Vind dat echt niet raar hoor. Gewoon lekker kopen en mee laten spelen. Bij ons op het kdv lopen de jongens het liefste in roze jurken en de meiden veel minder. Ook spelen ze lekker met de poppen en sjouwen ze met handtassen. Je moet niet vergeten dat je kind jou als rolmodel ziet en je dus gewoon na wilt doen. Veel ouders (vooral vaders) vinden het niet leuk hun zoon om te halen als hij een roze jurk aan heeft maar laat ze lekker bij ons uitleven als ze het thuis niet hebben. En volgens mij is het ook nog altijd zo dat je geen homo maakt maar dat je altijd al homo bent.
Ach gewoon geven,. Wat ik raar vind is dat een kind zo jong al in een hokje word geplaats.! Bah zeg! Op de peuterspeelzaalwaar k werkte.. waren er ook jongentjes die met roze nagelak rond liepen. en Meisjes met Auto's..! Mijn zoontje.. vind het ook prachtig, als ik voor de spiegel sta met mijn make-upjes.. dan wilt hij dat ook doen! Maar speelt ook veel met auto's
ik zou echt geen make up doos kopen, dan eerder smink, vond ik trouwens een goed idee. Daarbij zou ik het heel raar vinden als Mert nagellak op zijn nagels zou hebben. Nu is mert helemaal geen meisjes jongen, tis echt een jongen, speelt graag met auto's, voetbalt graag enz enz. Van mij zou mert best met poppen mogen spelen maar make up en nagellak nee dat vind ik niks.
Ik zou nooit dat soort meisjes achtig speelgoed geven. Maar vind het niet belachelijk als jij het wel wilt geven. Ik zou opzoek gaan naar dingen die er op lijken maar wat meer jongensachtig. Dus wilt hij een pop dan bijv. een mannelijke of stoere pop ofzo. inplaats van make up inderdaad smink ofzo. en als hij zich wilt verkleden dan in jongens kleding en niet in jurkjes.
hoi hoi een kind moet gewoon lekker kind kunnen zijn en daarmee kunnen spelen waar hij of zij mee wilt spelen altijd maar die etiqetten van mensen jeetje hoe creer je een homo sorry maar weten mensen nu nog niet dat je word geboren als homo en niet zo gemaakt kan worden dus hier ook destiney speelt graag met auto's lekker laten gaan en als nagéamo straks een roze kinderwagen wilt dan krijgt hij die heel simpel lekker laten spelen en geniet van hun spel groetjes nathalie
ik zie er geen probleem in, ik wou toen ik vroeger 5 was een tractor voor mijn verjaardag, en raad eens ik kreeg hem nog ook, ik speelde ook graag met jongens speelgoed, en mijn dochter doet precies hetzelfde hihihi
En wat dan nog als het wel een "homo" zou zijn. Als je kind maar gezond en gelukkig is. lijkt me veel belangrijker. En Isabella lijkt ook best wel geinteresseerd in een tractor. Als ze die buiten ziet wordt ze helemaal blij. Ik ga waarschijnlijk 1 voor haar halen voor Sinterklaas.
Mijn dochter heeft een speelgoedwerkbank gehad, vond ze fantastisch. Mijn zoontje speelde alsmaar met de poppen van zijn zussen en kreeg dus een pop voor zijn verjaardag en een buggy waar hij heel vaak mee loopt. Een zoontje van een vriendin van me is gek op prinsessen en verkleedt zich ook als prinses. Ik persoonlijk vind de reactie van jouw zus belachelijk! Ik zou heel erg boos worden van zo'n reactie. Als iets kindjes onzeker maakt is het de afkeuring van "volwassenen" (de aanhalingstekens omdat dit geen volwassen reactie is) In principe lacht jouw zus (een belangrijke volwassene) jouw zoontje uit. Ik merk zelfs dat ik nu al boos word. Succes met de situatie en volg je eigen weg en die van je zoontje! Groetjes, Didier en Lidwina
Ik vind er niet zoveel aan dat make-up en nagellak gedoe... Maar dat ligt niet aan het feit dat je een zoontje hebt, maar aan het feit dat de meeste make-upsetjes voor kinderen pure rommel zijn. Mijn stiefdochter van 9 wil ook zo graag, maar ze is er zwaar allergisch voor.(en dan nog zouden we liever niet hebben dat ze heel de tijd die crap op haar gezicht smeert) Ik vind 3 jaar gewoon dus erg jong voor zo'n dingen, zeker als ie er al meer heeft gehad.Maar dat is mijn mening. Schminkt lijkt me idd een iets betere optie!Is meestal ook veel makkelijker te verwijderen dan die make-up. Maar het maakt me eigenlijk niet zoveel uit dat het een jongen is.Al zou ik het zelf niet voor hem kopen. Maar hij mag dan heus wel met de make-up set van zus ofzo kliederen! Vind de opmerking van jouw zus wel heel erg grof!
ik denk dat je knulletje het gewoon ziet als shminken dat met makeup spelen. Toch leuk Elke dag zie je programma op ned 3 ( de knapper ) en daar doen ook jongetjes aan mee. Je kunt je kleine dan ook shmink geven of waterverf om op zijn of jouw gezicht te smeren als het je echt niet lekker zit dat ie met makeup speelt. Maar om op je vraag te komen. Mijn kleine is dol op autootjes en typisch jongens spullen. Maar, bij opa en oma heeft hij een poppenbuggy met een pop erin en dat vind ie fantastisch! En van ons krijgt ie met sinterklaas een keukentje Vind niet dat je een kleine typisch jongens of meisjes speelgoed moet opdringen omdat het zo hoord. De kleine kijkt alleen maar naar wat ie leuk vind en niet omdat het bij zijn geslacht past. En bedenk : ookal word ie misschien later homo, dat heeft niets te maken omdat ie vroeger met meisjesspeelgoed speelde. Dat zat dan al gewoon "in" hem. Daar is niks aan te doen. En dat kan je ook niet eruit krijgen of voorkomen door hem alleen met jongensspeelgoed te laten spelen.
Jullie bedoelen zoiets : Links mijn dochter en rechts zoonlief die gek is op roze en make-up. Zelfs knalgroene fluoriserende nagellak op zijn tenen is hem niet te gek. Elke woensdagmiddag staat hij stoer te doen op het voetbalveld, dus dat ook vind tie ook leuk ! Groetjes Monique
het maakt me ook echt niks uit hoor als zou blijken dat hij ook echt homo is. maar ik kan me wel echt boos maken om hoe mijn zus nu reageerd! hij krijgt dus wel echte kindermake-up, en geen schminck, is er ook heel makkelijk af te halen. hij speelt ook net zo graag met auto's en dino's, dus ik maak me nergens zorgen over. maar die reactie van mijn zus (en dit is niet haar enige) die stoort me wel!
Dat van die makeup of schmink moet je natuurlijk helemaal zelf weten! Maar ik snap me wel dat jeje stoort aan die opmerkingen van je zus! Vind het echt niet kunnen eigenlijk.
Ik snap sowieso niet dat het woord homo wordt genoemd, ik ga veel om met homo's en hun dragen echt geen make-up. Dat is meer voor de travestieten of mensen die verkeerd lichaam zijn geboren. En prima als mijn kind later een travestiet wilt zijn maar ik ga het nu dus niet aanmoedigen en hem nu zijn nagels roze lakken. ook al hebben ze geen benul van.
Het is toch leuk dat alle kinderen anders zijn en dat ze allemaal hun eigen voorkeursspeelgoed hebben. Lekker laten spelen!
Aan de eene kant willen ze mannen en vrouwen gelijk hebben. En aan de andere kant mogen ze niet met speelgoed van de andere sexe spelen. Make up your mind! Heb vroeger hele mooie en dure poppen gehad...maar deed er niks mee. Wist niet wat ik er mee moest eigenlijk. Knuffeldieren wel. Die waren lief en daar knuffelde ik mee. Maar ermee "poppen" (kleertjes aan of verzorgen oid) nee dat deed ik niet. Wat ik wel geweldig vond was die racebaan van mn neef. Elke keer als ik daar was vroeg ik of ik er mee mocht spelen. Maar mn neefje speelde liever met playmobile en dat vond ik saai. Maar als ik daar nou even mee speelde met hem dan gingen we daarna met de racebaan, zei hij. Nou je raad t al we speelden met de playmobile en ineens was t dan weer tijd om naar huis te gaan. Heb dat ding 1 x zien draaien (neefje was 3 a 4 jaar ouder en gehaaider ) Mijn eene zoontje (jongste) houd heel veel van autotjes. Alles met wielen was vanaf dat hij klein was helemaal te gek. Maar hij is ook gek op knuffeldieren en vroeger popte hij er wel mee (eten geven, kleertjes aan en uit doen etc) Mn oudste is helemaal n apart geval (volgens mensen zoals de zus van ts). Hij heeft een tijdje action mans gehad waar hij mee speelde alsof t barbies waren (aan kleden in verschillende outfitjes etc) en waarvan hij vond dat ze echt haar moesten hebben zodat hij ze kon kammen...Net toen die "jongens barbies" in de handel kwamen ...god hoe heten ze nou...net voor brats waren ze in de winkels, was hij uit gespeelt met action man. En dat waren nou net poppen met "echt haar" En toen hij weer wat ouder was is hij n jaar of 2 helemaal gek geweest van litlest petshop. Daar had hij vooral de hamstertjes en muisjes graag van en daar had hij voor zn verjaardag dus ook zon mooi roze huisje voor (en zeg nou zelf...die beestjes enzo...ENORM schattig toch? Alleen hij was toen een 8 jarig jongetje...) Trouwens...ik was vroeger helemaal weg van dinosaurussen! Nu nog trouwens...heb alleen mn grote verzameling plastike dino's maar aan mn zoon gegeven (die heeft er nu samen met die van hem n stuk of 80 ) Ik zeg altijd maar zo. Van jongens word tegenwoordig verwacht dat ze ook een deel van de verzorging en opvoeding van zowel dochters als zoons op zich nemen. Dus waarom niet met "meiden speelgoed" spelen dan? En van meiden word verwacht dat ze careere maken...misschien wel als hout bewerker of electricien. Dus waarom geen "jongens speelgoed"? En homo word je volgens mij niet hoor...dat ben je dan al vanaf je geboorte...maar dat is n andere discussie
ik zou het niet stimuleren door make-up of poppen te geven aan je zoon.. gaat vanzelf wel over en dan speelt hij weer met ballen, autootjes e.d.