Wie weet er Keltische meisjesnamen die ook in Nederland gangbaar zijn en door de meesten eenvoudig uit te spreken zijn. Ik vind Siobhan zo ontzettend mooi, maar helaas, de uitspraak.. ik vind hem zo stoer en had echt een yes gevoel maar ik wil ook niet egoïstisch zijn en hem dan geven terwijl het kind hem dan altijd mag gaan spellen/ uitleggen hoe je het uitspreekt. Naast bovengenoemde naam vind ik alleen Jiska en Elin(e) leuk, maar ook bij deze 2 heb ik niet zo'n wauw gevoel als bij Siobhan. Ik hoop dat er andere namen zijn dienhet hierbij halen. Alvast bedankt voor de ideeën.
Sobian maar is misschien meer jongensnaam (vind ik siobhan ook trouwens) Elin en Jiska vind ik allebei mooi
Hoe spreek je Siobhan eigenlijk uit? Andere mogelijkheden: Birte Leane Maeryn Malise Ronja Mirit Rhoisyn Eilidh Errin
-Carlin -Alane -Channon -Ione -Qwin -Iden -Lesli -Isolde -Kiara -Meagan -Ashlin -Berit/Birgit -Genna -Maela -Selma -Yuna -Elsha -Marlis -Seanna -Morgan -Muriël -Nola -Deva -Idelisa -Fianna
Ik vind keltische namen ook zo mooi maar je moet inderdaad opletten dat het niet te gek word, ook al klinkt het goed. opties bij ons waren nog Freya / Freja / Freia Ida Oona Ilvi Umma Rina Ina Alva Nova Lena Leah (ik weet niet of ze allen keltsch zijn) Elin is mooi hoor
Chevon (sjevon) met een zachte o zeg maar,komt heel erg in de buut maar dit is een type geitenvlees , chavon
Dit zijn officiële spellingsvarianten (dus niet door mij zelf verzonnen ) van Siobhán : Chevonne Shavonne Shevaun Shevon Misschien is het een optie om een andere spelling te kiezen. andere suggesties : Mave - Maeve Neve Rowan Ailis Eadan Muriel Ysolt Lilias - Lileas Isla (aj-la)
Hm nou roep ik misschien iets stoms. Maar ik snap het oprecht niet zo goed. Het lijkt me als je geïnteresseerd bent in de Kelten, Keltische achtergrond enzo, dat je daar dan zelf veel van wilt weten en dus veel leest en bekijkt enzo. Dan kom je toch ook vanzelf namen tegen? Op een forum als dit loop je weinig kans dat mensen vanuit een zelfde passie of achtergrond dit soort info kunnen geven. Ze zoeken op google 'Keltische namen' en dat is 'm dan. Maar dan komt in je naamkeuze die interesse in die Keltische achtergrond toch echt totaal niet meer terug? Of ben ik nou zo raar? Ik zou iig via hier: https://en.wikipedia.org/wiki/Celts De achtergrondliteratuur in duiken via mythologie en geschiedenis Er zijn heel veel mooie namen te vinden die wat gemakkelijker uit te spreken zijn. Branwen, Rhiannon, Macha, bijvoorbeeld.
Je hoeft het niet te snappen. Als ik het zelf maar snap Dit is een namen pagina en dan zou niemand meer naar namen kunnen mogen vragen? Echt niet.
Ja tuurlijk mag dat, ik bedoel alleen, ik denk niet dat je heel veel betekenisvolle suggesties zult krijgen hier. Met een meer algemene vraag ("korte hollandse namen" ofzo) heb je denk ik meer kans; als het echt uit je eigen interesse is dan leidt die interesse je ws tot veel betere ideeën dan je hier zult krijgen. Of bijv op een forum als dit: Celtic Studies - The Druid Grove