De titel zegt het al. Welke verzekeringen heb je (of voor je hele gezin)? En welke verzekeringen vind je echt noodzakelijk? Hier: -Ziektekostenverzekering uiteraard -uitvaartverzekering voor mij en me zoontje -aansprakelijkheidsverzekering -inboedelverzekering -wa+ voor de auto Ik zit er over na te denken om de inboedel en aansprakelijkheidsverzekering te schrappen. Hoor vaak verhalen dat je voor de inboedel alle bonnen enzo moet bewaren (die heb ik tog niet meer). en ik ben erg voorzichtig en denk niet dat ik een aansprakelijkheidsverzekering nodig ben. bovendien kosten me die 2 per maand best veel. Maarja, hoe denken jullie hier over??
Eens even denken. Wij hebben: WA verzekering Inboedelverzekering Opstalverzekering Ziektekostenverzekering Gezinsrechtsbijstand WA+ autoverzekering Brommerverzekering WA Volgens mij heb ik zo alles. Ik zou echt mijn inboedelverzekering niet beeïndigen hoor. Wij zijn pas gewisseld van verzekering en toen bleek dat we te laag verzekerd waren voor de inboedel. Ik heb niet eerder gehoord dat je bonnen moet bewaren. Wat als je huis in de fik vliegt. Ben je toch ook je bonnetjes kwijt?
Geen aansprakelijkheidsverzekering? Oei, dat zou ik niet durven, zeker niet met die kleine! Ik weet wel een leuk verhaal over een buurjongetje die 5 auto's in de straat onder handen heeft genomen met schroevendraaier...Hmmmm, is niet grappig als je dat zelf moet betalen! Een ongeluk zit altijd in een klein hoekje, hoe voorzichtig je ook bent!
O ja, als je een woning huurt, is een aansprakelijkheidsverzekering verplicht. En vooral met kleine kinderen lijkt het me handig als je toch zo'n verzekering hebt. Als ze iets bij een ander slopen, dan kan je volgens mij die verzekering gebruiken.
Ja okee dat is ook weer zo. Maar wat ik wel zo raar vind, toen ik de verzekering nam die mevrouw zei van: ja stel je voor dat je het gas aan laat staan en je huis gaat in de brand, dan ben je dus verzekerd. Maar dan lees ik later in de voorwaarden dat als bij onderzoek (door de brandweer bijv.) blijkt dat het je eigen fout is, dat er dan niks uitbetaald word. Dus ja, wanneer nou wel en wanneer weer niet
Ik weet niet of dat wel klopt, want toevallig een aantal weken geleden is bij een vriendin van mijn schoonzus brand ontstaan op zolder. Door het bluswater, rook, en vuur was alles, echt alles in het hele huis onbruikbaar en moest alles van kleding tot meubels, vloeren e.d. worden weggegooid. Schuld van een van haar dochters. Alle schade is door de verzekering uitbetaald en ze hebben alles nieuw mogen kopen.
Misschien is het een idee om een afspraak te maken met een verzekeringsadviseur? Die kunnen je vaak goed uitleggen wat er wel en niet verzekerd is en kijkt meteen of je geen verzekeringen hebt die je beter voor een andere kan inruilen. Dat kost niets en misschien wordt het dan wat duidelijker... En wij waren bijna 20 euro per maand goedkoper uit voor dezelfde verzekeringen maar bij een andere organisatie. Dat is toch snel 240 euro in het jaar! En hun regelen alles voor je mocht er iets gebeuren!
Hmm, ja dat moet ik misschien maar eens gaan doen. Ik heb geen flauw idee waar ik allemaal voor verzekerd ben..
ziektekosten uitvaart auto motor scooter opstal inboedel aansprakelijkheid doorlopende reisverzekering arbeidsongeschiktheid Ik betaal me blauw
-zorgverzekering -woonverzekering (incl inboedel en aansprakelijkheidsverzekering) -autoverzekering -overlijdensrisicoverzekering voor mij (dus alleen ik krijg uitgekeerd als mijn man zou komen te overlijden, andersom niet) -doorlopende reisverzekering voor mijn man (zit meerdere malen per jaar in het buitenland voor zijn werk, anders hadden we hem niet)
Ziektekostenverzekering uitvaartverzekering voor mij en mn dochters aansprakelijkheidsverzekering inboedelverzekering brandverzekering wa verzekering en de auto's een doorleefplan met een erfenis voor mijn dochters en ikzelf heb nog een combinatie verzekering met een spaarplan meegekregen vanuit mijn ouderlijk huis die vanaf mijn geboorte loopt... en bij een bepaalde leeftijd wordt er een groot bedrag uitgekeerd en je begravenis wordt ervan betaald later... plus nog wat extra centen voor mijn erfgenamen... mijn kinderen en man dus... poe best veel als ik dat zo zie...
ziektekosten inboedel woning/opstal aansprakelijkheid auto doorlopende reis uitvaart en via t werk nog voor arbeidsongeschiktheid
Is dat volledig of alleen bij gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid? Mijn man alleen bij gedeeltelijk nml.
zorgverzekering aansprakelijkheidsverzekering uitvaartverzekering levensverzekering inboedelverzekering auto verzekering wa++ (ja 2 plusjes ) doorlopende reis ( gaan minimaal 2 keer per jaar weg en komen iedere week in duitsland) rechtsbijstand dat was tie wel volgens mij.
ohja ook nog een doorlopende reisverzekering.... en lid van de anwb.... altijd handig die gele vrienden..
@merijn: mijn man moet ook wel eens naar buitenland voor zijn werk, maar werkgever regelt dan reisverzekering, kan dat bij jullie ook niet dan scheelt een hoop geld of is mijn man nu niet goed verzekert, vroeg me dit namelijk af toen ik dat van jou las.
Uitvaart Man Uitvaart Ikzelf Uitvaart Jamal auto verzekering 1 auto verzekering 2 WA Opstal Rechtbijstand Doorlopende reisverzekering Inboedel Ziektekosten En verder nog dingen die bij de hypotheek horen
Ziektekosten Inboedel Opstal Begravenis Aansprakelijkheid Overlijdensrisicoverzekering (bij overlijden van 1 van ons wordt hypotheek voor de helft ingelost). Rechtsbijstand
Ziektekostenverzekering Inboedel- en opstalverzekering Aansprakelijkheidsverzekering WA + cascoverzekering voor auto
Goede vraag, ik heb het even gevraagd Mijn man kan inderdaad ook een reisverzekering via zijn werk krijgen, maar dat is niet handig als je aan je zakenreis ook een dag voor eigen plezier vastplakt. Dan krijg je namelijk dat je opeens toch niet bent verzekerd omdat dit niet mag. Vandaar dat ie heeft besloten zelf een doorlopende reisverzekering af te sluiten.