Waar zijn jullie allemaal voor verzekerd?

Discussie in 'De lounge' gestart door Noushka, 13 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    De titel zegt het al. Welke verzekeringen heb je (of voor je hele gezin)? En welke verzekeringen vind je echt noodzakelijk?

Hier:
    -Ziektekostenverzekering uiteraard
    -uitvaartverzekering voor mij en me zoontje
    -aansprakelijkheidsverzekering
    -inboedelverzekering
    -wa+ voor de auto

Ik zit er over na te denken om de inboedel en aansprakelijkheidsverzekering te schrappen. Hoor vaak verhalen dat je voor de inboedel alle bonnen enzo moet bewaren (die heb ik tog niet meer). en ik ben erg voorzichtig en denk niet dat ik een aansprakelijkheidsverzekering nodig ben. bovendien kosten me die 2 per maand best veel.

Maarja, hoe denken jullie hier over??

2. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Eens even denken. Wij hebben:

WA verzekering
    Inboedelverzekering
    Opstalverzekering
    Ziektekostenverzekering
    Gezinsrechtsbijstand
    WA+ autoverzekering
    Brommerverzekering WA

Volgens mij heb ik zo alles.

Ik zou echt mijn inboedelverzekering niet beeïndigen hoor. Wij zijn pas gewisseld van verzekering en toen bleek dat we te laag verzekerd waren voor de inboedel. Ik heb niet eerder gehoord dat je bonnen moet bewaren. Wat als je huis in de fik vliegt. Ben je toch ook je bonnetjes kwijt?

3. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Geen aansprakelijkheidsverzekering? Oei, dat zou ik niet durven, zeker niet met die kleine! Ik weet wel een leuk verhaal over een buurjongetje die 5 auto's in de straat onder handen heeft genomen met schroevendraaier...Hmmmm, is niet grappig als je dat zelf moet betalen! Een ongeluk zit altijd in een klein hoekje, hoe voorzichtig je ook bent!

4. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    O ja, als je een woning huurt, is een aansprakelijkheidsverzekering verplicht. En vooral met kleine kinderen lijkt het me handig als je toch zo'n verzekering hebt. Als ze iets bij een ander slopen, dan kan je volgens mij die verzekering gebruiken.

5. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Ja okee dat is ook weer zo. Maar wat ik wel zo raar vind, toen ik de verzekering nam die mevrouw zei van: ja stel je voor dat je het gas aan laat staan en je huis gaat in de brand, dan ben je dus verzekerd. Maar dan lees ik later in de voorwaarden dat als bij onderzoek (door de brandweer bijv.) blijkt dat het je eigen fout is, dat er dan niks uitbetaald word. Dus ja, wanneer nou wel en wanneer weer niet:(

6. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Ik weet niet of dat wel klopt, want toevallig een aantal weken geleden is bij een vriendin van mijn schoonzus brand ontstaan op zolder. Door het bluswater, rook, en vuur was alles, echt alles in het hele huis onbruikbaar en moest alles van kleding tot meubels, vloeren e.d. worden weggegooid. Schuld van een van haar dochters. Alle schade is door de verzekering uitbetaald en ze hebben alles nieuw mogen kopen.

7. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Misschien is het een idee om een afspraak te maken met een verzekeringsadviseur? Die kunnen je vaak goed uitleggen wat er wel en niet verzekerd is en kijkt meteen of je geen verzekeringen hebt die je beter voor een andere kan inruilen. Dat kost niets en misschien wordt het dan wat duidelijker...

En wij waren bijna 20 euro per maand goedkoper uit voor dezelfde verzekeringen maar bij een andere organisatie. Dat is toch snel 240 euro in het jaar! En hun regelen alles voor je mocht er iets gebeuren!

8. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Hmm, ja dat moet ik misschien maar eens gaan doen. Ik heb geen flauw idee waar ik allemaal voor verzekerd ben..

9. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    ziektekosten
    uitvaart
    auto
    motor
    scooter
    opstal
    inboedel
    aansprakelijkheid
    doorlopende reisverzekering
    arbeidsongeschiktheid

Ik betaal me blauw :(

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

-zorgverzekering
    -woonverzekering (incl inboedel en aansprakelijkheidsverzekering)
    -autoverzekering
    -overlijdensrisicoverzekering voor mij (dus alleen ik krijg uitgekeerd als mijn man zou komen te overlijden, andersom niet)
    -doorlopende reisverzekering voor mijn man (zit meerdere malen per jaar in het buitenland voor zijn werk, anders hadden we hem niet)

11. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    Ziektekostenverzekering
    uitvaartverzekering voor mij en mn dochters
    aansprakelijkheidsverzekering
    inboedelverzekering
    brandverzekering
    wa verzekering en de auto's
    een doorleefplan met een erfenis voor mijn dochters
    en ikzelf heb nog een combinatie verzekering met een spaarplan meegekregen vanuit mijn ouderlijk huis die vanaf mijn geboorte loopt... en bij een bepaalde leeftijd wordt er een groot bedrag uitgekeerd en je begravenis wordt ervan betaald later... plus nog wat extra centen voor mijn erfgenamen... mijn kinderen en man dus... poe best veel als ik dat zo zie...

12. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

ziektekosten
    inboedel
    woning/opstal
    aansprakelijkheid
    auto
    doorlopende reis
    uitvaart
    en via t werk nog voor arbeidsongeschiktheid

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Is dat volledig of alleen bij gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid? Mijn man alleen bij gedeeltelijk nml.

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

zorgverzekering
    aansprakelijkheidsverzekering
    uitvaartverzekering
    levensverzekering
    inboedelverzekering
    auto verzekering wa++ (ja 2 plusjes ;) )
    doorlopende reis ( gaan minimaal 2 keer per jaar weg en komen iedere week in duitsland)
    rechtsbijstand

dat was tie wel volgens mij.

15. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ohja ook nog een doorlopende reisverzekering....
    en lid van de anwb....:p altijd handig die gele vrienden..

16. diana1980

diana1980 Actief lid

12 jan 2007
    232
    0
    0
    @merijn: mijn man moet ook wel eens naar buitenland voor zijn werk, maar werkgever regelt dan reisverzekering, kan dat bij jullie ook niet dan scheelt een hoop geld of is mijn man nu niet goed verzekert, vroeg me dit namelijk af toen ik dat van jou las.

17. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Uitvaart Man
    Uitvaart Ikzelf
    Uitvaart Jamal
    auto verzekering 1
    auto verzekering 2
    WA
    Opstal
    Rechtbijstand
    Doorlopende reisverzekering
    Inboedel
    Ziektekosten

En verder nog dingen die bij de hypotheek horen

18. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ziektekosten
    Inboedel
    Opstal
    Begravenis
    Aansprakelijkheid
    Overlijdensrisicoverzekering (bij overlijden van 1 van ons wordt hypotheek voor de helft ingelost).
    Rechtsbijstand

19. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ziektekostenverzekering
    Inboedel- en opstalverzekering
    Aansprakelijkheidsverzekering
    WA + cascoverzekering voor auto

20. Merijn

Merijn Niet meer actief

Goede vraag, ik heb het even gevraagd ;) Mijn man kan inderdaad ook een reisverzekering via zijn werk krijgen, maar dat is niet handig als je aan je zakenreis ook een dag voor eigen plezier vastplakt. Dan krijg je namelijk dat je opeens toch niet bent verzekerd omdat dit niet mag. Vandaar dat ie heeft besloten zelf een doorlopende reisverzekering af te sluiten.

Deel Deze Pagina