Net wat @sillies zegt... Hij kan daar wel koffie kopen, maar die is blijkbaar niet zo lekker als hier in NL (of wat hij gewend is haha)
Ja is natuurlijk ook zo. Maar eigenlijk met alles wel... Ik vind het andersom trouwens ook, groenten/fruit in Nederland smaken m.i nu echt minder lekker (hoewel ze er wel weer zo perfect uitzien haha). Specerijen precies zo.
Goede kaas Kaassoufles Pindakaas Verschillende soorten hagelslag (hier staat hagelslag bij de gebak toppings...) Echte stroopwafels
Als Vlaamse koop ik als ik op vakantie ben in Nederland altijd meteen vla Verder vind ik ook die hagelslag met andere smaakjes typisch Nederlands. En stroopwafels. En poffertjes.
Oh ja dat klopt wel inderdaad, mijn schoonvader had ooit eens uit Nederland een pofferjespan aan mijn schoonzus gegeven. Die dacht dat het voor ei was
Zat ik bij mijn schoonmoeder aan te denken xD maar mijn vriend zei dat ze dat niet eens kent en het dan waarschijnlijk ook nooit zal gaan gebruiken hihi. wel heel leuk!
Ook Duitsland hier. Mijn buurvrouw keek me al raar aan toen ik hagelslag op de pannenkoeken deed. Mn buurjongetje vond het echt geweldig. Al zijn ze hier (Ruhrgebiet) nog best wel bekend met bepaalde dingen. Ik kan gewoon vla, best oke kaas, hagelslag, calve pindakaas en stroopwafels uit de supermarkt kopen. Denk dat dat in het zuiden minder is?
Vlokken! Ik heb die meegenomen toen voor mijn gastgezin in Frankrijk en dat we hagelslag aten wist ze wel van t cliché maar vlokken?? Ze gebruikte het gelijk voor het toetje haha, ze maakte heerlijke abrikozen taart en strooide daaroverheen de vlokken Pickwick vruchtenthee, ik vind de Duitse vruchtenthee zo anders. Dat is geen zwarte thee
Waar ik vandaan kom vind je helemaal NIKS Nederlands hahahahaha. Ik woon in Bayern. Niet zo ver van Oostenrijk.
Ik zag inderdaad in de supermarkt in Gronau ook gewoon hagelslag (de Ruijter) in de supermarkt... Stond dan wel op de bakafdeling maar was gewoon hetzelfde formaat pak als in Nederland, niet zo'n lullig taartversierings-formaat verpakking zeg maar.
In het noorden valt dat ook best tegen hoor.... hier geen vla, hagelslag (ja als taart topping) en calvé pindakaas hoor. Dat mag ik echt in NL gaan halen. Stroopwafels zo nu en dan bij de Holländische Wochen bij de Lidl