k heb gister kip gegeten dat misschien rauw was, k had roti afgehaald en de kip was nog roze op sommige plekken maar ik dacht dat het de kleur van het vlees was en niet roze van rauwheid.. heb de helft laten staan maar nu heb ik diarree....... k wou ff wat advies inwinnen.. wat kunnen ze doen als ik nu bel naar de vk? donderdag heb ik sowieso afspraak staan
Ik zou het even in de gaten houden hoor! Toevallig had ik dat vannavond ook en heb de kip fijn voor de zekerheid laten staan. Vervelend dat je nu diarree hebt,even in de gaten houden of je niet ook moet braken. Kan net zo goed toeval zijn dat je nu diarree hebt. Bij twijfel altijd de vk bellen!! Ps:het wordt hier toch echt een meisje hihihi (discussie van laatst op mijn echo foto)
soms is kip wel wat rozig van binnen.. en in principe zou je denken dat de kip in roti al lange tijd op het vuur heeft gestaan.. zou de diarree wel even in de gaten houden.. het moet wel met 2 max 3 dagen over zijn! anders even een extra keer banaantje eten miss dat het helpt.. of een glaasje cola drinken.. denk zelf dat de vk op dit moment niks voor je kan doen.. je lichaam moet het even verwerken en de kans dat je iets van rauwe kip krijgt is klein .. donderdag even vermelden bij je afspraak dat je diarree hebt gehad bij twijfelkip.. succes
ik heb ook is rauwe kip gegeten (was toen wel niet zwanger) maar echt na een uur was ik vreselijk ziek, spugen en diarree, met de huisartsenpost gebeld was een goed teken dat je lichaam het er zelf weer uit werky, ik mocht geen verhoging koorts krijgen diarree mocht niet langer dan 3 dagen aanhouden en (niet echt lekker) maar de overgeefsel mocht ook niet ornaje worden en dan niet oranje van maagzuur maar echt van kleur veranderen. Heb ook ooit een voedselvergiftiging gehad en dat voel je gelijk, vk kan weinig voor je doen denk k. als je baby maar voelt en diarree dus niet te lang duurt ivm uitdrogen. misschien ff huisarts belle?
Van een echte salmonella infectie wordt je echt enorm ziek... met veel spugen. Maar ik zou het zelf ook eng vinden. De verloskundige kan er nu alleen niks aan doen denk ik. Wel goed in de gaten houden dat het niet te lang aanhoudt en dat je wel genoeg vocht binnen krijgt.
Klopt: echte salmonella besmetting is niet te missen: je loopt aan beide kanten leeg kort nadat je het besmette eten hebt gegeten. Waarschijnlijk is er iets anders aan de hand.
Salmonella heeft een incubatietijd van 12 tot 24 uur. Acute symptomen zijn vaak misselijkheid, overgeven, buikkrampen, diarree, koorts en hoofdpijn. Het zou dus best salmonella kunnen zijn. Gelukkig kan dit voor de baby geen kwaad, je voelt je er zelf alleen zo beroerd door. Zorgen dat je niet uitdroogt en zodra je kunt voorzichtig iets eten. Hopelijk ben je er snel vanaf.