Altijd leuk, nieuwe bank uitzoeken. Maar sjee de zoektocht! Tips advies en linkjes gezocht dus. . Het eisenpakket: - Hoekbank, liefst U-bank - Grooooot. Veel kinderen je weet toch. - Toch ook niet breder dan 3m. (Oké geen harde eis, desnoods gooi ik de hele woonkamer om) - Vochtafstotend of PU leer - Wel beetje kwaliteit, budget voor A-merken is er niet maar moet ook niet binnen 3 jaar kapot zijn - Budget rond de 1700 euro - Beetje strak, “industrieel”, geen losse (rug)kussens, geen chesterfield of knoopjes/naden. - Tweekleurig is leuk, hoeft niet. - Niet te donker. Crème, mokka, geen “koude” tint (grijs of antraciet). Ben benieuwd of jullie nog pareltjes kunnen vinden die ik nog niet gezien heb.
Thanks! Wat zou een alternatief zijn? Er zijn ook zoveel soorten stoffen bekleding... Geen idee wat het verschil is allemaal. En echt leer valt toch echt buiten budget.
Ok, wel iets buiten je budget, maar het is dus niet perse zo dat leer te duur is: https://www.ikea.com/nl/nl/p/landskrona-hoekbank-6-zits-met-chaise-longue-grann-bomstad-grijsgroen-hout-s79275727/ Verder heb ik (behalve groot ) niet echt gezocht op je eisenpakket, ik dacht gewoon dat ik wel leer had gezien binnen je budget, vandaar.
Thanks! Idd buiten budget en de knoopjes haha. Maar begrijp je punt! Is Ikea wel een beetje duurzaam dan?
Wij gaan binnenkort voor Ikea Kivik. Die we nu hebben is ook Kivik, maar dan 3 zits en leer, is een heerlijke bank, lekker diep en zit na nu +/- 6 jaar nog steeds lekker, vandaar dat we weer voor een Kivik gaan.
Mooi inderdaad! Jammer van de losse kussens... En ook niet echt een kleur die me kan bekoren. Negenpersoons en binnen budget, was mooi geweest.
Ik heb begrepen van wel. Zelf vinden we ikea banken niet geweldig, mijn man heeft een keer gekeken en gezeten, maar kon er niet slagen. Maar we hebben dan ook een dure smaak en een groter budget, we hebben wel een nieuwe bank nodig. Kijk ook eens bij Montel, die hebben wel een goede prijs-kwaliteit verhouding en soms wel mooie aanbiedingen. Ook bij Eijerkamp hebben ze betaalbare merken ertussen. Het is nu wel een lastig moment natuurlijk, want het is toch een stuk fijner als je uitgebreid kunt gaan proefzitten en rondkijken.
Wij hebben een bank gehad van seats and sofa. 1500 euro, grote u vorm met stof. Die heeft heel lang mee gegaan! Hoefde zelfs niet eens weg maar ja nieuw huis, nieuwe bank...iets met luxe Nieuwe bank van berden, 1500 euro, nep leer maar echt de grootste fout mijn leven qua meubels! Nooit meer! Stof zie je alles op, ook na inspuiten enz. Bank zelf is heel instabiel. Heb al 4x iemand hier gehad voor m te maken (garantie pakket hadden we erbij genomen, doen we anders nooit maar nu dus heel blij mee!) Let goed op de poten bij een nieuwe bank, breedt en zwaar. Zorg ervoor dat de bank geen extra plastic poten heeft. Die breken al af als je er perongeluk tegen aan stof zuigt. Geen losse kussens maar vaste en wat steviger. Ze zakken toch altijd wat in. Dan kun je het beste in het begin wat steviger doen. Ik zou toch voor dikker stof gaan ipv nep leer. Qua kleur hebben we nu donkerder bruin, zie je dus alles op. Oh en een hogere bank met goede zit vlakken is ook beter dan diepere kussens met lig functie. Je gaat dan automatisch heel erg hangen op de bank en zo gaan de kussens nog meer verkreukelen enz. Maar dat is meer met losse kussens. Mijn gratis tips die 1500 euro miskoop kunnen besparen Ps wij hadden de canada u bank van seats and sofa. Ook heerlijk hoog. Stof en indeling is genoeg om uit te kiezen
https://www.prontowonen.nl/hoekbank-bellanti-10314595.html Deze is verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen en ook in leer. Ik heb geen idee hoe ze zitten, maar ik dacht dat ik eerder wel positieve dingen had gelezen over pronto. Ik zou nog wel even zelf op onderzoek gaan wat betreft de kwaliteit, maar hier heb je wel veel keus binnen budget.
Wij willen deze alleen dan de grootste versie. https://www.goossenswonen.nl/p/goossens-hoekbank-jim-grijs-microvezel/71556/
Dank je! Ik vind de Boston van Seats en Sofas een mooie bank. Durf alleen niet bij die winkel te kopen, bang een miskoop te begaan. Overige tips sla ik even op!! Super!
Pronto vinden wij ook heel fijn. Elk model wat er staat is er vaak in meerdere uitvoeringen en diverse soorten stof/leer. Wat er in de winkel staat is dus maar een klein deel van het assortiment. Wij hebben ook 2 banken van Pronto en zijn tot op heden erg tevreden. En het prijsniveau is er prettig.
Bij iedere winkel kun je een miskoop maken wij dus bij een hele dure winkel met man in pak. Je moet wel door de gladde praatjes van de verkopers heen kijken bij seats and sofa en ze afkappen wanneer je verder wilt kijken want het zijn doordrammers. En echt goed de bank bekijken en testen. Gewoon gaan liggen enz. Maar dat doe ik dus nu echt overal.
Dat had ik ook, maar inmiddels al weer 2 jaar tevreden met onze bank. Voordeel je kan sowieso tot 25% van het bedrag er af krijgen en vaak nog wel wat meer
Wij hebben deze van Montel, ik dacht 2.000 euro. Hij is gezinsproof Het is belangrijk dat je naar een echte banken winkel gaat en niet naar een winkel die OOK banken heeft zoals bijv Rivièra Maison.
Hier ook pronto fan. Deze staat op ons wensenlijstje. Omdat het elementen zijn kun je hem zelf samenstellen. En dus ook verschillende kleuren kiezen. Veel materiaal keuze. https://www.prontowonen.nl/hoekbank-baricci-10300464.html
Bij Pronto! En het fijne daar is dat je je bank helemaal zelf samen kunt stellen ( pootjes, vullingen ect ect ) Wij waren rond de €2100 kwijt ( bank en stoel ) wel stof en losse kussens maar je kunt ook vaste kussens nemen ( deze hebben mijn ouders )