdere volwassenen bent.
    Is nog leuk voor de oudere kids ook.

Deel Deze Pagina