Typische klachten

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Vergietje, Jul 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vergietje

Vergietje Nieuw lid

Mar 17, 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedenavond,

Graag wil ik jullie advies ivm het volgende;

Ik ben van mijn 2e kindje in verwachting en ben ruim 22 weken zwanger. Afgelopen dinsdag was ik niet heel erg fit en had ik een klein beetje last van spiepijn in mijn billen. Ik maakte mij geen zorgen, hoort erbij weet ik nog. Wel had ik een zeer pijnlijk gevoel in mijn rechterpols, onverklaarbaar eigenlijk.. kon bijvoorbeeld de handrem van mijn fiets niet meer inknijpen.. eerder vervelend dan pijnlijk.

Woensdagochtend was ik echter nog steeds niet *helemaal lekker*, zo'n gevoel dat er een griepje dwarszat. Het lopen ging moeilijk(er), nog steeds last van spierpijn in billen - bekken (kon het niet echt plaatsen, maar het was wel dat gebied) en nu deden beiden polsen pijn. Ik werk trouwens 2 dagen (dinsdag en woensdag)
    Woensdag verliep de dag slechter en slechter.. heel moe, en het lopen ging steeds slechter, ook koud/warm e.d. Ook ontstond er spierpijn in mijn buik en in de achterkant van mijn bovenbenen. Thuis direct op de bank gaan slapen, warme douche en moeilijk lopend naar bed.

woensdagnacht en donderdagochtend was een ramp! Ik kon niets. Mijn benen niet optillen, niet uit bed komen, ik had ontzettende pijn in ál mijn gewrichten en spieren. Zelfs in mijn vingers, handen, armen, schouders en die achterkant van de bovenbenen. Ik kon bijna niet lopen en zakken op de wc en weer omhoog ging niet zonder het laten van enige tranen. Iets later op de dag ging het iets beter, maar ik had pijn.

Vrijdag was de pijn in de billen-bekken dragelijker en minder geworden, maar de pijn in handen, vingers en de achterkant van de bovenbenen was nog steeds heel erg. Wederom na het wakker worden / liggen of zitten duurde het lang voordat het weer beter ging.

Dit weekend ging het allemaal wel weer wat beter, kon ook met mijn man en kind naar buiten en boodschappen halen, maar wat opviel; ik had heel snel last van mijn buik. Het voelt zwaar, krampachtig.. net of ik al heel ver in de zwangerschap ben. Wellicht harde buiken. Ik had hier bij mijn 1e kind weinig tot geen last van en al helemaal niet zo vroeg in de zwangerschap.
    Nu moet ik morgen een ochtend extra werken en dan weer 2 volle dagen, ik weet niet of mijn zithouding die pijn veroorzaakt. zal dit bekkeninstabiliteit zijn of moet ik dan nu nog pijn in de bekken hebben ?
    Zou het kunnen dat ik te lang op mijn rug geslapen heb en daarbij zenuwen of bloedvaten heb afgekneld ? Zijn dit typische klachten? Ik ben mij niet bewust van het liggen op de rug.. eerder lag ik wel vaak zo, maar omdat dan de kleine zo schopt ga ik al vanaf het begin op mijn zij liggen.
    Zou het een teken zijn dat ik te weinig water drink of te weinig melk ?

Of is er wellicht iets anders aan de hand ? Ik maak mij wel zorgen, mijn man ook, want die is ook verbaasd dat ik deze keer zo vroeg zoveel klachten heb en ook opeens!! Momenteel doet mijn buik ook *pijn*.. stofzuigen sla ik maar over en tillen van mijn kindje ( 2 jaar) probeer ik zo kreatief te omzuilen..

Misschien had ik direct de vk moeten bellen of huisarts, maar ik had de hoop dat het óf bij een griepje hoorde (dat bleef uit) of dat het enkel een teken was dat het rustig aan moest doen en wel overging..

Het is dus stukken minder en hopelijk blijft het hier bij, maar ik zou wel graag willen weten of meerdere mensen hier last van hebben en wat het dan zou kunnen zijn.

Alvast bedankt voor de reactie.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Ik denk dat het een combinatie is geweest van een griep en toch ook bekkenklachten.
    De klachten ontstaan niet van te lang op je rug liggen, het komt door het verweken van je bekken onder invloed van hormonen.

Doordat je niet lekker was, is je energie ook een stuk minder waardoor je buik veel zwaarder aan kan voelen. Dit moet verdwijnen als je je beter gaat voelen, zo niet even bellen met je eigen verloskundige

Groetjes Ineke

Share This Page