Putty uit vest krijgen?

Discussie in 'De lounge' gestart door jomay, 27 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Mijn zoontje heeft laatst zijn putty, je weet wel dat slijmerige kneedspul op de bank laten slingeren en nu zit er heel veel gifgroene putty op mijn (dure) wollen vest...:mad:
    Is er zo niet af te krijgen, het zit er helemaal in vastgekoekt....
    Iemand ervaring met dit er uit krijgen?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Volgens mij krijg je die troep nergens meer uit

3. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Dat weiger ik nog even te geloven...;):(
    Anyone?

DQueen vindt dit leuk.
  4. DQueen

DQueen Niet meer actief

Jawel zoon had dat op zijn slaapkamer in zijn bank, vloerbedekking en dure beddengoed. Hier heb ik het weg gekregen door te laten weken in azijn.

5. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.504
    8.425
    113
    Ik volg, vieze rotzooi :mad:

6. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.016
    2.377
    113
    In mijn bank had ik glitterzooi slijm. Flink met de stoomspuit er op. Niet helemaal weg maar meeste wel. Nooooooit weer die troep in mijn huis

7. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Okee, pure azijn? Kan dat op wol denk je? Nouja niet dat er nog veel meer dan dit mis kan gaan. Dank, ga het proberen

8. DQueen

DQueen Niet meer actief

ja pure azijn echt een paar uurtjes goed laten weken en daarna op een wolwasprogramma wassen! Ik heb het dekbed van mijn zoon 2x zo moeten behandelen maar alles was eruit daarna. Normaal had ik een dekbedovertrek weggegooid en het niet eens geprobeerd maar dit was net een dure van 120 euro en vond het zo zonde dat ik ben gaan googelen naar tips en het werkte ook nog eens.

Edit. gewoon natuurazijn geen schoonmaak azijn.

9. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    In de vriezer leggen en er dan af krabben of t laat vanzelf los?

10. DQueen

DQueen Niet meer actief

denk dat je de wol structuur beschadigt dan?

11. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Ik dacht ook de vriezer!

birds86 vindt dit leuk.
  12. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Weet ik niet eigenlijk maar met kauwgom zeggen ze t zelfde dus daarom dacht ik aan de vriezer. Eerst de stukken eruit halen en dan in de zon laten ontdooien, zoiets dacht ik. En daarna in wasmachine op wol programma

13. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.398
    113
    Vrouw
    Broek
    Nope! De enige manier is met alcohol. Van die pure bij de drogist! Daarmee insmeren en dan poets je het er zo uit.

Wij hadden t in onze nieuwe stoffen bank :cry: maar alles is eruit, je ziet er niks meer van. Zal eens kijken of ik nog een foto heb van het drama.

14. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Wat een shit spul is dat! Kreeg de neiging om de producent aan te klagen :mad: Mijn zoon had zijn kleren helemaal onder zitten. En net toen hij zijn duurste kleding aanhad. T-shirt, sweater en nieuwe jeans. Ik heb het er nog steeds niet helemaal vanaf.

15. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Producent aanklagen? Waarom? Jij laat ‘m met zijn duurste kleding ermee spelen...

‘t Is rotzooi, daarom hier geen putty en slijm meer maar gewoon met playdoh aan tafel ;)

DQueen vindt dit leuk.
  16. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Ik kende dat spul helemaal niet. Omdat het voor kinderen is was mijn verwachting dan ook dat het eenvoudig te verwijderen is. Iets met aannames he :confused:

17. Prikje

Prikje Actief lid

18 dec 2017
    221
    81
    28
    Vrouw
    Hier ook een vloerbedekking onder de slijm/putty!!!

Ik heb het schoongemaakt met gewone azijn, geen verkleuring in de vloerbedekking te zien na afloop (zat in dat dikke vloerbedekking).

DQueen vindt dit leuk.
  18. maaike3

maaike3 Bekend lid

31 aug 2009
    772
    255
    63
    hier zit het op het plafon. kijk mama het hangt
    OMG

loetje en Ysabella vinden dit leuk.
  19. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Mijn buurmeisje die zelf ook slijm maakt enzo. Maakt ook wel eens vlekken. Dan moet ze het er zelf uithalen. Ze zweert bij lenzen vloeistof (gewoon van de action)

20. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Dat zelfgemaakte slijm is wat anders dan die kleiachtige putty.
    Ik heb dankzij jullie tips mijn vest in azijn laten weken. Het wordt wel iets minder maar nog steeds zit er veel op. Het helpt ook niet dat het een grofgebreid pluizig vest is waar het in zit. Als ik er op ga boenen en het er uit probeer te plukken gaat de stof kapot. Durf het ook niet in de wasmachine te doen want dan zit die troep in mijn wasmachine...:mad:

DQueen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina