Typische trekjes van jouw huisdier

Discussie in 'De lounge' gestart door Kristel86, 10 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Mijn konijntje liep altijd rondjes om me heen.:D

Tot ie een vriendinnetje kreeg. ;)

2. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Leuk he? Dat kunnen die van mij ook op commando, zitten en opzitten om een snoepje uit mijn hand te pakken. Echt leuk!

En tv kijken doen ze hier ook. Het liefst Animal Planet of een Natuurdocumentaire, de rest interesseert ze niet zo. En als er dan een dier het beeld uit rent gaan ze naast en achter de tv kijken, echt hilarisch.

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Sam (1 van mijn 3 katten) heeft een aantal rare dingen:
    - hij is net een grote baby, ik kan 'm ook echt als een baby optillen. Dan ligt ie dus op zijn rug in mijn armen;
    - als ik 'm aai en hij vindt het heeeeel erg lekker, dan gaat ie kwijlen, en niet een beetje, nee joh, met druppels tegelijk komt het uit zijn bek;
    - soms wordt ie ineens wild. Dan gaat hij heel hard door het hele huis rennen en op het eind gaat ie dan "housen". Housen is dat ie met zijn voorpootjes omstebeurt over de grond glijdt, zijn achterlijf houdt ie dan stil, net zoals ze in de jaren 80 danste zeg maar. Ik kan het niet goed uitleggen, maar het is echt TE grappig :D.

4. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Oh, dus daar blijven mijn sokken ;) Wat leuk, een kat die sokken spaart!

Onze dikkerd (die van de verborgen brokjes) ging als kitten in schalen en borden liggen en duwde zich dan met schaal en al van de tafel of de vensterbank af. Resultaat: kapotte schaal en een blije kat.

Hij komt ook knuffels geven als ik op de bank lig, met beide voorpoten om me heen geslagen komt 'ie lepeltje-lepeltje liggen. En dan moet het baasje echt niet komen storen :D.

We hebben ook wel een heel leuk ras, Maine Coons... dat is soort kruising tussen een hond (qua karakter) en een kat. Het lijkt een beetje op een uit de kluiten gegroeide bever.

5. matje

matje Niet meer actief

trekjes van onze hond zijn vooral boeren! heel hard!
    slapen...... zo'n 80% van de dag.
    en showen met zijn koeken.... als wij weggaan krijgt hij 2 koeken in zijn mand.
    als we dan terug komen liggen ze er nog, dan pakt ie ze op en laat ze aan iedereen zien die op dat moment in huis is.
    wild kwispelend met zijn krulstaart.
    als je dan gezegd hebt 'wat heb jij een mooie lekkere koek'dan gaat ie hem rustig op zitten eten.
    pfff gek beest hahaha

6. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    1 van mijn katten doet altijd de laden van de kast, keuken open en gaat daar in liggen. broerlief doet dan het deurtje weer dicht. vinden ze helemaal geweldig dat de baasjes zich dan een breuk zoeken. zelfs voor snoepjes komt ie4 dan niet tevoorschijn.

7. tanja8

tanja8 Niet meer actief

onze poes kiwi die haalt zodra wij ook maar 5 minuten weg zijn allemaal was van boven naar beneden, dit doet ze luidt mauwend. Dit doet ze ook als we bijvoorbeeld haar even inde gang op sluiten, dan ligt er weer vanalles beneden. hahaha dom beest.

8. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Haha, ik lig in een deuk om jullie leuke maffe huisdieren. :D

Hier hebben wij ook een gekke hond rondlopen, een kruising met een Shi-Tsu en Malteser.
    Als ie moet poepen, loopt ie eerst al met gebogen ruggetje, en moet ie eerst een paar keer op en neer lopen, voordat ie echt gaat zitten poepen. Is ie klaar, moet ie er altijd nog even aan staan ruiken. Hij poept ook altijd 2 keer, omdat ie zichzelf niet de tijd gunt om fatsoenlijk te poepen.
    En met een kluifje of ander hard snoep/koek loopt ie eerst heel lang mee rond, en piepen dat ie dan doet. Als je dan zegt: "Oooh wat is ie toch zielig he!", gaat ie alleen nog maar harder piepen. Je mag het dan ook niet afpakken, want dan loopt ie bij je weg, om het vervolgens ergens te 'begraven'. Heb op de gekste plekken al kluiven gevonden. :D

Pff, en zo kan ik wel blijven doorgaan over dat schattige ding van ons haha.

9. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Leuk al die verhalen!!
    Wij hebben 2 honden.Tessa is een podenco kruising en Kenzo
    is een Alaska Malamute.Beiden slapen ze in een rare houding.
    Tessa slaapt vaak met haar poten stokstijf de lucht in.;)
    Verder heeft ze vaak commentaar als je tegen haar praat
    en praat ze gezellig terug.Klinkt trouwens erg grappig.:D

Kenzo houd als hij slaapt met zijn voorpoten altijd zijn achterpoot
    vast alsof hij bang is dat die poot er ineens vandoor gaat.:D
    Verder laat hij tijdens het slapen vaak zijn tandjes zien.
    Nou tanden dan ....de hond is 50 kilo en groot maar ja...;)

Verder drinkt hij als hij hoort dat hij wordt uitgelaten in 1 ruk zijn
    water bak leeg.Zal wel iets zijn wat sledehonden doen...?

10. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Duitsland
    Hier een foto van Tessa met poten in de lucht terwijl ze slaapt.:D

11. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Duitsland
    Smile.....in je slaap.....!!!!!:D

12. Tamale

Tamale Niet meer actief

Haha Wat leuk om allemaal te lezen!

Onze kater joep heeft veeel rare trekjes!
    Als hij hoort dat je thee zet, staat meneer al bij de theedoos te wachten totdat hij even aan het zakje mag ruiken..

Als er bier word gedronken, en hij hoord alleen nog maar het flesje rinkelen begintie heeeel hard te miauwen omdattie graag met de bierdopjes speelt! ;)

Propjes, dopjes enz.. Hij brengt het allemaal terug, legt het voor je neer, gaat zitten en kijkt je dan net zo lang aan totdat je het weer weg gooit.
    Een apporteer kat! :D

Ook als hij iets gaat doen wat niet mag, laat hij dit altijd even weten door heel appart, en chaggerijnig te miauwen..
    Zodat wij meteen weten dat we in de benen moeten! Wel handig opzicht!

13. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Wat een prachtige hond is Kenzo!!
    Zo een hond heb ik altijd zo graag gewild, en wil ik nog steeds heel graag....ooit...;)

14. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Wat een prachtbeest!!!

15. Tamale

Tamale Niet meer actief

Oja,.. Als er iemand op bezoek komt..
    MOET en ZAL meneer aandacht krijgen, en gaattie altijd zo op zn rug liggen om lekker geaait te worden..:D

16. Tamale

Tamale Niet meer actief

Nessy wat een mooie honden!! En geweldige fotos! Haha!

17. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Hahaha leuk topic!

Maarre...ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen...

- Onze katten zijn de dikke en de dunne (letterlijk). Bij de een denken ze dat ze anorexia heeft, en de ander krijgt weer teveel.
    - Sammie is niet echt een knuffelkat, maar als ze even aandacht wil hebben, komt ze hard naar ons toe gerend, komt met 2 pootjes op de bank staat onder een luid "prrrrr", aai over de koppie...en ze rent weer hard weg.
    - Met Gijs kun je hele gesprekken voeren, als je tegen hem praat, miauwt hij gewoon terug alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
    - Als wij 's avonds de televisie uitzetten, weten de katten dat het etenstijd is. Ze springen op uit hun diepe slaap en rennen als een gek naar de keuken (en dan gaat alleen maar de televisie uit!!)
    - Gijs luisterd heel erg goed naar zijn eigen naam. Je hoeft alleen maar Gijs te zeggen en hij staat al naast je of begint te mauwen. Ook kent hij het woordje kaas :(
    - Sammie heeft haar gekke uurtjes, rent door de buurt als een bezetene, springt overal in en klimt in no time in een boom.
    - Als Sammie niet naar buiten mag, gaat ze expres zitten klieren, in de stoelen hangen etc....*zucht*.
    - Gijs wil dolgraag bij ons op bed liggen, maar omdat hij zo verhaard, willen we dit niet meer. Hij weet dit dondersgoed, als hij al op bed staat en we roepen "Gijsss", gaat hij heel snel liggen, kop op bed en doet hij alsof hij slaapt! En als je hem er dan wil af tillen/duwen. Dan maakt hij zich helemaal zwaar of hij schiet van het bed af en verdwijnt onder het bed.

Ja we hebben rare beestjes hier in huis.....maarre je weet wat ze zeggen; Dieren gaan op hun baasjes lijken ;)

18. Tamale

Tamale Niet meer actief

Hahah geweldig moonlight!!
    De verhalen over jullie Gijs, lijken verrekte veel op onze Joep..
    :D geweldig he.

19. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Duitsland
    hahaha....geweldige foto!! :D

20. MyLovely

MyLovely Niet meer actief

Onze hond verzamelt op zaterdagochtend als wij uitslapen (we wonen in een flatje) als zijn speelgoed in onze slaapkamer en gaat er vervolgens als een koning tussen zitten om te liggen spelen...

en hij houdt van van het balkon naar beneden kijken, daar kan hij uren mee zoet zijn...

Deel Deze Pagina