Hoi Meiden, Ik heb een vraag. Wij gaan binnenkort op vakantie naar Brabant. Naar Oosterhout om precies te zijn. Daar zitten we dus dicht bij Breda, en ook bij Tilburg dus. Maar wat is nou een echt typische lekkernij voor die streek? Waarvan je zegt, dat moet je echt proberen! Dus kom maar op met die tips!
Aah naar de katjeskelder toevallig? Mijn schoonouders wonen in Oosterhout en ik weet dat ze daar veel worstenbroodjes eten. Volgens mij is dat wel iets Brabants. Ik vind t niet lekker hoor...
Als je een uitstapje naar den bosch overweegt dan zeker een Bossche bol gaan eten van Jan de groot! Erg leuke stad trouwens...zeker een bezoekje waard!! En uiteraard lekkere Brabantse worstenbroodjes...mjammie
Udenhoutse Broeder!!!!! Heerlijk is dat een soort krentenbrood met een goddelijke vulling erin bakkerij besselink
Het is inderdaad best machtig maar niet zo machtig dat je een zwaar gevoel hebt en eigenlijk rest van de dag niks meer hoeft. Als je een stuk eet wat net zo groot is als een stuk gebak ofzo heb je gewoon normaal genoeg. Klinkt vaag dit zeg haha
Mooie Keetje.. Kun je bij de bakker kopen. Is een soort van krentenbrood met appel. Erg lekker. En dat is typisch Oosterhouts.
Harde eierkoeken. In het noorden worden alleen de zachte verkocht. In het zuiden heb je bij de bakker heerlijke harde eierkoeken.
Is dat zo?!? Is dat echt iets wat ze alleen in het zuiden verkopen?? Ik kom ook uit de buurt van Oosterhout, dus ja.... ook in de buurt van die lekkere harde eierkoeken! (brosse eierkoeken) Maar nooit geweten dat dat alleen hier verkocht wordt
Idem hier woon daar om de hoek maar voor alles wat we hier eten is hier normaal dus op de Brabantse worstenbroodjes na zou ik het ook niet durven zeggen